سردرگمی و آشفتگی عاشقان حسینی پشت درهای اداره گذرنامه

کد خبر: 308681
|
12:35 - 1401/06/06
نسخه چاپی
سردرگمی و آشفتگی عاشقان حسینی پشت درهای اداره گذرنامه
سردرگمی و آشفتگی عاشقان حسینی پشت درهای اداره گذرنامه : در حال حاضر ۷ مرکز در تهران در راستای تمدید گذرنامه در نظر گرفته شد تا اقدامات لازم برای صدور گذرنامه صورت بگیرید، اما گویا با سیل عظیمی از مردم مواجه شده که سبب سردرگمی عاشقان حسینی شده است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تنها 20 روز مانده به مراسم باشکوهاربعین حسینیو زائران در حال تلاش هستند تا اقدامات لازم را برای رفتن انجام دهند. متاسفانه برخی از زائران در راستای تمدید گذرنامه با مشکل فراوان روبرو شده اند چرا که تا روز گذشته تنها 5 مرکز در تهران در نظر گرفته شده بود.

گفتنی است؛ برای زیارت اربعین راه‌ های مختلفی از جمله هوایی و زمینی وجود دارد که بیش از 95 درصد زائران به صورت زمینی و از طریق پایانه‌های مرزی به عراق مشرف می‌شوند. مرز مهران به عنوان پرترددترین مرز خروجی زائران اربعین است و بسیاری از عاشقان حسینی از طریق مرز مهران که به کربلا و نجف نزدیک‌تر است، وارد عراق می‌شوند. به همین دلیلستاد مرکزی اربعینو مسئولان تمامی امکاناتی به منظور پذیرایی از زائران تدارک دیده‌اند. در واقع تمامی مرزهای منتهی به عراق تحت پوشش است تا زائران تا حد امکان بتوانند سفر زیارتی را به راحتی طی کنند.

در اربعین پیش رو با رشد 4 برابری رو به رو هستیم که این موضوع نشان می‌دهد، عاشقان حسینی که در ایام کرونا و به دلیل محدودیت‌ها نتوانسته بودند شرکت کنند، در حال حاضر تشنه تشرف به زیارت هستند.

 رشد 4 برابری  افزایش گذرنامه در سال جاری نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از افزایش ۴۰۰ درصدی  یا ۴ برابری افزایش گذرنامه در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش ۸۲ درصدی صدور گذرنامه را نسبت به سال ۹۸ که بیشترین زائر را داشتیم در حال حاضر کسب کرده‌ایم.

 

صدور برگه گذر ویژه اربعین از روز گذشته در سراسر کشور

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با اشاره بهتمدید گذرنامه‌ها در مراکز گذرنامه سراسر کشور، گفت: گذرنامه‌هایی که دارای اعتبار کمتر از شش ماه بوده و همچنین گذرنامه‌های منقضی که از ششم شهریور ماه سال ۱۳۹۱ صادر شده و تاکنون نسبت به تعویض آن اقدام نشده، صرفا برای سفر اربعین به مقصد عراق و عتبات عالیات به صورت رایگان تمدید می‌شود.

 به گفته سردار علی ذوالقدری، برگه گذر ویژه اربعین از روز گذشته استارت خورده و متقاضیان می‌توانند با یک دهم قیمت گذرنامه بین المللی برگ گذر ویژه اربعین را که صرفا برای سفر اربعین به عراق اعتبار دارد دریافت کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با اشاره به این مطلب که تا روز گذشته ۵ مرکز در تهران کار تمدید گذرنامه‌ها را انجام می‌ دادند، گفت: ستارخان، مرکز پلیس گذرنامه تهران در خیابان کوه نور، شهرری، ورامین و شهریار نیز کار تمدید گذرنامه صورت می‌ گرفت که در راستای تسریع روند دو مرکز دیگر در غرب و شرق تهران نیز به این مراکز اضافه شده است.

 

تمدید گذرنامه در مرز نداریم

وی با بیان اینکه اعتبار درج شده در این دسته از گذرنامه‌ها فقط برای سفر اربعین است، تصریح کرد: افراد باید برای تمدید گذرنامه‌های منقضی و دارای اعتبار زیر ۶ ماه حتما به مراکز صدور گذرنامه در شهرستان یا استان‌ها مراجعه کرده و بدانند که در مرز امکان تمدید گذرنامه وجود ندارد.

وی گفت: بعد از مراجعه متقاضیان به مراکز گذرنامه، اطلاعات در سیستم به روز رسانی شده و سپس مهر تمدید پلیس در آن درج می شود.

گفتنی است؛ از روز گذشته سیل متقاضیان گذرنامه به مراکز سرازیر شده و باعث بروز سردگمی و آشفتگی میان مردم شده است. اختصاص 7 مرکز تاکنون مرکز برای تمدید گذرنامه آن هم در شهر حدود 10 میلیون نفری کار را برای عاشقان حسینی مشکل کرده است، اگر چه تعداد جمعیت عاشقان حسینی هنوز هم زیاد است.

همچنین آغاز فروش بلیط هواپیما آن هم دقیقا دو الی سه روز قبل از سفر، آغاز صدور گذرنامه موقت درست یک هفته مانده به سفر باعث شده مردم دچار استرس و نگرانی شوند.

با توجه به اینکه امسال میلیون‌ ها عاشق حسینی پس از ۲ سال محروم شدن از تشرف به زیارت اربعین، منتظر هستند تا به این سفر معنوی مشرف شوند پس لازم است تا اقدامات برنامه ریزی شود که در آن ایام دچار چالش و مشکلات نشویم.

 

    پربازدیدترین ها