پژمان فر در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها، اولویت‌ مجلس است/ اگر لازم باشد کار را به جلسه سران قوا می‌کشانیم

کد خبر: 308737
|
14:55 - 1401/06/16
نسخه چاپی
اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها، اولویت‌ مجلس است/ اگر لازم باشد کار را به جلسه سران قوا می‌کشانیم
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اهمیت اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که از اولویت‌های مجلس است، گفت: مرکز وکلا قوه قضاییه به دلیل تعارض منافع نمی‌خواهد این قانون را اجرایی کند و اگر لازم باشد در این زمینه کار را به جلسه سران سه قوه می‌کشانیم تا از مصوبات و قوانین صیانت شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیشبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در مورد عدم اجرایقانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکارتوسط مرکز وکلای قوه قضاییه، گفت: کسانی که در آزمون وکلای قوه قضاییه شرکت کرده‌اند شکایتی را به کمیسیون اصل نود در مورد عدم اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان و عدم اجرای قانون مصوب مجلس ارائه دادند و خواستار این هستند که حقوقشان توسط مرکز وکلای قوه قضاییه پایمال نشود.

مجلس در راستای اجرای وظیفه نظارتی خود بر اجرای صحیح قانون نظارت خواهد کرد


وی تأکید کرد: مجلس در این مرحله نیز در ارتباط با اجرایی‌شدن این قانون و الزام دستگاه‌ها به اینکه مداخلاتی در فهم نابجا از قانون نداشته باشند و قانون را تفسیر نکنند، وارد می‌شود. نمونه اخیر از عدم اجرای صحیحقانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکارمصوب مجلس در آزمون وکالت مرکز وکلا مشاهده شد که دراین‌رابطه نیز مجلس بر اجرای صحیح قانون نظارت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
رسیدگی به شکایت از آزمون کانون وکلا در کمیسیون اصل ۹۰/ تعارض منافع، سدی برای اشتغال

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تراز بهترین ملاک برای آزمون وکالت است؛ اظهار کرد: آن چیزی که از لحاظ برداشت قانونی نظر مجلس هست اجرای قانون توسط مرکز وکلای قوه قضاییه است. در جلسه رؤسای سه کمیسیون اصل نود، کمیسیون جهش تولید و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس موضوع آزمون وکالت کانون وکلا بررسی شد و نظرمان این است که نمره ملاک نیست و تراز ملاک است و دراین‌رابطه نیز نظرمان را به قوه قضاییه اعلام کردیم.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: از لحاظ ما قانون مجلس ابهام ندارد اگر قوه فهم دیگری دارد و در مواردی مانند ملاک قراردادن نمره یا تراز، ابهام دارد باید نسبت به این قضیه استفساریه (بیانیه رفع ابهام) بدهد.

اگر لازم باشد کار را به جلسه سران قوا می‌کشانیم/اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها، اولویت‌ مجلس است


وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم دستگاه‌ها را نسبت به اجرای قانونتسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکارمصوب مجلس ملزم کنیم ولو اگر لازم باشد کار را به جلسه سران سه قوه می‌کشانیم که از طریق ریاست مجلس از مصوبات و قوانین مصوب مجلس صیانت شود. نظرمان این است که مرکز وکلا قوه قضاییه در قضیه آزمون وکالت به دلیل تعارض منافع نمی‌خواهد این قانون را اجرایی کند.

وی در پایان درباره این سوال که آیا ریاست قوه قضاییه همتی برای اجرای قانون مصوب مجلس دارد گفت: حتماً رئیس قوه این همت را دارند.
 

    آخرین مطالب