معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه:

مصلحان و بزرگان از عوامل اصلی افزایش  و ارتقای اعتماد جامعه هستند

کد خبر: 309900
|
17:16 - 1402/04/06
نسخه چاپی
مصلحان و بزرگان از عوامل اصلی افزایش  و ارتقای اعتماد جامعه هستند
معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: مصلحان و بزرگان از عوامل اصلی افزایش  و ارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی و درنتیجه نظم و انسجام جامعه هستند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، آیین تجلیل از صلح یاران و سفیران صلح  امروز با حضور مسئولین شهرستان و جمعی از بزرگان و ریش سفیدان در تالار شهرداری  اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

 

منوچهر فتاحی معاونت توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه با تشکروتقدیر از کلیه مدعوین و حاضرین درجلسه اهمیت و نقش مهم صلح و سازش ازحیث عقلانی و روایی پرداخت.

 

وی عنوان کرد: ازحیث وحیانی یعنی درمنطق قرآن کریم و وکلام خداوند درآیات متعددی به اهمیت مصالحه و سازش اشاره شده است،درقرآن کریم بیش از۸۰بار به مقوله صلح و سازش اشاره شده است و آیاتی که درآن به شکل توصیه ای، هشداری و دستوری  به رفع اختلافات و الزام به صلح تاکید شده است، در سنت  نبوی و سیره علوی بسیار به اصلاح بین ذاتین سفارش و تاکید شده است.

 

فتاحی گفت: اگرازمنظر عقلانی تاریخ و فرهنگ جوامع ایلیاتی و عشیره ای را بررسی کنیم به نقش هدایت گر،  برجسته و مهم ریش سفیدان، بزرگان و معتمدان در حل و فصل اختلافات و منازعات پی خواهیم برد.

 

 معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مصلحان و بزرگان ازعوامل اصلی افزایش  وارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی و درنتیجه نظم و انسجام جامعه هستند که همین خود از مولفه‌های اصلی تحکیم‌ و مایه های اقتدار هر  کشور و نظامی بوده و خواهد بود.

 

وی افزود: میانجیگری و حل و فصل دعاوی با ایجاد زمینه صلح و سازش و عفو و گذشت در بین طرفین از رسالت های دادگستری و شوراهای حل اختلاف است باتوجه به اهمیت صلح و سازش درجامعه و عفو و گذشت در بین مردم، سنت حسنه «خون صلح» یا اصلاح ذات البین در بین اقوام زاگرس نشین لک و لر و کردها رواج دارد‌.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب