نتایج سومین مرحله قرعه‌ کشی خودرو اعلام شد/ مشاهده نتایج از طریق سامانه sale.iranecar.com

کد خبر: 308761
|
22:20 - 1401/06/22
نسخه چاپی
نتایج سومین مرحله قرعه‌ کشی خودرو اعلام شد/ مشاهده نتایج از طریق سامانه sale.iranecar.com
نتایج سومین مرحله قرعه‌ کشی خودرو اعلام شد/ مشاهده نتایج از طریق سامانه sale.iranecar.com : نتایج سومین مرحله قرعه‌ کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد و متقاضیان می‌ توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی sale.iranecar.com از نتایج مطلع شوند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازراه دانا؛ نتایج سومین مرحله قرعه‌ کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد و متقاضیان می‌ توانند با مراجعه به این سامانه به نشانیsale.iranecar.comاز نتایج مطلع شوند.

متقاضیان با وارد کردن کد رهگیری یا کد ملی خود در کادر جستجوی و انتخاب گزینه من ربات نیستم، می توانند از نتایج قرعه‌کشی مطلع شوند.

 

 

پس از آماده سازی برنامه های فروش توسط شرکت های خودرو سازی، به منتخبان پیامک ارسال خواهد شد و متقاضیان منتخب می‌توانند به مدت 72 ساعت «3 روز کاری» نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند. زمان و نحوه پرداخت وجه خودرو از طریق سایت خودروساز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در سومین دوره نام نویسی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، که ساعت ۱۶ نوزدهم شهریور به پایان رسید ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر ثبت نام کردند که از این میزان ۳۶۴ هزار و ۸۳ نفر یعنی معادل ۵ و چهار دهم درصد متقاضی طرح جوانی جمعیت و ۱۲۴ هزار و ۵۶۹ نفر معادل، یک و نه دهم درصد، متقاضی طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده بوده اند.

بر اساس این گزارش در این دوره از فروش خودرو در سامانه یکپارچه  ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار نفر در قرعه کشی پژو پارس، یک میلیون و ۵۶۶ هزار نفر برای پژو ۲۰۶، ۲۳ هزار نفر  تارا اتوماتیک و ۷۱ هزار نفر در ساینا اس  ثبت نام کرده اند.

در این مرحله به علت خروج محصولات سایپا بجز ساینا اس از قرعه کشی، تنها یک و دو دهم درصد از نام نویسی‌ها به متقاضیان شرکت سایپا اختصاص داشت.

به گفته سخنگوی وزارت صمت؛ تعداد خودروهای عرضه شده برابر با ۶۰ هزار دستگاه بود. ۵۰ درصد ظرفیت فروش معادل ۳۰ هزار دستگاه مربوط به طرح جوانی جمعیت بود. از مجموع تعداد متقاضیان،  ۳۶۴ هزار و ۸۲ نفر معادل ۵.۴ درصد در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده بودند. ۲۰ درصد ظرفیت معادل ۱۲ هزار دستگاه نیز مربوط به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بود که در این طرح  ۱۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۱.۹ درصد ثبت نام کردند. بنابراین ۳۰ درصدی ظرفیت معادل ۱۸ هزار دستگاه خودرو میان بیش از ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار متقاضی تقسیم خواهد شد.