رئیس بنیاد مسکن شهرستان اسلام آبادغرب:

صدور پروانه ساختمان روستایی در اسلام‌آبادغرب سرعت می‌گیرد

کد خبر: 310303
|
10:04 - 1402/08/23
نسخه چاپی
صدور پروانه ساختمان روستایی در اسلام‌آبادغرب سرعت می‌گیرد
رئیس بنیاد مسکن اسلام آبادغرب گفت: با راه‌اندازی سامانه راهبر در صدور پروانه ساختمان روستایی تسهیل و تسریع صورت می‌گیرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، نعمت فرامرزی امروز دوشنبه در جلسه توجیهی سامانه راهبر، اظهار داشت: به منظور کاهش هزینه‌های مراجعات و تردد متقاضیان و با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی، سامانه خدمات الکترونیکی تحت عنوان «سامانه راهبر» در دهیاری‌های این شهرستان فعال خواهد شد. 

وی افزود: از این پس دهیاران، کاربران و متقاضیان احداث مسکن در روستاهای شهرستان می‌توانند ضمن مراجعه به این سامانه و بدون حضور در بنیاد مسکن شهرستان تمامی مراحل صدور پروانه ساخت مسکن روستایی و درخواست تسهیلات مقاوم‌سازی و نوسازی بافت فرسوده را به صورت مجازی و با امنیت بالا انجام دهند. 

فرامرزی گفت: متقاضیان و تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مرتبط روستایی می‌توانند به صورت برخط برای دریافت خدمات و سایر امور مربوط به ساخت و سازهای خود از طریق سامانه الکترونیکی که بعداً ارائه خواهد شد مراجعه و درخواست خود را ثبت کرده و در ادامه نیز از طریق کد رهگیری و کد ملی خود وارد سامانه شده و تمامی مراحل اداری و پیشرفت درخواست خود را نیز رصد کنند. 

تلاش برای کاهش مراجعات حضوری مردم و تحقق دولت الکترونیک در همین رابطه احمد بهشتی؛ بخشدار مرکزی اسلام‌آبادغرب نیز با تأکید بر لزوم توجیه  دهیاران توسط کارشناسان مربوطه، عنوان کرد: توجیه  دهیاران تا تجمیع امکانات لازم برای فراگیر شدن هرچه سریع‌تر این امکان در مناطق روستایی شهرستان صورت می‌پذیرد. 

بهشتی عنوان کرد: سامانه راهبر، سامانه استعلام فنی و مهندسی ساخت و سازهای روستایی است که به‌منظور کاهش مراجعات حضوری مردم و تحقق دولت الکترونیک، پس از برگزاری جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان بنیاد مسکن استان، مدیران و نمایندگان استانداری آغاز و در مرحله بعدی با آموزش دهیاران راه‌اندازی و به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی تأکید کرد: به همین منظور ملزومات و تجهیزات لازم در دهیاری‌ها و روستاهای هدف را فراهم کرده‌ایم و در حوزه آموزش دهیاران نیز جلسات مورد نیاز آموزشی را با همکاری بنیاد مسکن شهرستان برگزار خواهیم کرد تا مردم از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

صدور پروانه ساختمان روستایی در اسلام‌آبادغرب سرعت می‌گیرد
صدور پروانه ساختمان روستایی در اسلام‌آبادغرب سرعت می‌گیرد
صدور پروانه ساختمان روستایی در اسلام‌آبادغرب سرعت می‌گیرد

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد