فرماندار اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

رفع سدمعبر و ساماندهی دستفروشان؛ مطالبه مردم اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 310343
|
18:04 - 1402/09/07
نسخه چاپی
رفع سدمعبر و ساماندهی دستفروشان؛ مطالبه مردم اسلام‌آبادغرب
فرماندار اسلام‌آبادغرب گفت: رفع سدمعبر و ساماندهی دستفروشان مطالبه مردم اسلام‌آبادغرب است
  • به گزارش اسلام آباد خبر ، در راستای اجرای مصوبه شورای ترافیک به منظور رفع مشکلات سدمعبر و ترافیک‌های مقطعی ایجاد شده در سطح شهر اسلام آبادغرب مصوب گردید؛ میوه فروشان سیار وانتی و گاری به مکان‌هایی که توسط شهرداری در نقاط مختلف سطح شهر مشخص و آماده‌سازی شده انتقال یابند اما امروز جمعی مالکین وانت‌بارهای میوه فروش در مقابل فرمانداری اسلام آبادغرب تجمع کرده و خواستار لغو این مصوبه شدند. 

 

حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آبادغرب در جمع این قشر حضور پیدا کرد و گفت: «اسلام آبادغرب» بزرگترین شهرستان استان است و ما باید در تصمیم گیری‌ها رضایت همه مردم را در نظر بگیریم؛ رفع سدمعبر و ساماندهی دستفروشان اسلام ‌آبادغرب مطالبه مردم است. 

 

وی افزود: معیشت این قشر دستفروشان برای ما مهم است و ایشان بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای در 8 نقطه مشخص شده در محلات مختلف شهر به کسب روزی حلال خود ادامه دهند. 

 

فرماندار اسلام آبادغرب گفت: خیابان‌های اصلی شهر در برخی ساعات پاسخگوی بار ترافیک و تردد خودروهای شهروندان نیست و ساماندهی دستفروشان و میوه فروشان وانتی بعنوان یکی از عوامل سدمعبر از مطالبات مردم از شورای ترافیک شهرستان است.

 

گفتنی‌ست؛ در طول 40 سال گذشته دستفروشی در شهر اسلام آبادغرب منعی نداشته و دستگاه‌های متولی نتوانسته یا نخواسته‌اند سامانی به وضعیت اسف‌بار ترافیک شهری بدهند و پس از تأسیس و پیدایش شوراهای اسلامی شهر، اجرائیات شهرداری‌ اسلام آبادغرب به واسطه دخالت سلیقه‌ای شوراها درخصوص برخورد با سدمعبر نتوانست مُر قانون را اجرا نماید و عملاً خیابان‌های اصلی شهر و پیاده‌روها به اشغال و تصرف دستفروشان وانتی، طبق‌دار و گاری‌ها درآمدند و اکنون این فرهنگ غلط جا افتاده که مغازه‌داران، پیاده‌روی جلوی مغازه را ازآن خود می‌دانند و وانتی‌ها و گاری‌های میوه‌فروش با نادیده گرفتن حقوق شهروندی کل مردم شهر، ادعای مالکیت بر خیابان‌های شهر را دارند! 

 

شایان ذکر است؛ در سفر اخیر استاندار کرمانشاه به شهرستان اسلام آبادغرب رفع سدمعبر، ساماندهی دستفروشان اسلام ‌آبادغرب، عدم تردد و عدم توقف خودروهای دیزلی و سنگین در سطح شهر و محلات از مطالبات مردم این شهر بوده است. 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها