شهادت ۴۰۰ نفر در اطراف بیمارستان الشفاء؛

روز ۱۷۱ طوفان‌الاقصی| بمباران مناطق جنوبی غزه با بمب‌های قوی از سوی رژیم صهیونیستی روز ۱۷۱ طوفان‌الاقصی| بمباران مناطق جنوبی غزه با بمب‌های قوی از سوی رژیم صهیونیستی

کد خبر: 310752
|
11:23 - 1403/01/12
نسخه چاپی
روز ۱۷۱ طوفان‌الاقصی| بمباران مناطق جنوبی غزه با بمب‌های قوی از سوی رژیم صهیونیستی روز ۱۷۱ طوفان‌الاقصی| بمباران مناطق جنوبی غزه با بمب‌های قوی از سوی رژیم صهیونیستی
در حالی نزدیک به ۶ ماه از جنگ در غزه می‌گذرد که رژیم صهیونیستی همچنان بیمارستان‌ها را هدف حملات خود قرار داده است، طبق آخرین آمار تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر در اطراف بیمارستان الشفاء به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی برای صد و هفتاد و هفتمین روز به جنگ وحشیانه خود در نوار غزه ادامه می‌دهد، در حالی که این جنگ روزانه صدها شهید و زخمی بر جای می‌گذارد؛ اشغالگران بخش بهداشت و درمان و بیمارستان‌های غزه را هدف قرار می‌دهند.

 

در تازه ترین آمار شهدا و مجروحان، وزارت بهداشت غزه دیروز شنبه اعلام کرد که قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم مهرماه سال گذشته تاکنون به 32705 شهید و 75190 مجروح رسیده است. این وزارتخانه اعلام کرد که تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار و در جاده ها هستند و امدادگران نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

 

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرد که در طول 13 روز حمله به مجتمع بیمارستانی الشفاء، ارتش اشغالگر مرتکب جنایات تخریب، سوزاندن و هدف قرار دادن 1050 خانه، کشتار بیش از 400 نفر و دستگیری و شکنجه صدها بیمار، آوارگان و کادر درمانی شده است.

 

در این بیانیه آمده است که 107 بیمار در داخل مجتمع الشفاء در شرایط غیرانسانی به سر می برند که 30 تن از آن‌ها بیمار معلول و تقریبا 60 نفرشان کادر پزشکی هستند و نظامیان صهیونیست مانع خروجشان می‌شوند.

 

رسانه‌‌های مصری دیروز شنبه گزارش دادند که مذاکرات با هدف دستیابی به توافق میان رژیم اشغالگر اسرائیل و جنبش حماس در غزه، در جدیدترین تلاش برای دستیابی به توافق، امروز یکشنبه در قاهره از سر گرفته می‌شود.

 

یک مقام صهیونیستی نیز به خبرگزاری رویترز گفت که این رژیم هیأتی را به قاهره می‌فرستد، اما یکی از مقامات حماس به رویترز گفت که این جنبش ابتدا منتظر خواهد ماند تا میانجی‌گران مصری درباره نتیجه مذاکراتشان با طرف اسرائیلی، به حماس گزارش دهند.

 

سخنگوی هلال احمر غزه با بیان اینکه وضعیت بهداشتی در نوار غزه رو به وخامت است و موج ورود آوارگان آن را تشدید می‌کند، تاکید کرد: «تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی منجر به شهادت بسیاری از پرسنل پزشکی شده است.

 

گروه مقاومت «کتیبه قفین» (وابسته به سرایا القدس- شاخه نظامی جهاد اسلامی) و کتائب «شهداء الاقصی» به طور جداگانه به سازمان امنیتی تشکیلات خودگردان در خصوص بازداشت نیروهای مقاومت هشدار دادند.

 

در بیانیه گروه مقاومت «کتبیه قفین» آمده است: «اقدامی که سرویس امنیتی امروز در قبال نیروهای مقاومت انجام داد، شنیع و کمک به رژیم اشغالگر بود. به مقامات تشکیلات خودگردان می‌گوییم که به دنبال جنگ داخلی نیستیم، که تنها اسرائیل و جاسوس‌هایش از آن سود می‌برند.

 

گروه مقاومت شهداء الاقصی» نیز گفت: «مجاهدین ما خط قرمز هستند و هرگونه اقدامی علیه آن‌ها با پاسخ دردناک مواجه خواهد شد؛ از سرویس امنیتی می‌خواهیم تا نیروهای مقاومت را که بازداشت کرده است، آزاد کند.

 

منابع فلسطینی از صدای انفجارهای شدید در نتیجه بمباران غرب خان یونس در جنوب غزه خبر می دهند. این منابع به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب های قوی در این منطقه اشاره کردند. قایق های جنگی رژیم صهیونیستی نیز ساحل شهر رفح در جنوب غزه را زیر آتش قرار داده اند.

 

منابع خبری از بمباران منطقه البرکه در دیرالبلح و حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی به منازل مردم در این منطقه خبر دادند. بر اثر حمله های هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه المغازی در مرکز غزه نیز سه نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

 

    پربازدیدترین ها