ارتجاع گاهی همان حرکت به سمت فرهنگ غرب است

کد خبر: 308318
|
18:49 - 1401/03/18
نسخه چاپی
ارتجاع گاهی همان حرکت به سمت فرهنگ غرب است
ارتجاع گاهی همان حرکت به سمت فرهنگ غرب است : عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مانع از حرکت کشور در مسیر ارتجاع شوید گفت: توصیه رهبر انقلاب در حقیقت در امتداد بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر سبک زندگی اسلامی بود. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، «حجت الاسلام احمد سالک»، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به توصیه رهبر انقلاب بر دوری کشور از مسیر ارتجاع گفت: ماهیت لغت و فرهنگ ارتجاع رجوع کردن به یک مسئله است این صفت در حقیقت به افرادی اتلاق می شود که متحجر و متعصب بوده و در مسائل دینی آن هم نه دقیقا آموزه های اسلامی بلکه به خرافات رجوع می کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتجاع در طول تاریخ ضربه های سنگینی به اسلام وارد کرده است که آندلوس همان اسپانیای امروز نمونه بارزی از آن به شمار می رود عنوان کرد: پس از آنکه مسلمانان آندلوس را فتح کردند استکبار به این نتیجه رسید که برای دفع اسلام از این منطقه بازگشت به تمدن غربی از مسیر ارتجاع را دنبال کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مصادیق دنیای غرب برای متزلزل کردن مسلمانان بعد از فتح آندلوس ادامه داد: حضور بانوان زیبا و بی حجاب در بین جوانان مسلمان و در مراکز اسلامی، مصرف بی وقفه از مشروبات الکلی و به انتزال کشاندن فرهنگ مسلمانان از جمله اقداماتی بود که توانست عظمت اسلام در غرب را از بین ببرد و باعث شود که اروپا 3 قرن بر کشورهای اسلامی حکومت کرده و آنچه از فرهنگ خود برای جلوگیری از گسترش اسلام لازم بود به مسلمانان القا کند تا جایی که حتی فریاد مارکسیست ها هم بلند شد که دین افیون توده هاست!

وی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مانع از حرکت کشور در مسیر ارتجاع شوید تصریح کرد: توصیه رهبر انقلاب در حقیقت در امتداد بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر سبک زندگی اسلامی بود.

سالک با اشاره به اینکه نباید اجازه داده شود که سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی نهادینه شود ادامه داد: متاسفانه شاهدیم که در خانواده های ایرانی موضوع سگ گردانی به جای فرزند آوری و موالید، گرایش به فیلم های هالیوودی، شبکه های مجازی که مدام زندگی غربی را تبلیغ کرده و زندگی اسلامی را نفی می کند، پوشیدن لباس هایی که تناسبی با فرهنگ اسلامی ندارد از سوی زنان، حرکات اجتماعی مردان در سطح جامعه، اجرای بخشی از سند 2030 اینهمه همه جزء مواردی است که جامعه را به سمت فرهنگ غرب ارتجاع می دهد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: ارتجاع فقط بازگشت به رفتارهای جاهلیت پیش از اسلام نیست بلکه حرکت به سمت فرهنگ غربی که وانمود می کند امروزی و مدرن است نوعی ارتجاع است که می تواند فرهنگ اسلامی را و سبک زندگی اسلامی را قربانی کند که باید جامعه اسلامی از آن دور شود.

 

انتهای پیام/