دکتر زنگنه‌تبار:

قدم اول در جهاد تبیین، تبیین ولایت است

کد خبر: 310451
|
18:06 - 1402/10/07
نسخه چاپی
قدم اول در جهاد تبیین، تبیین ولایت است
دکتر جهانبخش زنگنه‌تبار گفت: قدم اول در جهاد تبیین، تبیین ولایت است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، نشست بصیرتی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمانشاه با شرکت رئیس و معاونین اداره و مدیران مدارس هر سه مقطع و با حضور دکتر جهانبخش زنگنه تبار در روز پنجشنبه مورخ هفتم دی ماه برگزار شد.

 

 در این نشست که با موضوع" جهاد تبیین و ضرورت ولایت مداری" برگزار شد،زنگنه تبار ضمن ارائه تعاریفی از جهاد تبیین،گفت، مقام معظم رهبری ،جهاد تبیین را یک فریضه قطعی و فوری، میدانند. 

وی گفت: امام خامنه‌ای(مدظله العالی) فرمودند: دشمن در رأس نقشه‌هایش تبلیغات است وعلاج تبلیغات ،تبیین است، علاج ِموج وسوسه‌هایی که روی جوانان و نوجوانان اثر می‌گذارد، تبیین است ونیزمعظم له فرمودند :جهاد تبیین و شبهه زدایی از ذهن مخاطبین را جدی بگیرید .

زنگنه تبار در ادامه گفت :قدم اول در جهاد تبیین ،تبیین ولایت است، اگر ولایت فقیه تبیین شد، دفاع مقدس، بیداری ملت‌ها ،تشکیل جبهه مقاومت، مظلومیت فلسطین و غزه و غیره، تماماً تبیین خواهد شد. 

زنگنه تبار در ادامه ضرورت‌های عقلی، نقلی،قرآنی ،قانونی و عرفی ولایت پذیری و تبعیت از ولی خدا را بیان کرد: و ضمن بیان آیات ۵۹ سوره نساء و ۴۴ سوره مبارکه کهف و ‌نیز احادیثی ازحضرت علی(ع)وامام باقر(ع)،علل تبعیت از ولایت رابیان کرد.

 

 

وی نظر ملا احمد نراقی در مورد ولایت فقیه و نظریه ولایت فقیه حضرت امام خمینی (ره)را تشریح کرد و به تشکیل حکومت اسلامی بر اساس احکام اسلام توسط امام خمینی (ره)پرداخت.

وی سپس به جایگاه قانونی ولی فقیه در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: ولی فقیه که با رای مردم از طریق انتخاب خبرگان تعیین می‌شود، براساس وظایف و اختیاراتی که در اصل۱۱۰ قانون اساسی دارند،برهمه واجب است که از معظم له تبعیت کنند.

جهانبخش زنگنه تبار، ضمن اشاره به ولایت مداری ملت شریف ایران گفت: اگر عده‌ ی خیلی خیلی کمی از مردم بخصوص جوانان که سال گذشته ، فریب تبلیغات دشمن و فضای مجازی را خوردند، اگر می‌دانستند که ولی فقیه در اسلام‌شناسی، دشمن شناسی ،بصیر بودن و بصیرت افزایی، امید آفرینی، دلسوزی ،ساده زیستی، استقامت در مبارزه با دشمن، استکبار ستیزی، تقوا و مدیریت دینی ،وبراساس تمام شاخص های فطری ومشترک بین تمام ادیان الهی، در میان حاکمان امروز عالم بی نظیر است، به شکلی که با قاطعیت می‌توان گفت، آنچه خوبان همه دارند امام خامنه‌ای(مدظله العالی) همه را یکجا دارد،آیا باز هم فریب دشمن را می‌خوردند،لذا وظیفه همه ماست که بصیرت افزایی و روشنگری کنیم واین کار مبارزه با دشمن وجهادتبیین است.

دکتر زنگنه تبار در ادامه با استناد به آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از معصومین (علیهم السلام) ویژگی‌های ولایتمداری، مؤلفه‌های ولایتمداری از جمله( بصیرت، اطاعت، محبت، صبر و استقامت )و آثار و ثمرات ولایتمداری از جمله( دستیابی به ایمان حقیقی و راستین ،تهذیب نفس ،قبولی اعمال، شفاعت ائمه، رستگاری و ورود به بهشت) پرداخت . 

وی از دلایل اهمیت ولایت مداری به تجلی توحید، بالا رفتن اعمال، برقراری نظم وحیات جامعه دانست و گفت: بهمین خاطر ولایت، زیر بنای نبوت و امامت و شالوده اسلام است.

 

 درادامه مهدی رضایی ازهادیان سیاسی در مورد جهادتبیین وجنگ شناختی به ایراد سخن پرداخت.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها