رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسلام‌آبادغرب خبر داد:

برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 309674
|
16:33 - 1402/02/05
نسخه چاپی
برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در اسلام‌آبادغرب
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسلام‌آبادغرب از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در اسلام‌آبادغرب خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، مسعود پرنا در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان اسلام‌آبادغرب  برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسلام‌آبادغرب افزود: هدف از اجرای این جشنواره که از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام، به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاریست؛  اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین علیهم السلام و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین علیهم السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه السلام است.

 

وی عنوان کرد: شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت علیهم السلام از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از اهداف این جشنواره در دوازدهمین دوره برگزاری است، دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا علیه السلام، دارای بخشی ویژه با محوریت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام می باشد.

 

مهندس پرنا گفت: این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به دو شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود؛ علاقه‌مندان به شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند. در بخش گروهی، با انتخاب گزینه گروهی در حساب کاربری فرد، امکان مشارکت در قالب جمع‌های دوستانه، دانشجویی و صنفی در رشته‌های با قابلیت گروهی میسر است.

 

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش خانوادگی، می‌بایست در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

 

به گفته رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسلام‌آبادغرب؛ تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان ۱۰باب؛ ۷ باب عمومی نهادی، ۳ باب مشارکتی که بالغ بر ۱۴۰هزار جلد کتاب و بالغ بر ۸۵۰۰ نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان می باشد.

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها