رئیس اداره صنعت ومعدن تجارت شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

ضرورت ثبت اطلاعات اصناف و فعالین اقتصادی در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا

کد خبر: 306469
|
16:24 - 1399/09/19
نسخه چاپی
ضرورت ثبت اطلاعات اصناف و فعالین اقتصادی در سامانه جامع  انبارها  و مراکز نگهداری کالا
رئیس اداره صنعت ومعدن تجارت شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا کلیه اصناف و کسبه و فعالین اقتصادی ومراکز دارای انبار شهرستان اسلام آباد غرب باید اطلاعات اصناف و فعالین اقتصادی در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا را ثبت نمایند.

یوسف حاصلی رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: در راستای اجرای مفاد 23 الی 27  آیین نامه اجرایی  مواد 5 و6  قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا اعم از حقیقی وحقوقی موظف به ثبت اطلاعات واحدهای خود در سامانه جامع  انبارها  و مراکز نگهداری کالا به نشانی اینترنتی www.nwms.ir می باشند.

 

 

وی افزود: به عبارتی دقیق تر هر نوع مرکز نگهداری کالایی که کالا یا بار در آن نگهداری یا به آن وارد یا از آن خارج می شود باید در این سامانه ثبت نام کنند. این مکان ممکن است انبار، واحد تولیدی، واحد صنفی، واحد کشاورزی، معدن، سردخانه، واحد بهداشتی و درمانی یا واحد دامی باشد.

 

 

مهندس حاصلی خاطرنشان کرد: برخی اقلام که برابر مراجع ذیصلاح ، اساسی و دارای اولویت تشخیص داده می شوند جدا از ثبت مشخصات  انبار ، مشمول ثبت رسید و حواله و ورود و خروج بصورت روزانه در سامانه مذکور می باشند که لیست کالاهای مشمول در سامانه جامع انبارها قابل دسترسی و رویت می باشد.

 

 

رئیس اداره صنعت ومعدن تجارت شهرستان  تصریح کرد: در نهایت و براساس ماده ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اعلام میدارد که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به رعایت این قانون هستند و عدم اقدام لازم و یا  وارد کردن اطلاعات خلاف واقع یا ناقص یا با تاخیر در سامانه ، جرم محسوب و با متخلفان  برابر قوانین حاکم  برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد