دیدار اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان با فرماندار اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 310136
|
15:04 - 1402/06/26
نسخه چاپی
دیدار اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان با فرماندار اسلام‌آبادغرب
اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و سرپرستان گروه‌های نمایشی ثبت شده شهرستان با حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام‌آبادغرب دیدار نمودند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و سرپرستان گروه‌های نمایشی ثبت شده شهرستان با حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آباد غرب دیدار و گفتگو کردند. 



مهدی بساطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب با ارائه گزارشی در خصوص تشکیل شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان بیان داشت: از اتفاقات خوب این است که شورای نظارت بر نمایش شهرستان پس از وقفه‌ای دو ساله، با حضور افرادی متعهد و با سابقه درخشان تشکیل شده و از جمله افرادی هستند که تأثیر گذارند. 



بساطی افزود: چندین سال است که اسلام آباد غرب از اجرای صحنه‌ای نمایش‌ها محروم بوده و ما در صدد هستیم با همکاری گروه‌ها و حمایت فرماندار و مسئولین شهرستان رونق دوباره‌ای به تئاتر شهرستان برگردانیم. 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه و همیشگی فرماندار اسلام آباد غرب، وجود‌ایشان را ارزشمند و موجب دلگرمی دانستند و بیان داشت: تئاتر ظرفیت‌های بالایی دارد از جمله در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد تعهد و مسئولیت‌پذیری و... و یکی از سد‌های مانع این هنر، هزینه‌ها و پشتیبانی مالی و نیز زیرساختی از عوامل نمایش‌ها است. 

پس از آن سرپرستان گروه‌های نمایشی به بیان مشکلات، نظرات و انتظارات پرداختند و گفتند: اسلام آباد غرب دارای سه گروه ثبت شده رسمی نمایش در کشور است و این گروه‌ها عبارتند از: 

گروه نمایش آفرینش با سرپرستی رسول نادری

گروه نمایش تک آفرینش با سرپرستی بهزاد حیدری

گروه نمایش تیک با سرپرستی سید مجتبی رضابیگی

یکی از انتظارات سرپرستان گروه‌های نمایش، حرکت تئاتر شهرستان به سمت بلیط فروشی بود و بیان شد تئاتر یک شاخصه است برای فهمیدن و روشنگری و نیز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که نیازمند حمایت‌های مالی نیز می‌باشد و در این زمینه انتظار می‌رود با توجه به تأثیر‌پذیری نسل جدید، تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش و سایر ادارات برقرار شود که این امر میسر شود. 

 

در ادامه بهزاد حیدری سرپرست گروه نمایش تک آفرینش، تشکیل جلسه با فرماندار را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: به همراهی اعضای گروه نمایش تک آفرینش حدود ۳ ماه است که اقدامی را آغاز کرده‌ایم و در زمینه پاکسازی طبیعت و فرهنگ‌سازی حفاظت از طبیعت زیبای خدادادی، روز‌هایی تعین شده که دل طبیعت می‌رویم و اقدام به جمع‌آوری زباله‌های می‌کنیم و تشکر می‌کنم از جناب آقای مهدی بساطی وآقای سجاد طهماسبی که در این اقدام اولین افرادی بودند که از کادر اداره به ما پیوستند و بازتاب خیلی خوبی داشت و ان شاالله قصد داریم این فرهنگ‌سازی را در کشور به نام اسلام آباد غرب ثبت کنیم. 



حیدری گفت: لذتی که پس از پایان کار جمع‌آوری زباله‌های ر‌ها شده در طبیعت دارد، زیبایی و تمیز شدنی است که به چشم می‌آید و این اقدام نیز از بچه‌های نمایش شروع شده که فراگیر می‌شود ان شاالله. 

 

رسول نادری مسئول انجمن نمایش شهرستان اسلام آباد غرب ضمن تقدیر از فرماندار اسلام آباد غرب از تشکیل این جلسه، گفت: وقتی جشنواره‌ای مثل مرصاد با پوشش ملی در این شهر برگزار می‌شود، نتیجه می‌گیریم این شهر پتانسیل آن را دارد که خیلی کار‌های بزرگی انجام گیرد و تئاتر ساختار و هدف دارد و جا دارد که بگویم چه خوب می‌شود که در سبد خانوار قرار گیرد و این اقدام، مانع فقر فرهنگی می‌شود. 

 

حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آباد غرب با تشکر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت‌های خود نسبت به هنرمندان و هماهنگی در خصوص این جلسه گفت: شما هنرمندان عزیز نمایش، با طرح و برنامه‌های خوبی آمده‌اید و ما نیز کمک خواهیم کرد و تشکر می‌کنم از این که در میدان حضور دارید. 

 

فرماندار اسلام آباد غرب گفت: باید همه پای کار باشیم و اسلام آباد غرب در پرورش نخبگان و نیز هنرمندان ظرفیت‌های زیادی دارد و در حوزه هنر، آمار و ارقام بیانگر این موضوع است. 

 

حمیدرضا کرمی با تقدیر ویژه از اقدام بهزاد حیدری و اعضای گروه نمایش تک آفرینش، بیان داشت: این کار نیازمند تبلیغ هست و بنده هم به این جمع می‌پیوندم و شما با این کار، اسلام آباد غرب را به ایران معرفی می‌کنید و این ارزشمند و قابل تحسین است. 



فرماندار اسلام آباد غرب در ادامه گفت: اسلام آباد غرب می‌تواند به بلیط فروشی برای نمایش برسد و ممکن و شدنی هست و این احتمال وجود دارد که در شروع و چند بار اول حتی جواب ندهد، اما باید نا‌امید نشد و ادامه داد تا به نتیجه برسد. 

کرمی گفت: نمایش‌هایی که اجرا می‌کنید باید جذاب و نو باشد و با هر نمایش پیام آن به مخاطب منتقل شود و اگر چنین باشد در می‌یابیم که واقعاً تئاتر یک ضرورت است. 


 

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد