گسترش بی بند و باری در پوشش افراد جامعه؛ ضعف دستگاه نظارتی

کد خبر: 308656
|
15:24 - 1401/06/01
نسخه چاپی
گسترش بی بند و باری در پوشش افراد جامعه؛ ضعف دستگاه نظارتی
گسترش بی بند و باری در پوشش افراد جامعه؛ ضعف دستگاه نظارتی : گسترش بی بند و باری در پوشش افراد جامعه آنقدر نگران کننده است که بسیاری از نهادها و مسئولین نگران از هم گسسته شدن خانواده و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه هستند،که خود نیازمند برخورد جدی و بدون اغماض پلیس به موضوع بد حجابی در جامعه است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدتهاست در کشور آن هم جامعه اسلامی اوضاع حجاب، پوشاک و‌مدل‌های غربی و‌ضد فرهنگی در بازار شهرهای ایران نابسامان شده است که علیرغم‌ تاکید مقام معظم رهبری به بحث جلوگیری از اشاعه هنجارهای غیر اخلاقی غرب  وعفاف و حجاب، اما همچنان شاهد برخی بی بند و باری‌ها در پوشش و حجاب در سطح جامعه هستیم، به طوری که می توان گفت در اماکن فروش مثل پاساژها، شاهد افراد با لباس‌های مبتذل، دارای علائم شیطان‌پرستی و وجود مانکن‌های با لباس‌های نامتعارف در پاساژها و فروشگاه‌ها هستیم.

 

همچنین شاهد سناریویی جدید با سبک‌ها و مدل‌هایی هستیم که گویا این تراژدی هیچگاه پایانی ندارد؛ چرا که برخی واحدهای صنفی، ضوابط را رعایت نکرده و تخلفاتی را انجام می‌دهند به طور مثال واحدهای صنفی پوشاک به اصطلاح خود لاکچری  اقدام به تهیه و عرضه پوشاک غیرقانونی و غیر مجاز می‌‌کنند؛ همچون عرضه لباس، مانتوهای نامتعارف و شلوار زاپ دار، پاره، بدن نما که تخلف محسوب می‌شود که با نظارت ضعیف متاسفانه شاهد گسترش کشف حجاب در جامعه اسلامی هستیم.

 

در واقع طی بررسی‌های انجام شده نیزمشاهده شد که برخی از واحدهای صنفی فروش پوشاک زنانه و مردانه با سوء استفاده از نبود نظارت و نادیده گرفتن قوانین، ضوابط، مقررات و شئونات اسلامی اقدام به فروش البسه نامتعارف اعم از شلوار نامناسب و لباس مشکی‌هایی با آرم و علائم شیطان پرستی در سطح شهر در حال فروش است که باید از تولید و توزیع آن جلوگیری شود.

 

پاساژها و فروشگاه‌های پوشاک از جمله مراکز مد و لباس است. فروشگاه‌ها به روزترین لباس‌ها را به نمایش می‌گذارند و البته باید گفت جای مناسبی برای وقت گذرانی شده که جوانان با عنوان پاساژ گردی به دیدن مانکن‌های متحرک که با دریافت پول مانتوهای جدید را تنشان می‌کنند که با هزارجور آرا ویرا در خیابان و پاساژها رژه می‌روند این موضوع در وهله اول سبب ورود نامحسوس مانتوی مورد نظر به بازار تقاضا می‌شود و در مرحله دوم نیز ترویج بی حجابی را به تصویر می‌کشد که نیاز است با نظارت، این موضوع هر چه سریعتر جمع شود.

 

 

طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس؛ حضور بالای 50 درصد بدحجابی در کشور

 

محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در گفت‌‌وگویی عنوان کرده است طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، تعداد بدحجاب‌ها به بالای ۵۰ درصد رسیده است؛ یعنی طبق قانون، تعریف فرد باحجاب و بی حجاب را بر اساس ملاک شرعی قرار داده‌اند. ملاک شرعی یعنی یک تار موی زن هم بیرون باشد مجرم است و باید دستگیر شود. خیلی‌ها در پوشش‌های محلی خود شاید لباسی دارند که با شاخص‌های حداکثری شرعی تناسب ندارد و حالا همه این افراد را هم باید مجرم بدانیم؟!

 

ضرورت برخورد مستمر فراجا با بدحجابی

 

گسترش بی بند و باری در پوشش آنقدر نگران کننده شده که بنیاد عفاف و حجاب معتقد است سهل انگاری و مسامحه در امر دین و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوسیدگی گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند و از نیروی انتظامی در خواست کرد تا در برخورد با پدیده بدحجابی با تقویت فعالیت‌های نامحسوس خود برای پیدا کردن حلقه‌های معاند در جریان بد‌پوشی که با اندیشه مجرمانه در توسعه بی‌عفتی در جامعه سهیم‌اند را بیش از پیش و مستمرانه پیگیر باشد.

 

یکی از مشکلات جدی  که در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد، سیاسی کردن این موضوع است. متاسفانه امروزه دشمنان با کشف حجاب برای مقابله با نظام و اسلام دست بکار شده اند و بخش زیادی از برنامه‌های دشمن پرداختن به حوزه عفاف و حجاب است. در همین راستا طرح و برنامه‌ها برخی ارگان‌ها همچون نیروی انتظامی برای مقابله با بی‌حجاب باید کارشناسانه باشد و تنها تهیه، تدوین و اجرای طرح نشان دهنده مهم بودن موضوع نیست بلکه باید درست و به صورت مداوم اجرا شود نه اینکه به صورت منفعلانه عمل شود. این امر نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه نتیجه عکس دارد چیزی که ما در حال حاضر در جامعه اسلامی شاهد آن هستیم.

 

تنها راه از بین رفتن بی حجابی که در تعارض با معیارهای اسلامی و هنجارهای اخلاقی بوده نظارت مستمر و جدی است نه اینکه این نظارت تنها به یک بازده زمانی یا یک فصل باشد. بی توجهی و سهل انگاری برخی ارگان‌ها همچون پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر فروشگاه‌ها سبب شده گسترش بی بند و باری در پوشش پیدا کنیم.

 

با وجود برنامه‌ریزی و اجرای چهار طرح ناظر و برخورد با بی‌حجابی در خودرو، پاساژها و فروشگاه‌های بزرگ و همچنین تفرجگاه‌ها، پیاده راه‌ها و فضای مجازی از سوی نیروی انتظامی همچنان شاهد بی حجابی در سطح جامعه اسلامی هستیم که این نشان دهنده آن است که فرمانده نیروی انتظامی با توجه به اینکه خود یک فرد انقلابی است اما هنوز نتوانسته در اجرای طرح‌‌ موفقیتی کسب کند.

 

در واقع باید گفت بدحجابی خط قرمز جامعه اسلامی است و واحدهای صنفی ملزم به رعایت این موضوع هستند که هم متصدیانشان بدحجاب نباشند و هم مشتریانی که داخل واحد صنفی می‌شوند بدحجاب نبوده و کشف حجاب نکرده باشند، اما نه تنها هیچ کدام از این نکات رعایت نمی‌شود، بلکه شاهد برخی بی بندو باری  ‌ها هستیم. لازم به ذکر است پلیس نظارت بر اماکن عمومی در تمام اماکن عمومی که مردم در آن تردد داشته و برای عموم آزاد است می‌تواند ورود کرده و نظارت داشته باشد، حال این سوال مطرح است چرا عملکرد آنها بسیار ناکارآمد و ضعیف است و چه ارگانی و چه کسی مسئول رسیدگی به عملکرد آنهاست؟!

 

در واقع تمامی اقدامات در زمینه عفاف و حجاب باید به صورت کامل اجرا شود تا نتیجه درست و قابل قبول حاصل شود. البته منظور این نیست که اگر تمامی دستگاه ها و نهادها در این راستا اقدام نکردند و توپ را به زمین دیگری پاسکاری کردند، یک نهاد یا دستگاه همچون نیروی انتظامی که وظیفه قانونی خود را انجام می دهد هم عقب نشینی یا با عملکرد ضعیف این موضوع را به چالش بکشد.

 

    پربازدیدترین ها