تعیین مالک جدید برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ صاحب‌یابی صوری برای فرار از مخمصه؟!

کد خبر: 307602
|
13:34 - 1400/10/06
نسخه چاپی
تعیین مالک جدید برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ صاحب‌یابی صوری برای فرار از مخمصه؟!
تعیین مالک جدید برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ صاحب‌یابی صوری برای فرار از مخمصه؟! : در راستای بحث ارسال دفاعیات سرخابی‌های فوتبال پایتخت به AFC در بحث صدور مجوز حرفه‌ای، مالک جدید دو باشگاه مشخص و به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ملی فوتبال، خواستار ابطال مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان شده بود که این امر به حذف این ۳ تیم از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ می‌انجامید.

با دریافت این نامه و احساس خطر فدراسیون فوتبال از سمت AFC بود که تمام ظرفیت ورزش و فوتبال ایران بسیج شد تا به هر نحوی که شده، جلوی این حذف گرفته شود و باشگاه‌های ایرانی بتوانند در ACL۲۰۲۲ هم شرکت کنند. از این رو مسئولین کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای، رئیس فدراسیون فوتبال، مدیران عامل سرخابی‌ها و وزیر ورزش و جوانان به این مسئله ورود داشتند.

طبق خبر اعلامی از سوی علی رغبتی؛ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، پس از دیدار سیدحمید سجادی با مهدی تاج، نایب‌رئیس ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مقرر شد که مجامع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی دولت تفکیک شود تا یکی از مهم‌ترین ایرادات AFC در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای را برطرف سازد.

امروز هم شنیده شده که مالکیت باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت و مالکیت باشگاه پرسپولیس نیز به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار شده تا از این طریق، فدراسیون فوتبال و کمیته‌های مربوطه بتوانند سند تفکیک مجامع را به AFC ارسال کنند.

هم‌چنین گفته شده که سازمان امور مالیاتی کشور نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی از دریافت مالیات‌های رسوب کرده چشم‌پوشی داشته تا این مسئله هم برای مسئولین فوتبال قاره کهن در کوالالامپور مرتفع گردد.

با توجه به تکاپوی رخ داده در ساختمان‌های محله سئول، به نظر می‌رسد تا پایان امروز تمام مستندات جدید به AFC ارسال شود اما به تأیید این نهاد و صدور مجوز چندان اطمینانی نیست. اخیراً شکایت قریب به ۱۰۰۰۰۰ دلاری کریستین اوساگونا از باشگاه پرسپولیس به جریان افتاده و پنجره سرخ‌پوشان مجدداً در حال بسته شدن قرار گرفته. هم‌چنین این معضل برای آبی‌های فوتبال تهران با شکایت قریب‌الوقوع شیخ دیاباته وجود خواهد داشت.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم با حرفه‌ای‌گریزی و حمل بار کج توسط سران فوتبال ایران کنار خواهند آمد یا یک بار برای همیشه هم که شده، قوانین را رعایت خواهند کرد.

انتهای پیام/