رئیس بهزیستی شهرستان اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

ارائه خدمات توانبخشی وتوانپزشکی به بیش از 5 هزار خانوار توسط بهزیستی اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 310083
|
14:37 - 1402/06/04
نسخه چاپی
ارائه خدمات توانبخشی وتوانپزشکی به بیش از 5 هزار خانوار توسط بهزیستی اسلام‌آبادغرب
رئیس بهزیستی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: خدمات توانبخشی وتوانپزشکی وبیمه‌ای به تعداد ۵۲۴۵ خانوار توسط بهزیستی اسلام‌آبادغرب صورت گرفته است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حسین صفری رئیس بهزیستی شهرستان اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگار ما ، ضمن تبریک هفته دولت گزارشی ازعملکرد یکساله اداره بهزیستی شهرستان ارائه نمود و اظهار داشت: طی یک سال گذشته ارائه خدمات به مددجویان شامل پرداخت مستمری، معیشت، خدمات توانبخشی وتوانپزشکی وبیمه‌ای به  تعداد ۵۲۴۵ خانوار صورت گرفته است.

 

وی افزود: ودیعه مسکن به مددجویان به تعداد ۱۴نفر به مبلغ: ۱/۶۸۲/٠٠٠/٠٠٠ ریال، کمک‌های بلاعوض به تعداد۲۹۲نفربه مبلغ: ۱/۵۶۴/۶٠٠/٠٠٠ ریال و کمک هزینه ایاب و ذهاب به تعداد ۱۱٠ نفر وبه مبلغ: ٠٠٠/٠٠٠/۷۵۱ریال پرداخت شده است.

 

مهندس صفری گفت: کمک هزینه تهیه و ساخت مسکن به تعداد ۴۹نفر به مبلغ: ۸/۷۲۰/۰۰۰/۰۰۰ریال، یارانه معلولین جسمی حرکتی_توانبخشی دیاکوبه تعداد۳۳نفربه مبلغ: ۷۴۹/۱٠٠/٠٠٠ریال، هزینه ویزیت در منزل برای معلولین به تعداد ۵۰ نفربه مبلغ: ۷۴۹/۱٠٠/٠٠٠ریال  پرداخت شده است.

 

وی عنوان کرد: یارانه توانبخشی معلولین ذهنی یاوران مهر به تعداد۳۳نفربه مبلغ: ۸۴۴/۸٠٠٠٠٠یال، یارانه توانبخشی سالمندان مهر آیین به تعداد ۳۳نفربه مبلغ: ۸۴۴/۸٠٠/٠٠٠ ریال و حق پرستاری ضایعه نخاعی ومعلولین خیلی شدید به تعداد۲۰۰نفر به مبلغ: ۹۴۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال پرداخت شده است.

 

 

رئیس بهزیستی شهرستان بیان داشت:  تسهیلات اشتغال زایی مشاغل خرد ومشاغل خانگی به معلولین ومددجویان به تعداد۳۱۰نفربه مبلغ: ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال، کمک هزینه حق بیمه سهم کارفرما به تعداد۲۲نفر به مبلغ: ۶۲۴/٠۴۹/۴۳۸ریال، کمک هزینه حق بیمه سهم خویش فرما تعداد ۱۳٠ نفر به مبلغ: ۲/۹۹۱/۱۳۲/۱٠۸ریال، پرداخت کمک هزینه وسایل کمک توانبخشی تحت حمایت و کمک هزینه درمان به تعداد ۴۳۳ نفر به مبلغ: ۳/۶۲۹/۵۶٠/٠٠٠ریال پرداخت شده است.

 

وی افزود: کمک هزینه تحصیلی وکیف وکفش ولواز التحریر و کاپشن و پوشاک به تعداد ۳۸۴ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش، کمک هزینه مناسب‌سازی مسکن و خودرو به تعداد۶۱نفر به مبلغ: ۴/۳۵۷/۳٠٠/٠٠٠ریال، کمک هزینه تهیه لوازم ضروری به تعداد ۳ نفر به مبلغ: ۴۶/۰۰۰/۰۰۰ریال، کمک هزینه جبران کارآیی معلولین به تعداد۳۶ نفر به مبلغ: ۷۳۶/۸٠٠/۵۷۴ریال و کمک هزینه مرتبط با نیاز‌های خاص افراد معلول به تعداد ۴۵نفر به مبلغ: ۵۷۴/۵۶۸/۸٠٠ریال پرداخت شده است.

 

مهندس صفری اذعان کرد: کمک هزینه تهیه جهیزیه به تعداد ۱۹نفر به ارزش: ۹۸٠/٠٠٠/٠٠٠ریال، کمک هزینه بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار به تعداد ۴۶۷نفر به مبلغ: ۵/۱۵۸/۲۴٠/۹۴۵ریال، کمک هزینه تأمین و تعمیر وسایل کمک توانبخشی ارتز وپروتز به تعداد ۳٠نفربه مبلغ: ۱/۱۱۱/٠٠٠/٠٠٠ریال و کمک هزینه دانشجویی دولتی و غیر دولتی به تعداد ۴٠ نفر ازمعلولین و فرزندان مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: غربالگری شنوایی کودکان و نوزادان به تعداد ۱۴۱۰نفر، ذیرش کمپ‌ها به تعداد ۵۹٠نفر، خدمات کانکس کاهش آسیب یادمهر تعداد۹۰ نفر بصورت فعال در ماه، پذیرش سرپناه شبانه یادمهر بصورت میانگین هرشب ۲۹نفر، اجرای طرح بینایی سنجی کودکان ۳تا۶ ساله به تعداد: ۵۵٠٠ نفر، اجرای طرح آگاه‌سازی زنان و دختران( سلامت سنجی وتاب‌آوری)برای دو گروه ۱۵نفری دختران وزنان در قالب ۸جلسه، اجرای طرح کیان (کارمند یاری وپیشگیری از اعتیاد در سازمان‌ها ونهادهای‌ها)۶۰نفر در دو محیط کاری، ارتقاء بهبود تغذیه به زنان باردار و شیرده نیازمند به تعداد ۱۶نفر به ارزش ۸۰/۰۰۰/۰۰۰ریال، پرداخت سرمایه کاربه به تعداد ۲۹نفر به مبلغ: ۱/۹۱۰/۰۰۰/۰۰۰ریال، پرداخت کمک هزینه امرار معاش به تعداد ۹ نفر به مبلغ: ۲۷۰/۰۰۰/۰۰۰ریال و  کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی معلولین ضایعه نخاعی به تعداد ۳۳۴ نفر به مبلغ: ۲۴/٠۴۸/٠٠٠/٠٠٠ ریال از دیگر خدمت بهزیستی شهرستان به مددجویان و جامعه هدف است.

 

وی اضافه نمود: آمار درخواست‌های ثبت شده مرکز ارزیاب مشاوره طلاق ۱۲۷۸مورد می‌باشد.

 

رئیس بهزیستی اسلام‌آبادغرب با اشاره به تحویل وسایل کمک توانبخشی به مدد جویان تحت حمایت عنوان کرد: ویلچر بزرگسال وکوچک به تعداد ۳۳دستگاه به ارزش ۸۸۵/٠٠٠/٠٠٠ریال،  عصای مچی به تعداد ۲۱ عدد به ارزش ۴۲/٠٠٠/٠٠٠ریال، ویلچر حمام به تعداد ۹عدد به ارزش ۲۷٠/٠٠٠/٠٠٠ریال،  باطری سمعک به تعداد ۱۰۸۸عدد به ارزش ۵۴۴/۰۰۰/۰۰۰ریال، پوشینه ۷۷۰۵بسته به ارزش ۱/۹۲۵/۰۰۰/۰۰۰ریال، توزیع سمعک به تعداد ۲۸ دستگاه به مدد جویان تحت حمایت تحویل شده است.

 

وی افزود: انشعابات آب وبرق وگاز ۸۱مورد، پرداخت کمک‌های موردی نقدی و غیرنقدی شامل: توزیع سبد غذایی پک بهداشتی، لوازم التحریر، جهیزیه بصورت کالا و لوازم خانگی به تعداد ۲۸٠٠خانوار به ارزش: ۲٠/٠٠٠/٠٠٠/٠٠٠ریال در راستای حمایت از مددجویان صورت گرفته است.


مهندس صفری گفت: تعداد ۲۳مرکز غیر دولتی با ارائه خدمات تخصصی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهزیستی شهرستان همکاری دارند.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد