مشکلات داخلی آمریکا عامل تعلل در اعلام نظر درباره مذاکرات است/ برنامه هسته ای ایران غرب را نیازمند توافق کرده است

کد خبر: 308657
|
15:26 - 1401/06/01
نسخه چاپی
مشکلات داخلی آمریکا عامل تعلل در اعلام نظر درباره مذاکرات است/ برنامه هسته ای ایران غرب را نیازمند توافق کرده است
مشکلات داخلی آمریکا عامل تعلل در اعلام نظر درباره مذاکرات است/ برنامه هسته ای ایران غرب را نیازمند توافق کرده است : مشاور تیم مذاکره کننده احیای برجام ایران گفت: گسترش خیره کننده برنامه هسته ای ایران عامل مهم دیگری است که نیاز غرب به دستیابی به توافق را تقویت می کند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،«سید محمد مرندی»، مشاور تیم مذاکره کننده احیای برجام ایران در گفت و گو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه بدون شک با توجه به بحران های متعدد، آمریکایی ها بیش از ما به توافق نیازمند هستند گفت: مشکلات داخلی آمریکا عامل تعلل آنها در اعلام نظر نهایی و نتیجه گیری در خصوص توافق است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای فرار از پاسخگویی و اعلام نظر درباره پیشنهادات ایران، به طرح بهانه های خلاف واقع در رسانه ها اقدام می کردند تصریح کرد: بر خلاف ادعای غرب، هیچ گاه جمهوری اسلامی ایران پیش شرطی با عنوان خارج شدن سپاه از لیست تحریم ها نداشته است، در واقع هیچ وقت تیم مذاکره کننده ایرانی خواستار چنین مسئله ای نبوده است در حالی که آمریکایی ها با طرح چنین مسائلی تلاش می کردند رفتار غیر سازنده خودشان در مذاکرات را بپوشانند.

 

مرندی با اشاره به اینکه باید منتظر ماند تا موضع آمریکا نسبت به پیشنهادات ایران به طور رسمی اعلام شود ادامه داد: بدون شک بحران انرژی و اوضاع اقتصادی موجود در اروپا و آمریکا نشان می دهد که غرب بیش از ایران به توافق در مذاکرات نیازمند است. بیانات جوزپ بورل در معقول دانستن خواسته های ایران نیز فشار بیشتری را به دولت بایدن برای پذیرش توافق می آورد.

 

مشاور تیم مذاکره کننده احیای برجام ایران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر گسترش خیره کننده برنامه هسته ای ایران عامل مهم دیگری است که نیاز غرب به دستیابی به توافق را تقویت می کند.

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها