پیگیری یک مطالبه مردمی در پی وعده های سر خرمن مسئولین؛

پاشنه آشیل افتتاح فازدوم بیمارستان اسلام آبادغرب چیست؟!

کد خبر: 306458
|
16:02 - 1399/09/17
نسخه چاپی
پاشنه آشیل افتتاح فازدوم بیمارستان اسلام آبادغرب چیست؟!
با گذشت بیش از سه سال از زلزله آبان 96، فاز دوم بیمارستان اسلام آبادغرب که قرار بود زودتر از این مقاوم سازی شود و به شبکه درمانی غرب استان کرمانشاه بپیوندد هنوز بلاتکلیف است.

به گزارشاسلام آباد خبر، فاز دوم بیمارستان اسلام آبادغرب بیش از 7 سال طول کشید تا به بهره برداری برسد اما در حالیکه 7 ماه بیشتر از افتتاح آن نمی گذشت در زلزله 21 آبان ماه 1396 فرو ریخت و و درحالیکه مسئولین امیدوار بودند  این سازه در بحران ها نقطه امیدی برای خدمات رسانی و نجات جان انسان ها باشد، امید بسیاری از بیماران و زلزله زدگان اسلام آبادغرب و شهرستان های زلزله زده غرب استان را نا امید کرد. مسئولین قضایی وقت در شهرستان سریعا" به این موضوع ورود کردند و پیمانکار متقلب بیمارستان را بازداشت کردند.

 

در کارشناسی های متعدد بیمارستان تخریب شده اعلام شد بیش از 50 درصد تقلب در ساخت بنای دولتی صورت گرفته و قرار بر تخریب ساختمان بود اما وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی ساخت بیمارستان در راستای جبران سهل انگاری در نظارت های خویش و برای جلوگیری از هدر رفت بودجه بیت المال درخواست مقاوم سازی سازه بیمارستان را کرد و در تأمین دلیل این را مطرح کرد که هزینه تخریب  چندین میلیارد بیشتر از هزینه مقاوم سازی است و بالاخره کمیسیون مربوطه با مقاوم سازی بیمارستان توسط  یک شرکت معتبر و با هزینه پیمانکاران خاطی و جبران خسارت ها موافقت کرد.

 

 از سال گذشته با وجود بازدید مسئولین کشوری و استانی، چندین مرتبه خلف وعده  در راستای افتتاح توسط پیمانکار صورت گرفته و قرار بود امسال در سالروز زلزله بیمارستان بازسازی شده افتتاح گردد اما بعلت تجهیز نشدن و آماده نبوده بخش های زیرساختی این مهم صورت نگرفت.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، طی چند روز گذشته جلسه رفع مشکلات بیمارستان اسلام آباد غرب فاز ۲ با حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، مهندس سالاری، معاون عمرانی، فرماندار و معاونین، نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو، دکتر ایمانی معاونت توسعه علوم پزشکی، مهندس شریفی راه و شهرسازی استان ، دکتر نادری ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان و پیمانکار بیمارستان برگزار گردید.

در این‌جلسه در خصوص  رفع موانع ومشکلات بیمارستان فاز ۲ که در زلزله دچار آسیب شده بود ودر مورد سی تی اسکن ،ام آر آی و اکسیژن ساز و روند تجهیز بیمارستان بحث و تبادل نظر شد. استاندار کرمانشاه، نهایتا" آخرین مهلت افتتاح بیمارستان برای پیمانکار را بهمن ماه اعلام کرد.

 

مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو با بیان اینکه؛ بیمارستان اسلام آباد به بیماران شهرستان های مجاور نیز خدمات درمانی ارائه می دهد، خواستار نصب تجهیزات آن و بهره برداری هر چه سریع تر از این بیمارستان شد.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، با گذشت بیش از سه سال از زلزله آبان 96، فاز دوم بیمارستان اسلام آبادغرب که قرار بود مقاوم سازی شود و به شبکه درمانی غربی استان بپیوندد هنوز بلاتکلیف است، لذا مسئولین استانی و کشوری نباید از نجابت مردم شهیدپرور اسلام آبادغرب سوءاستفاده نمایند چون با نزدیک شدن به آغاز فصل زمستان واحتمال تشدید شیوع بیماری کرونا و لزوم خدمات رسانی این مرکز درمانی به عنوان قطب درمانی منطقه غرب استان، ضرورت دارد در تجهیز و بهره برداری ازفازدوم بیمارستان اسلام آبادغرب با تمام ظرفیت تسریع شود.

تصاویری از بیمارستان زلزله زده اسلام آبادغرب قبل و بعد از بازسازی را مشاهده فرمایید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها