همه وعده‌های دولت روحانی برای تکمیل مسکن مهر/ عمر واحدهای مسکن مهر به 13 سال رسید

کد خبر: 305869
|
18:07 - 1399/03/25
نسخه چاپی
همه وعده‌های دولت روحانی برای تکمیل مسکن مهر/ عمر واحدهای مسکن مهر به 13 سال رسید
عمر مسکن مهر از دولت نهم و دهم عبور کرده و به دولت یازدهم و دوازدهم رسید در دوره های مختلف وعده های مختلفی برای تکمیل و برطرف کردن مشکلات مسکن مهر داده شده است که سال های زیادی از این وعده ها می گذرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مسکن مهر» دغدغه تعدادی از مردم از سال 86 تاکنون است؛ در شرایطی که این طرح توانسته بود قشرهای کم درآمد را صاحب مسکن کند در دولت نهم و دهم از جایگاه ویژه ای برخوردار بود؛ اما بی‌تفاوتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به مسکن منجر به بحران گرانی خانه در کشور در سال ۹۷ و ۹۸ شد.

در طرح مسکن مهر قرار بود 4 میلیون و 400 هزار واحد مسکونی ساخته و در اختیار مردم قرار بگیرد اما در نهایت دولت یازدهم و دوازدهم نتوانستند این طرح را تکمیل کرده و نتیجه عدم تکمیل آن و ساخته نشدن حتی یک واحد مسکونی باعث ایجاد تورم شدید در این بخش از اقتصاد شد.

مخالفت‌ها با مسکن مهر تا جایی بالا رفت که روحانی آنها را قوطی کبریت نامید و اخوندی هم افتخار خود را افتتاح نکردن حتی یک واحد مسکونی دانست. به گفته مسئولان مسکن مهر در دولت نهم و دهم، «دولت دهم پروژه‌های مسکن مهر را با پیشرفت 70درصدی به دولت یازدهم تحویل داد و  اگر مسئولان مربوطه خوب عمل می‌کردند کل پروژه‌های مسکن مهر تا الآن تحویل متقاضیان شده بود. در دولت دهم از دو میلیون و 180 هزار مسکن مهر، یک میلیون و180 هزار واحد تحویل قطعی و الباقی نیز با پیشرفت 70درصدی تحویل دولت یازدهم شد.»

در همین راستا با افزایش اعتراضات مردمی نسبت به عدم تکمیل مسکن های مهر در چند سال گذشته هر بار دولت وعده هایی برای تکمیل این پروژه و تحویل واحدهای مسکونی داد که در نهایت روز گذشته اسلامی وزیر راه اعلام کرد که تا پایان سال 99 همه واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان داده می‌شود.

 

 

عمر مسکن مهر از دولت نهم و دهم عبور کرده و به دولت دهم و یازدهم رسید در دوره های مختلف وعده های مختلفی برای تکمیل و برطرف کردن مشکلات مسکن مهر داده شده است که سال های زیادی از این وعده ها می گذرد؛ باید دید دولت در یک سال مانده تا پایان عمر خود می تواند به وعده های قبلی جامه عمل بپوشاند و یا متقاضیان مسکن مهر همچنان برای تحویل واحدهای خود منتظر دولت بعدی بمانند.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد