تولید مشترک ۳۰۰ هزار خودرو اقتصادی توسط دو شرکت خودروساز/ خودرو اقتصادی ایران‌ خودرو در رنج قیمتی ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون

کد خبر: 308676
|
16:59 - 1401/06/05
نسخه چاپی
تولید مشترک ۳۰۰ هزار خودرو اقتصادی توسط دو شرکت خودروساز/ خودرو اقتصادی ایران‌ خودرو در رنج قیمتی ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون
تولید مشترک ۳۰۰ هزار خودرو اقتصادی توسط دو شرکت خودروساز/ خودرو اقتصادی ایران‌ خودرو در رنج قیمتی ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون : مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو با اشاره به رنج قیمتی ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیونی خودرو اقتصادی این مجموعه گفت: افزایش تولید ۵۰ درصدی دنا در سال آینده و صادرات این خودرو به کشور آذربایجان در دستور کار است و نوید تولید ۳۰۰ هزار خودرو مشترک با سایپا را داد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو دربارهخودرو اقتصادیایران‌ خودرو، زمان عرضه و مشخصات کیفیتی و قیمتی آن به خبرنگار اقتصادیشبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ گفت: برنامه‌ریزی‌ شده و در نظر داریم تاخودرو اقتصادیمدنظر گروه صنعتی ایران‌خودرو را در ۵ متغیر قیمتی بسته به امکانات خودرو که باتوجه‌به قیمت‌ های کنونی موجود در بازار یکخودرو اقتصادیبه‌حساب می‌آید در رنج قیمتی بین ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را به مردم عرضه نماییم.
 

بیشتر بخوانید:

ساز و کار وزارت صمت برای واردات خودروهای اقتصادی

محصول مشترک ایران‌ خودرو با سایپا

وی گفت: نمونه‌هایی از این خودرو اکنون در مرکز تحقیق و توسعه ما ساخته شد و در حال تست است و ما امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده در کنار این طرح، پروژه محصول مشترک با سایپا را نیز به نتیجه برسانیم.

وی در خصوص این طرح مشترک اظهار کرد: اینخودرو اقتصادیبا پیگیری‌های شرکت جت رو درحال‌ توسعه است و امید داریم به‌ زودی این طرح اجرایی شود.

وی توضیح داد: در مبحث تحقیقات و بر اساس سیاست جدید وزارت صمت بنا شد تا مستندات و فعالیت‌ های تحقیق و توسعه دو شرکت (ایران‌ خودرو و سایپا) به اشتراک گذاشته شود تا هر دو خودروساز در ادامه مسیر، خودرویی باکیفیت و قیمت مناسب را در اختیار مردم قرار دهند.
 

افزایش تولید ۵۰ درصدی و صادرات دنا به کشور آذربایجان/ ۳۰۰ هزار تولید مشترک

وی در زمینه تعداد تولید گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعلاً بر اساس تولید ۳۰۰ هزارخودرو اقتصادیدر این پروژه در نظر گرفته شده تا هزینه‌ های تولید آن کاهش یابد و به صورت اقتصادی و با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در پاسخ به سؤال افزایش تولید، گفت: ایران‌ خودرو برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش تولید دنا به‌ خصوص در آذربایجان دارد و تلاش می‌ کنیم تا در زمینه تولید این خودرو، امسال حدود ۵۰ درصد افزایش تولید را داشته باشد.

وی گفت: یکی از اهداف افزایش تولید دنا در استان آذربایجان، افزایش صادرات این خودرو به کشور آذربایجان است تا در مرحله بعد این برنامه پایلوتی برای افزایش تولید و صادرات به سایر کشورها باشد.

 

به گزارشراه دانا؛ کراس‌لوک پروتوتایپ به عنوان محصول مشترک دو خودروساز داخلی، به عنوان یکخودرو اقتصادی مشترک، دارای جعبه دنده پنج سرعته دستی که جعبه دنده اتوماتیک نیز برای آن پیش بینی شده، سه روز پیش در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت رونمایی شد. این خودرو دارای پیشرانه یک لیتری سه سیلندر ۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر را دارد، پیشرانه تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در این محصول مصرف سوخت کم‌تر از پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش خواهد داشت.
 

    آخرین مطالب