رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسلام‌آبادغرب خبر داد:

فعالیت 10 باب کتابخانه عمومی در شهرستان اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 310323
|
16:15 - 1402/09/01
نسخه چاپی
فعالیت 10 باب کتابخانه عمومی در شهرستان اسلام‌آبادغرب
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسلام‌آبادغرب از فعالیت 10 باب کتابخانه عمومی با 140.000جلد کتاب در شهرستان خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، مسعود پرنا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و بزرگداشت مقام کتابدار، به سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که به شعار زیبای ((آینده خواندنی است)) مزین شده اشاره نمود.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب افزود: این مناسبت یادآور رستاخیز دانایی و کاهش فاصله میان بایدها و واقعیت ها در عرصه ی دانایی است.

پرنا به مقایسه کتابخانه های عمومی قیل از انقلاب با زمان حاضر پرداخت و گفت تا قبل از انقلاب یک باب کتابخانه عمومی با یکصد مترمربع زیربنا و 3500 نسخه کتاب در اسلام آبادغرب وجود داشت اما الان به لطف خدا و همت مسئولین و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی 10 باب کتابخانه با 140.000جلد کتاب در شهرستان داریم.

 وی همچنین در ادامه گزارش کاملی از وضعیت کتابخانه های عمومی را ارائه داد، و افزود: بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای مطالعاتی در شهرستان موجود و بیش از 9000نفر عضو فعال کتابخانه‌های شهرستان هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیان کرد: در شهرستان اسلام آبادغرب، تعداد ۷ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۳باب کتابخانه مشارکتی وجود دارد که تصویر گذشته خود که مکانی برای امانت کتاب و سالن مطالعه بود به مراکز فعال فرهنگی اجتماعی تبدیل شده اند که خدمات مختلف ارزشمندی به مراجعان ارائه می‌دهند.

پرنا بیان داشت: به لطف خدا و همت مجموعه کارکنان کتابخانه ها و اعضای انجمن کتابخانه های شهرستان برای دومین سال متوالی بعنوان انجمن برتر استان انتخاب شدند.

وی افزود: کسب رتبه اول انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب در بین شهرستانهای استان کرمانشاه همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در سی و یکمین دوره هفته کتاب، افتخاری دیگر برای شهر شهیدان مرصاد بود.

 

 پرنا خاطرنشان کرد: در حوزه انجمن ها با توجه به اقدامات قابل قبول در حوزه نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، تشکیل کمی و کیفی جلسات انجمن همراه با خروجی، برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان، کارکرد کتابخانه‌ها، امانت کتاب، اعضای کتابخانه، اهداء کتاب و نشست های کتابخوانی از جمله شاخص‌های انتخاب در معرفی برترین انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان بود.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها