رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب:

یکی از ثمرات ارزشمند و بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است

کد خبر: 310155
|
15:18 - 1402/07/01
نسخه چاپی
یکی از ثمرات ارزشمند و بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: یکی از ثمرات ارزشمند و بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، مهدی بساطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌ آبادغرب به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح برنامه های فرهنگی هنری پرداخت.

 

وی با نثار سلام و درود بر روان پاک شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، شهدای ۸سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، امنیت، سلامت و ۱۲۸۳ شهید گرانقدر شهر شهیدان مرصاد، اسلام آبادغرب و آرزوی سلامتی و توفیق برای یادگاران دفاع مقدس، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت و از خودگذشتگی غیور مردان و شیر زنانی بود که تا پای جان در دفاع از کیان ایران عزیز‌ایستادند، جان شیرین خود را فدا کردند اما اجازه ندادند ذره‌ای از خاک پاک ایران به دست نا اهلان و ایادی آنان بیفتد.

 

بساطی افزود: یکی از ثمرات ارزشمند و بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است، فرهنگ ایثار و شهادت آیین و رسمی بود که جوانان و نوجوانان گمنام اما خوشنام ایران اسلامی بنیان نهادند که چگونه با دستانی خالی با تکیه بر نیروی‌ایمان و خودباوری در برابر رژیم بعث قهرمانانه‌ ایستادند و نام خود را در برگ برگ زرین تاریخ کهن ایران زمین به یادگار گذاشتند و امروز این فرهنگ والا و ارزشمند تضمین‌کننده اقتدار، صلابت و افتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیان داشت: بی شک حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت از واجبات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بر همگان واجب است در راستای این هدف ارزشمند همراه و همگام شوند.

 

وی عنوان کرد: تولیدات فرهنگی و هنری با محتوا و درون مایه‌های ارزشی و حماسی در تمامی بخش و قالب‌های هنری شعر، داستان، موسیقی، فیلم، تئاتر، هنر‌های تجسمی و... که بیان‌کننده و راوی حقایق و سلحشوری‌های قهرمانانه مردم در دفاع از کشور بوده‌اند اثر‌گذاری ماندگاری در ذهن مخاطب بویژه نسل کودک و نوجوان که جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند داشته و نقشی بی‌بدیل در حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

 

مهدی بساطی گفت: عرصه فرهنگ و هنر شهرستان اسلام آبادغرب بر خود می‌بالد که آثار فاخر و ارزشمندی را با تأکید بر فرهنگ ایثار و مقاومت تولید و ارائه کرده است و هنرمندان انقلابی و متعهد شهر شهیدان مرصاد پیشگامان هنر انقلابی و ارزشی بوده که هنر ناب خود را در این مسیر ارزشمند به خدمت گرفته و آثار خارق‌العاده‌ای را به یادگار گذاشته‌اند و اینک در آستانه هفته دفاع مقدس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب افتخار دارد با همراهی و مشارکت انجمنهای فرهنگی و هنری برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار نماید تا سهمی هر چند ناچیز در مسیر پویایی و شکوفایی ایران اسلامی ایفا کرده باشد.

 

وی اذعات داشت: اهم فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس بدین شرح می‌باشد؛

۱- تریبون آزاد از شنبه اول مهرماه لغایت سه شنبه ۴ مهر در مبادی اصلی شهر

۲- زنده‌نویسی خوشنویسی

۳- اجرا‌های نمایش خیابانی در معابر اصلی شهر

۴- محفل شعر و خاطره در روز چهارشنبه ۵ مهرماه ساعت ۵ بعدازظهر در پارک معلم

 

انتهای پیام/

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد