سخنان رهبری افق‌ها و نگاه‌های جدیدی را به‌سوی جامعه زنان باز کرد

کد خبر: 309289
|
22:10 - 1401/10/18
نسخه چاپی
سخنان رهبری افق‌ها و نگاه‌های جدیدی را به‌سوی جامعه زنان باز کرد
خانه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بیانات رهبری گفت: سخنان رهبری افق‌ها و نگاه‌های جدیدی را به‌سوی جامعه زنان باز کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ دربارهنقش زناندر بیانات روزهای اخیر رهبری با جامعه فعالان حقوق زنان در کشور اظهار کرد: سخنان ایشان در گفتگوی هفته پیش با فرهیختگان و فعالان جامعه زنان افق‌ها و نگاه‌های جدیدی را به‌سوی جامعه زنان باز کرد.

وی ادامه داد: ایشان در فرمایشات خود الگویی شرق و غرب را ناکارآمد دانستند و به این موضوع اشاره کردند که نگاه زنان باید مبتنی بر موانع انقلاب باید باشد و تفکر اسلامی در این نگاه جاری و ساری باشند و رهبر انقلاب به‌نوعی به فعالان این حوزه  تبیین کردند که تبیین این موضوعات از سوی زنان فرهیخته می‌توانند نمایی صحیح‌تر از نگاه اسلامی به جایگاه زن را به سایر زنان جامعه منتقل نماید.

وی افزود:  مقام معظم رهبری بر ضرورت حضور زنان و جایگاه آنها در نظام و سیاست‌گذاری تأکید کردند که این امر باید یک خط‌مشی فکری برای کلیه مسئولین باشد.

این فعال حوزه زنان توضیح داد: از منظر رهبر انقلاب فعالیت زنان تضادی با اولویت اصلی خود یعنی خانه‌داری نداشته و ندارد و زن از دیدگاه ایشان می‌تواند درعین‌حال که مدیریت خانواده و فرزندانش را به عهده دارد در حوزه‌های اجتماعی و مسئولیت‌های اجتماعی هم فعالیت پویا داشته باشد و ایشان این فعالیت را نه‌تنها ضروری بلکه واجب دانستند.

این نماینده مجلس افزود:  ایشان با اشاره به تهاجمات فرهنگی غرب به زنان اشاره کردند، باتوجه‌به فضایی که در حوزه زنان این روزها در کشورهای غربی اتفاق می‌افتد غرب باید پاسخگوی این موضوع باشد و ما به‌جای اینکه بخواهیم به غرب پاسخگو باشیم از آنها باید پاسخ بخواهیم و آنها باید نسبت به ظلم‌هایی که در غرب به زنان و حقوق آنها می‌کنند و نگاه اشتباه خود به زنان پاسخگو باشند و به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست که آنها از ما دررابطه‌با مقام زن آن هم در کشوری اسلامی نظیر ایران که این جامعه تکریم می‌شوند و نگاه ویژه‌ای به نقش آنان در کشور وجود دارد، توضیح بخواهند.

وی در ادامه با اشاره به سابقه درخشان حضور زنان چه در مشکلات اجتماعی و چه در دفاع مقدس از روز پیروزی انقلاب تاکنون افزود: دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به زنان بهترین دیدگاه برای سرلوحه قرارگرفتن کلیه مسئولین است و باید نگاه همه مسئولین در جامعه به فعالیت‌های اجتماعی زنان شبیه به نگاه مقام معظم رهبری باشد.

وی در ادامه گفت: مجلس به‌عنوان یک نهاد قانون‌گذار برای عملیاتی‌شدن فرمایشات مقام معظم رهبری به‌ویژه درباره دررابطه‌با واردکردن زنان به حوزه‌های کلان مدیریتی باید قدم‌هایی بردارد که از جمله این قدم‌ها مانع‌زدایی برای حضور زنان در سطح کلان جامعه و مسئولیت‌های سیاسی است که این امر باید به لحاظ فرهنگی هم در کشور نهادینه شود.

وی در پایان گفت: مجلس و نمایندگان درباره این موضوع باید از مسئولین کشور مطالبه‌گر باشند، به‌ویژه دررابطه‌با انتصابات زنان که حتماً باید بر اساس شایسته‌سالاری انجام شود.

وی گفت: رهبر انقلاب در زمینه حقوق زنان هم مطالباتی داشتند و دراین‌رابطه حتماً نیاز است که قوانین برای احیای حقوق زنان مورد بازبینی قرار گیرد که این امر به فراکسیون زنان برای تبیین و بررسی ارجاع خواهد شد.

    آخرین مطالب