رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

خوابگاه متاهلین در همه دانشگاه ها ایجاد می شود/ دولت مردمی، خود را فدای فردای ایران کرده است

کد خبر: 308748
|
20:11 - 1401/06/17
نسخه چاپی
خوابگاه متاهلین در همه دانشگاه ها ایجاد می شود/ دولت مردمی، خود را فدای فردای ایران کرده است
رئیس صندوق رفاه دانشجویان به قوانین جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره کرد و گفت: در دولتمردمی همه دانشگاه ها موظف به اارائه خوابگاه های متاهلی به دانشجویان هستند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با سبلان ما ، به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در دولت فعلی با تغییر رویکردها درصدد هستیم  به منویات رهبری در دانشگاهها جامعه عمل بپوشانیم.

وی به مصوبات مجلس در خصوص قوانین جمعیت اشاره کرد و گفت: در خصوص راه اندای خوابگاه های متاهلین هیچ محدودیتی برای هیچ دانشگاهی در نظر گرفته نشده و همه دانشگاه ها می توانند خوابگاه های متاهلی برای دانشجویان راه اندازی کنند.

گنجی با بیان اینکه دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و حتی فنی و حرفه ای هم از این قاعده مستثنی نیستند گفت: علاوه بر قانون، از لحاظ شرعی هم دانشگاهها مکلف به ارائه خوابگاه دانشجویی به متاهلین هستند.

وی با اظهار تاسف از اقدامات دولت گذشته گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۲ به اهمیت موضوع و جوانی جمعیت اشاره کرده و رهنمودهایی ارائه داده بودند که متاسفانه مسئولین وقت در خواب غفلت قرار داشتند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان  تصریح کرد: در دولت مردمی و ایران قوی باید شرایطی فراهم شود تا دانشجویان بدون دغدغه وارد دانشگاه شده و در کنام علم آموزی و مهارت افزایی به زندگی خود نیز ادامه دهند.

وی به اقدامات دولت در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: انجام کارهای سخت و دشوار از جمله جراحی اقتصادی از جمله برنامه های سخت و مشقت آوری بود که راه را برای بازسازی اقتصاد کشور هموارتر خواهد کرد.

گنجی در ادامه سخنان خود به خبرهای خوب دولت در اینده نزدیک اشاره کرد و گفت: روزهای خوب و سرشاز از امید و سرزندگی در انتظار مردم ایران است و خبرها خوبی بزودی در اینخصوص منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولتمردان امروز به فکر فردای انتخابات نیستند گفت: دولت مردمی برخلاف دولت های گذشته آمده خود را فدای فردای ایران کند.