تجدید میثاق اهالی ورزش با سردار دل‌ها؛

سردار سلیمانی؛ یک پهلوان واقعی/ ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد

کد خبر: 306592
|
15:40 - 1399/10/13
نسخه چاپی
سردار سلیمانی؛ یک پهلوان واقعی/ ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد
اهالی ورزش همانند سایر اقشار مردم با سردار دل‌ها تجدید میثاق کردند و یک سال پس از شهادتش جانسوزش از او گفتند و نوشتند.

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اهالی ورزش همگام با سایر اقشار مردم با آرمان‌های این اسوه شهادت و رشادت تجدید میثاق کرده و یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

جمع کثیری از مدیران ورزشی، مربیان، ملی پوشان، قهرمانان جهان و المپیک و ستاره های ورزش در رثای سردار دل‌ها صحبت کردند و نوشتند تا ثابت کنند حاج قاسم هنوز زنده است.

*سلطانی‌فر: سردار سلیمانی برای همه ملت آرامش خاطر داشت

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان گفت: یاد و خاطره شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم. این شهید آنچه در تاریخ ایران از خود جای گذاشته سراسر عزت، دلاوری، ایثار بوده و نسل فعلی کشور به وجود این بزرگ افتخار می‌کند. نسل‌های آینده هم قضاوت خوبی از ایثارگری این شهید بزرگوار خواهند داشت. شهادت سردار سلیمانی تحولی بزرگ در جامعه ایجاد کرد. بی تردید مردم ایران و نسل‌های آینده از این مقطع حساس تاریخی و قهرمانان و افتخارافرینانش با افتخار یاد خواهند کرد. وجود سپهبد شهید سلیمانی آرامش خاطر برای ملت بود. این درحالی است دشمن گمان می کرد که با شهادت رساندن ایشان آرامش را از کشورمان بگیرد اما چنین اتفاقی نیفتاد و مردم برای تداوم راه ایشان هم قسم شدند. بعد از شهادت شهید سلیمانی، آمریکایی‌ها در عین الاسد سیلی خوردند، واقعیت این است که این سیلی ها به دشمنان ایران ادامه خواهد یافت.

وی افزود:  شهادت سردار سلیمانی تحول بزرگی در جامعه ایجاد کرد. حضور چند 10 میلیونی مردم درشهرهای مختلف ایران و سایر کشورها در مراسم تشییع پیکر این سردار، بیانگر این است که جایگاه شهید سلیمانی کجا است و این ملت به وجود قهرمانان و سردارانش افتخار می‌کند. کسانی که تاریخ پر افتخار دفاع مقدس را رقم زدند، طلایی‌ترین تاریخ ایران را ثبت کردند. بی تردید این نسل و آیندگان با بررسی آنچه که با فداکاری فرزندان این سرزمین در مقاطع حساس تاریخی رخ داده افتخار خواهند کرد.

وزیر ورزش در پایان گفت: عاملان این جنایت بزرگ از صحنه سیاست جهان حذف خواهند شد بیان کرد: کسی فکر نمی‌کرد در انتخابات آمریکا، ترامپ که مقابل سرداران ما رجزخوانی می‌کرد اینگونه مفتضحانه مجبور به ترک از صحنه سیاست شود.

*صالحی امیری: شهادت سردار سلیمانی یک جریان بزرگ فکری و فرهنگی ایجاد کرد

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت:  من معتقدم برخی نقاط تاریخی کشور جریان ساز هستند. شهادت شهید مطهری و بهشتی این جریان‌ها را ایجاد کرد. شهادت سردار سلیمانی یک جریان بزرگ فکری و فرهنگی ایجاد کرد که نسل جوان یک بار دیگر به داشتن چنین قهرمانانی احساس غرور کند. خون پاک شهید سلیمانی به احیای ارزش های جدیدی در انقلاب منجر می‌شود. آن شهید بزرگوار نام ایران را در جهان سرافراز کرد.

*سعیدی: این سردار بزرگ در کنار مقام معظم رهبری ایثارگری‌ها کردند

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در ایام جانسوز سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی یاد می کنیم از دلاوری ها، عرفان، معرفت و دفاع از ارزش‌های ملی و اسلامی و حریم و مرز‌های اعتقادی کشور که در تمامی عرصه‌ها این سردار بزرگ در کنار مقام معظم رهبری ایثارگری‌ها کردند، یاد و نامشان در قلب‌های تمامی مسلمین جهان پایدار باد.

*ثوری: سردار سلیمانی سرباز فداکار اسلام بود

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی انسانی ولایت‌مدار و سرباز فداکار اسلام بود. وی در طول جنگ تحمیلی و پس از آن در زمره فرمانده‌های موفق بود و نقش کلیدی در موفقیت رزمندگان داشت.

ثوری افزود: این شهید والا مقام از هوش و نبوغ بالایی برخوردار بود، بطوری که در جریان جنگ تحمیلی با اراده ای آهنین علیه دشمن مبارزه میکرد و روحیه خودباوری را در نزد رزمندگان تزریق می‌نمود. به همین دلیل خار چشم دشمنان بود و در نهایت از سوی عوامل استکبار به درجه شهادت نائل گشت.

*استکی: اخلاص، ایثار و تقوای سردار سلیمانی زبانزد خاص و عام بود

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس درخصوص این سردار بی‌باک اسلام اظهار داشت: سردار سلیمانی جزو نوادر انقلاب اسلامی بود که در مبارزه با دشمنان در عراق و سوریه و گروه های تروریستی کارنامه موفقی را از خود به یادگار گذاشت.

سرمربی تیم ملی بوکس تصریح کرد: راز محبوبیت شهید سلیمانی به این خاطر بود که اخلاص داشت و ایثار و تقوای او زبانزد خاص و عام بود.همچنین منش و طرز تفکر این شهید بزرگوار مبتنی بر منویات خط رهبری بود و این ویژگیها، محبوبیت او را دوچندان کرده بود.

*قبایی زاده: سردار سلیمانی نماد سلحشوری بود

حمیدرضا قبایی زاده دبیر فدراسیون بوکس با اشاره به سالگرد شهادت این بزرگمرد کشورمان اظهار داشت: او فرزند شایسته و دلاورمرد کشورمان بود و در مبارزه با داعش و گروه های تروریستی عزم راسخی داشت. وی چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در برهه ای که با داعش در سوریه و عراق مبارزه می کرد، نماد سلحشوری بود و سرانجام با خون پاک خود به دیدار معبودش شتافت.

*روزبهانی: سردار سلیمانی کارنامه درخشان در مبارزه با دشمنان از خود بر جای گذاشت

احسان روزبهانی کاپیتان تیم ملی بوکس و قهرمان آسیا در ستایش از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این بزرگمرد عاشق مکتب اهل بیت و همچنین خط رهبری بود و در بین مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود به طوری که در مراسم تشیع پیکر پاکش، شاهد اقبال کم نظیر هم وطنان بودیم.

کاپیتان تیم ملی بوکس با اشاره به اینکه باید راه این شهید بزرگوار ادامه پیدا کند، اظهار کرد: او قائل به شان اخلاق و فرهنگ شهادت بود و انسانی وارسته نشان می داد. وی کارنامه درخشان در مبارزه با دشمنان از خود بر جای گذاشت و به همین سبب بدخواهان انقلاب اسلامی ما را از وجود این مرد والا مقام و نیک اندیش محروم کردند.

*پنجعلی: سردار قاسم سلیمانی یک شخصیت بزرگ در تاریخ کشور ماست

محمد پنجعلی کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی گفت: سردار قاسم سلیمانی یک شخصیت بزرگ در تاریخ کشور ماست و باید یک بزرگ‌داشت باشکوه برای شهادت ایشان درنظر گرفته شود. گرچه لیاقت ایشان بیش‌تر از یک بزرگ‌داشت است اما این موضوع شیوع بیماری کرونا باعث شده تا دست ما از همیشه بسته‌تر باشد با این وجود یاد و خاطره وی را همیشه زنده نگه می داریم.

*صدیقی: سردار شهید قاسم سلیمانی به واقع سردار دل‌هاست

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو گفت: زندگی در طول تاریخ به برخی‌ها که به دنیا معنای دیگری دادند و تعریف دوباره‌ای از زندگی ساختند، بدهکار است. سردار شهید قاسم سلیمانی به واقع سردار دل‌هاست و در همین قاب جای می‌گیرد. ایشان با تمام تلاش‌ها، دل‌سوزی‌ها و مجاهدت‌هایی که داشتند، امروز به یک شخصیت وارسته و یک الگوی واقعی برای مردم ایران تبدیل شده‌اند و تمام ایراناین نیز ایشان را دوست دارند. امیدوارم ما هم بتوانیم از رفتار و عملکرد ایشان الگو بگیریم و از نحوه مدیریت و برخوردشان نهایت بهره‌وری را داشته باشیم.

*رضوانی: با شهادت سردار سلیمانی ایران یکی از سرداران بزرگ خود را از دست داد

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: درباره شخصیت بزرگ ایشان بارها صحبت کرده‌ایم اما باید بگویم که ایران با شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، یکی از بزرگ‌ترین سرداران تاریخ و یکی از مهم‌ترین مردان تاریخ خود را از دست داد.

*نوری: شهادت پاداش کارهای سردار سلیمانی بود

محمد نوری هافیک سابق استقلال گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی شخصیت بزرگی بود که کارهای بزرگی می‌کرد اما هرگز علاقه‌ای نداشته که دیده شود. کارهای او همه برای رضای خدا بود و شهادتش هم پاداش همین کارها. در روزگاری که خیلی از مسئولان به‌دنبال سوءاستفاده و اختلاس هستند، ایشان کارهای بزرگی می‌کرد و تا لحظه شهادتش هم دوست نداشت که ابعاد اعمال خداپسندانه‌اش دیده شود. او هدف والایی داشت و ایران یک پدر را از دست داد.

*طباطبایی: برای جامعه ورزش، سردار سلیمانی یک پهلوان ماندگار است

حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته گفت: سردار سلیمانی فردی بود که بر عهد و پیمان با خداوند متعال بر اینکه تمامی روزها و سال‌های عمر شریفش را صرف مردم و برای امنیت اُمت اسلامی کند، پایدار و استوار ماند. در بزرگی و عظمت ایشان به همین بسنده کنیم که او امنیت را به فراتر از مرزهای ایران کشاند.

رییس فدراسیون کاراته ادامه داد: برای جامعه ورزش، سردار سلیمانی یک پهلوان ماندگار است که الهام بخش در ایجاد انگیزه برای مبارزه کردن و به‌اهترار درآوردن پرچم زیبای امت اسلامی در نقاط مختلف جهان، است. سمبل و الگوی جامعه اسلامی سردار سلیمانی است تا همه قهرمانان و ورزشکاران در جایگاه خود، یک سرباز و سردار وفادر به کشور و امت اسلامی باشند.

*عسگری: حاج قاسم در قلب و دل‌های ما جاودان شد

بهمن عسگری قهرمان کاراته جهان، گفت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی حزنی اندوه را برای ملت شریف ایران در پی داشت. هنوز در باورمان نمی‌گنجد چون آنقدر این مرد بزرگ و با شجاعت بود که باور اینکه از میان ما پرکشیده وبه شهادت رسیده، سخت است. شهادت بالاترین هدیه خدا به بندگانش شهادت است و شهادت هنر مردان خداست. حاج قاسم سردار دلها از میان ما رفت، ولی با رشادت و مجاهدت‌هایی که در دوران زندگیش انجام داد هیچگاه از ذهن و یاد مردم ایران اسلامی فراموش نخواهد شد. حاج قاسم اسطوره وار زندگی کرد و در قلب و دلهای ما جاودان شد.

*سهرابیان: جای حاج قاسم همیشه خالی است

علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی گفت: سردار سلیمانی نماد ایستادگی، مبارزه، خدمت و جهاد بود و بی‌شک نام او همیشه ماندگار خواهد شد. در جریان سیل ابتدای سال گذشته به طور کامل شاهد تلاش‌های جهادگرانه وی بودیم. سردار شهید کشورمان شبانه روز در داخل و خارج از کشور خدمت کرد و به طور قطع جای وی همیشه خالی است. 

*کلاهی: آزادی خواهان جهان تا ابد سوگوار سردار سلیمانی خواهند بود

شبنم کلاهی دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: حاج قاسم عزیز، قدردان امنیتی هستیم که شما سردار گرامی پای آن جان دادی. سردار ما و سرباز وطن، آزادی خواهان جهان تا ابد سوگوار تو خواهند بود.

*عسکری محمدیان: برای کشور و نظام ما همیشه منشا خیر بود

عسکری محمدیان قهرمان جهان و المپیک و رویس هیات کشتی مازندران گفت: شهید قاسم سلیمانی، سرداری به تمام معنا بود. او امنیت را در خاورمیانه حفظ می‌کرد و برای کشور و نظام ما همیشه منشا خیر بود. روح او شاد و یادش گرامی باد.

*باقری ها: سردار سلیمانی یکی از نوابغ بود و جایشان پر شدنی نیست

نبی‌الله باقری‌ها مدافع سابق پرسپولیس گفت: سردار سلیمانی یکی از معدود نوابغ نظامی کشورمان بودند که با سازماندهی نیروهای ایرانی و خارجی در بیرون از مرزهای کشورمان، جلوی نفوذ داعش و تروریست‌ها را به داخل کشور گرفتند و به تمام مردم ایران کمک کردند. حیف شد که ایشان را از دست دادیم و من معتقدم جای این آدم بزرگ، دیگر کسی نمی‌آید و جایشان پر شدنی نیست. ایشان یک فرمانده بزرگ و باتجربه بودند که نبودشان برای ما هرگز عادی نخواهد شد.

*لشگری: ورزشکاران باید جوانمردی را از سردار دل‌ها یاد بگیرند

احسان لشگری قهرمان سابق کشتی جهان درباره شخصیت سردار سلیمانی اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بود که براساس آرمان‌ها و اعتقاداتی که داشت همواره به عنوان نفر اول در خط مقدم دفاع از کشور و ملت ایران اسلامی جانفشانی می‌کرد و در سخت‌ترین شرایط و جبهه‌ها حضور می‌یافت. حاج قاسم علاوه‌بر اینکه فرمانده بود، مانند یک سرباز به عنوان اولین نفر در خط مقدم حضور می‌یافت که این نوع منش و روش او بسیار متفاوت از فرماندهان دیگر بود.

این قهرمان کشتی جهان تصریح کرد: برای همه اقشار مردم ثابت شده است که این شهید بزرگوار همواره به عنوان نفر اول نه تنها در میدان جنگ بلکه در تمامی عرصه‌های دستگیری و کمک به افراد مستضعف حضور داشت. قدرت نفوذ و جذب شهید سلیمانی بسیار مثال زدنی بود و در عرصه جهاد هیچ مرزی را نمی‌شناخت؛ در بسیاری از بحران‌های داخل کشور هم از جمله سیل اخیر ما شاهد حضور میدانی سردار در مناطق آسیب‌دیده بودیم. ما همیشه به این موضوع افتخار می‌کردیم و می‌بالیدیم که سردار سلیمانی به عنوان نفر اول در خط مقدم برای تامین آسایش و امنیت کشورش می‌جنگند و برای تمام ایرانیان اقتدارآفرین بود.

قهرمان کشتی جهان گفت: جوانمردی و بزرگ‌منشی سردار سلیمانی باید الگوی همه ورزشکاران قرار گیرد، گفت: مسئولین باید از افکار و عقاید شهید سلیمانی الگوبرداری کرده و در کارهایشان عملیاتی کنند.

*محمدی بریمانلو: نام حاج قاسم تا ابد در تاریخ ایران جاودانه است

محمد محمدی بریمانلو، دارنده مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان جودو گفت: شعله انتقام خون شهید سلیمانی برای همیشه  در دل ملت ایران روشن است اما از نظر من یکی از بهترین راههای انتقام سردار این است که پرچم ایران عزیزمان را در دنیا و در عرصه های مختلف علمی، پزشکی، ورزشی بالا ببریم.

وی افزود: وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم شوکه و بسیار ناراحت شدم، اما می دانم برای یک سرباز وطن رسیدن به مقام والای شهادت بالاترین افتخار است، حیف بود که سردار به مرگ طبیعی از دنیا بروند حقشان بود که مدال رفیع شهادت را برگردن آویزند و اسمشان برای همیشه در دل ملت ایران جاودان بماند.

بریمانلو تاکید کرد: ما بعد از شهادت ایشان  یک تکیه گاه بزرگ را از دست دادیم، امنیت مرزهای کشور عزیزمان تا حدود زیادی مدیون سردار سلیمانی و یارانشان بود، اما اطمینان دارم، ایشان شاگردانی تربیت کرده اند که راهشان را ادامه می دهند و نمی گذارند نبود حاج قاسم احساس شود. نام حاج قاسم سلیمانی برای همیشه در تاریخ ایران جاودان می ماند.

*بربط: حاج قاسم هنوز در قلب همگی ما زنده است

مریم بربط، تنها دارنده مدال نقره رقابت های قهرمانی جوانان آسیا در تاریخ جودو بانوان ایران گفت: حاج قاسم! تو فرمانده قلب یک ملت بودی! آنقدر خوب و محبوب زیستی که به ما هم جرأت می‌دهی که بخواهیم مثل تو باشیم. وقتی خبر شهادتت رسید اولش باورم نشد دلم نمی خواست،  باور کنم که دیگر رفتی.

وی افزود: هر بار که سخنرانی ایشان را در جایی می شنیدم حال دلم خوب می شد چون می دانستم حاج قاسم حرفی بزند پای حرفش می ایستد، افتخار می کردم به این همه اُبهت و صلابت از اینکه این شخص یک ایرانی است و برای خاک ایران مبارزه می کند. یک سال از نبودنت گذشت اما هنوز در قلب همگی ما زنده هستی. حتی بیشتر از قبل، وارد هر مغازه هر خانه ای می شوم عکس تو‌ در آنجاست در فضای مجازی همه جا هنوزم اخبار افتخاراتت دست به دست می چرخد. با وجود افرادی مثل حاج قاسم، دل های ما قرص است که کسی نمی تواند  به خاک و جان و ناموس جوانان ما دست درازی کند.

دارنده مدال جودو آسیا گفت: بهترین انتقامی که می توانیم بگیریم این است کاری را بکنیم که حاج قاسم این همه سال بخاطرش جنگید. برای اهدافمان در هر زمینه که هستیم تلاش کنیم و هر روز پیشرفت کنیم ایران را به قله های بیشتر موفقیت برسانیم.

*خلیلی: حاج قاسم مرد قهرمان و پهلوان واقعی بود

مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری به مناسبت اولین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم صادقانه زیست و متعهدانه و خالصانه برای عزت و سربلندی ایران عزیز و امت اسلام قدم برداشت و برای حل مشکلات مرد عمل بود. سردار دلها  با نیت خدایی، پاداش زندگی پرافتخار خود را با شهادت که هنر مردان خداست ، دریافت کرد و با آسمانی شدن او نه تنها سردار را از دست ندادیم بلکه فرهنگ مقاومت در امت اسلام استمرار خواهد داشت.

وی افزود: در اولین سالروز شهادت این سردار سرافراز که یک قهرمان و پهلوان واقعی بود، یاد و خاطره ایثارگری های فرزند رشید ایران عزیز را گرامی می داریم.

*ولی پور: سردار سلیمانی در قلب‌های ما زنده هستند

مجتبی‌ ولی‌پور، ملی‌پوش تیم ملی شیرجه ایران در آستانه سالروز شهادت پاسدار پرافتخار اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی شهید شد اما نام و یادش همیشه جاودان است، ایشان هرگز از خاطره‌ها محو نخواهند شد و در قلب‌های ما زنده هستند.

*رهبر: نام و یاد سردار سلیمانی همیشه در قلب ما به یادگار خواهد ماند

امیرحسین رهبر، ملی‌پوش واترپلوی ایران در آستانه سالروز شهادت سالگرد شهادت پاسدار پرافتخار اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را تسلیت و تبریک عرض می‌کنم و مطمئنم نام و یاد ایشان همیشه در قلب ما به یادگار خواهد ماند.

*غلامی: انگشتر حاج قاسم بهترین مدال زندگی ام است

آرین غلامی قهرمان شطرنج آسیا و جهان گفت: وی گفت: من از دیدار با حاج قاسم و رهبر معظم انقلاب نه پولی دریافت کردم و نه جایگاه و مقامی کسب کردم من فقط آن روحیه معنوی و امیدی که این دو عزیز به من دادند برایم مهم بود و انگشتری که حاج قاسم به من اهدا کرد بهترین مدال زندگی ام است و دعای خیر رهبر معظم انقلاب بهترین پاداش برای من است.

*جوانمردی: حاج قاسم جانش را فدای ایران کرد تا ایران و ایرانی همیشه سربلند باشد

ساره جوانمردی قهرمان پارالمپیک و جهان پاراتیراندازی گفت: حاج قاسم شهید شد تا مسیر درست باقی بماند. او جانش را فدای ایران کرد تا ایران و ایرانی همیشه سربلند باشد. سالروز شهادت پرافتخار سردار سلیمانی تسلیت باد.

*گودرزی: سردار سلیمانی چون سپری در مقابل خیل عظیم بلایای دشمن از وطن دفاع کرد

مهدی گودرزی رئیس فدراسیون ترای اتلون گفت: هشت سال دفاع مقدس که تمام شد، زندگی دنیوی همه مدافعان وطن را، پیرو منش و مسلک همرزمان شهیدشان بی آلایش و آسمانی باقی نگذاشت، درگیری معیشت و جاذبه های قدرت و سیاست، عده ای را از عرش به فرش کشاند و معنای قداست برای نسل جدید مبهم و کم باور شد. تا اینکه تو را دیدیم، همچون رهبرمان یک آزاده و یک رها از بندهای زمین، سیر کنان در عرش اعلی، نشانگر سرباز واقعی وطن و جانفشان ولایت و امامت و منتظر واقعی امام زمان (عج).

وی افزود: به ما نشان دادی که به حق، دل نبستن به دنیا، فقط هنر مردان خداست که، خدایی مردانگی کردی. ۴۰ سال می توانستی بنشینی و خط شکستن را به سپران بلا بسپاری، ولی چون سپری در مقابل خیل عظیم بلایای دشمن از وطن دفاع کردی. نمی دانم تبریک بگویم آسمانی شدنت را یا تسلیت بگویم فقدانت را به شیفتگان راه حقیقت. فقط می توانم بگویم سردار دلها، حکمرانی ات به دلهای ایرانی پاداش خدا به همه ی ایثارگری های توست.

*مختاری: شهید سلیمانی، یکی از بهترین الگوهای قهرمانان ورزشی می تواند باشد

علیرضا مختاری، ملی پوش تیم پارادوومیدانی گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، اسطوره قهرمانی، اسطوره مرام و پهلوانی، اسطوره ای که، ترس در برابر این شهید والامقام، هیچ وقت ظاهر نشد. شهید سلیمانی، یکی از بهترین الگوهای قهرمانان ورزشی می تواند باشد. روحشان شاد یادشان گرامی باد.

*کهتری: مکتب سلیمانی ایجاد شده است

مجید کهتری سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی با کمان گفت: چقدر سخت هست چهل سال دنبال گمشده ای بگردی و چقدر شیرین است بعداز چهل سال دنبال شهادت گشتن، در کوه ها و بیابانها سرانجام آنرا روزِ جمعه ای در خاک عراق و در سرزمین بلاها و مصیبت ها پیدا کنی! آنرا با جان و دل به آغوش بکشی اما نه  به نظر من این شهادت بود که تن چاک چاک و جسم پاره پاره سردار ما را در آغوش کشید. شهادتت مبارک «سردار دلها»

وی افزود: خواستم بگویم سردار می خواهد با شهادتش پیامی به جهان برساند! اما آیا واقعا ایشان دنبال پیام رساندن بودند؟ البته که نه چون سردار ما فقط و فقط دنبال خودِ خدا و انجام تکلیف الهی و تبعیت از امام خود بود و به این تکلیف به نحو احسن عمل نمود و «فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» را معنا کرد.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی با کمان ادامه داد: دریای پر بار زندگی سردار بالاخص دوران جهاد و شهادتش بقدری گسترده هست که هر کسی در دنیا، تا ابد بتواند به قدرِ درک و فهم خویش از آن بهره ببرد. فرمایش مقام عظمای ولایت که در وصف سردار دلها فرمودند «مکتب سلیمانی ایجاد شده است» گویای همین نکته هست که یک مکتب بی‌نهایت ابعاد دارد و برای همه مردمان دنیا با هر منطق، دین و طرز تفکر چراغی روشن و بی بدیل برای ساختن دنیایی در شان انسان و انسانیت دارد.

کهتری در پایان گفت: «تو پای براه در نه و هیچ مپرس... خود راه بگویدت که چون باید رفت» خداوند شهادت را نصیب تمام عاشقانش می کند و دنبال شهادت باید گشت تا بهترین و ناب ترین آن نصیبت گردد  و سردار ما چهل سال گشت تا بهترین و زیباترینِ آن را بدست آورد. خوشا بحالت سردار و خوشا بحالِ ما که سرداری داشتیم. راهت پر رهرو.

*بهروزی راد: لباس شهادت تنها جامه ای است که برازنده حاج قاسم سلیمانی است

شهلا بهروزی راد قهرمان پاراکانوی آسیا گفت: بی گمان شهادت برازنده توست ای سردار دلهای ایرانی ها؛ چه قدر نوشیدن از جام شهادت تو شیرین و گواراست، چرا که لباس شهادت تنها جامه ای است که چیزی جز آن نمی توانست برازنده  حاج قاسم سلیمانی باشد. این جامه شهادت و نائل شدن شما به درجه رفیع شهادت را به تمام جامعه اسلامی تبریک و تسلیت عرض می کنم.

*دارابیان: شهادت برای سردار سلیمانی مرگ "احلی من العسل" بود

الناز دارابیان قهرمان پارادوومیدانی گفت: حرف زدن قلم زدن برای تو  سخت و سنگین است و قلم در هم می‌شکند و خون میچکد  از لابه لای واژگانم. یقین دارم که برای تو هم مرگ "احلی من العسل" بود چون قاسم بن الحسن، که این چنین تکه تکه سر بر آستان حضرت دوست فرود آوردی و انگشت و انگشتری را برایمان به نشانی گذاشتی. خط خون نقطه ی پایان سلیمانی نیست... بهراسید که این اولِ بسم اللّه است...

وی افزود: روزهای بودنت را به یاد می آورم که با آرامش خیال و خاطری امن  و بی هراس از حضور شمریان و یزدیان زمانه مان زندگی می کردیم و لبالب  از یقین بودیم که ناموس وطن را سربازی سلیمانی ست که هیچ  مزدوری را جرات نیم نگاهی به آن نیست.‌نه تنها برای خاک خودش،برایش دشمن همه جا دشمن  بود، سوریه، عراق، ایران... و هر جا که بود حتی از شنیدن اسم حاج قاسم سلیمانی  رعشه بر وجودشان می‌افتاد و از ترس قالب تهی می‌کردند.

دارابیان ادامه داد: سردار دلها! داغ نبودنت در جان و دلم چون سنگ گداخته ای ست که سرد نمیشود و آتشش وجودم را فراگرفته و هر لحظه برایم ساعت1:20بامداد جمعه‌ تلخ  و سیاه دی ماه ست که زمین و زمان  از خونت گلگون شد. دل خون شده ام و اشکم برای تو تمامی ندارد. یکسال است که به سوی معشوق ابدیت عروج کردی  صعود الی الله و ما یکسال است عجیب زمین گیر شده ایم. اما بدان که امید در ما ریشه ای کهن داردبرای رسیدن به اوج ما انتظار را زندگی می‌کنیم. «چشم ما در پی خوبان جهان خواهد بود... تا جهان باقی و آیین محبت باقیست»

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها