آخرین وضعیت حمله تروریستی به روایت فرمانده نیروی زمینی سپاه:

اوضاع در چابهار و راسک عادی است/ هلاکت ۱۵ تروریست و شهادت 5 نفر از حافظان امنیت

کد خبر: 310764
|
22:08 - 1403/01/16
نسخه چاپی
اوضاع در چابهار و راسک عادی است/ هلاکت ۱۵ تروریست و شهادت 5 نفر از حافظان امنیت
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: در سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، ۱۵ تروریست تاکنون به هلاکت رسیدند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در خصوص آخرین وضعیت عملیات تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: از نیمه شب گذشته، که عملیات تروریست‌ها در سپاه شهرستانی چابهار و راسک و دریابانی و کلانتری ۱۱ چابهار شروع شد و بلافاصله، اقدامات اساسی توسط نیروهای نیروی زمینی و فراجا در دستور کار قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: آنچه مهم است، اینکه چند نقطه به صورت هماهنگ عملیات تروریستی در آنها انجام شد و عناصر تروریست شرکت کننده تماماً به صورت انقماسی بودند درگیری در راسک یک ساعت پیش تمام شد و تاکنون پنج تروریست به هلاکت رسیدند، هم اکنون پاکسازی ادامه دارد، شاید آمار به هلاکت رسیدن تروریست‌ها افزایش یابد.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: در چابهار نیز دو منطقه سپاه دریابانی و کلانتری ۱۱ مورد هدف گروهک‌های تروریستی بودند که تروریست‌ها با ورود به ساختمان فنی حرفه‌ای روبروی مقر سپاه و اجبار خدمه برای ورود اقدام کرده نیت آنها این بود که اول نگهبان‌ها را مورد هدف قرار دهند هفت نفر تروریست در این عملیات شرکت داشتند که 5 نفر داخل ساختمان کشته و جلیقه‌های انتحاری‌شان منفجر شد.

 

وی اضافه کرد: در دریابانی و کلانتری ۱۱ چابهار نیز یک ساختمان مشرف بود که آخر شب از طریق مغازه‌های طبقه همکف تروریست‌ها وارد ساختمان چهار طبقه شده، 3 نفر داخل دریابانی رفتند و کشته شدند، هر 3 دارای جلیقه انتحاری بودند.

 

پاکپور گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که داشتیم گروگان‌ها بودند که با ورود نیروها رها یافتند، واحدهای ویژه در حال پاکسازی منطقه هستند.

 

وی ادامه داد: در این سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، ۱۵ نفر از تروریست‌ها کشته شدند که احتمال افزایش آنها به ۱۸ نفر وجود دارد، 5 نفر از نیروهای حافظان امنیت هم شهید شدند که 3 نفر از آنها از نیروهای فراجا و 2 نفر نیروهای سپاه پاسداران بودند.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت هم اکنون اوضاع امنیتی در چابهار و راسک به صورت عادی تداوم دارد و مشکلی وجود ندارد.

شهادت ٣ پاسدار سپاه الغدیر در حمله تروریستی راسک

 

به دنبال حمله تروریستی شب گذشته گروهک تروریستی جیش الظلم به مقرهای سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان، تعدادی از پاسداران سپاه الغدیر زخمی و شهید شدند.

 

در این حمله تروریستی سه نفر از پاسداران سپاه الغدیر استان یزد به نام‌های امیر محسن حسن‌نژاد، حسین انتظاریان و حسین سرسنگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

برنامه‌های انتقال، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدا متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

 

    پربازدیدترین ها