رئیس اداره ارشاد اسلام آبادغرب:

کودکان محور برنامه‌‌ریزی‌های فرهنگی قرار گیرند

کد خبر: 310379
|
18:06 - 1402/08/16
نسخه چاپی
کودکان محور برنامه‌‌ریزی‌های فرهنگی قرار گیرند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: باید کودکان محور برنامه‌های فرهنگی، هنری و انس با کتاب قرار داده شوند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، مهدی بساطی در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان اسلام‌آبادغرب، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های هفته کتاب که در دستور کار قرار گرفته برپایی نمایشگاه کتاب و خصوصاً کتاب‌های کودک و نوجوان است که در هفته کتاب افتتاح می‌شود و غرفه کودک و نوجوان یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه است. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: با توجه به در پیش بودن هفته کتاب و کتاب‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی با موضوع کتاب در محل برپایی نمایشگاه کتاب امسال در دست داریم. 

بساطی گفت: اسلام‌آبادغرب مفاخر متعددی دارد و شهرستان نیز به معرفی این افراد نیازمند است، برهمین اساس سوق دادن کودکان به سمت برنامه‌های فرهنگی و هنری و انس با کتاب، یکی از کاراترین اثرات در پویایی ذهن کودکان را دارد و به نظر می‌رسد همکاری بیشتر با مهدهای کودک ظرفیت خوبی برای این امر است. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: آموزش و پرورش با معرفی دانش‌آموزانی که قلم خوب، صدای خوب یا هنری دارند، زمینه‌ساز معرفی این افراد به اداره ارشاد شود که در آینده به عنوان هنرمندان این شهر به جامعه معرفی شوند. 
 

کودکان محور برنامه‌‌ریزی‌های فرهنگی قرار گیرند


دانش‌آموزان محور برنامه‌ریزی شوند

در ادامه حسین مرعشی؛ معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: حوزه پرورشی در آموزش و پرورش، با بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان مرتبط است و در زمینه کتاب، پائین بودن سرانه مطالعه در کشور یک آسیب جدی است. 

وی افزود: ما باید مسیر را برای بچه‌ها باز کنیم و در برنامه‌هایی که در شهرستان اجرا می‌شود، محوریت را دانش‌آموزان قرار دهیم و علاوه بر آن زیر ساخت‌هایی که مهدهای کودک دارند نیز زمینه‌ساز این مهم است. 

مرعشی گفت: یکی از وظایفی که ما داریم، معرفی مفاخر فرهنگی و هنری شهرستان است و برای این نمایشگاه کتاب نیز به معرفی این مفاخر از جمله شهیدان ملکی، شهبازی، ریزه‌وندی و… بپردازیم.  

در ادامه مربیان مهدهای کودک علاوه بر ارائه راهکارهای کتابخوانی، خواستار انجام برنامه‌ریزی بهتر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شدند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها