فرماندار اسلام آباد غرب مطرح کرد:

حفاظت از منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود/لزوم بکارگیری ظرفیت مردمی برای مقابله با بروز هرگونه آتش سوزی

کد خبر: 305760
|
13:44 - 1399/02/23
نسخه چاپی
حفاظت از منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود/لزوم بکارگیری ظرفیت مردمی برای مقابله با بروز هرگونه آتش سوزی
فرماندار اسلام آباد غرب در جلسه ستاد بحران شهرستان با تاکید بر لزوم بکارگیری ظرفیت مردمی برای مقابله با بروز هرگونه آتش سوزی، گفت: حفاظت از منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،  جلسه ستاد بحران با موضوع پیشگیری از آتش سوزی درسالن جلسات مرصاد فرمانداری اسلام آباد غرب برگزار گردید.

 

 در این جلسه حیدری فرماندار اسلام آباد غرب بر لزوم بکارگیری ظرفیت سازمان های مردم نهاد زیست محیطی برای مقابله با بروز هرگونه آتش سوزی در سطح عرصه های طبیعی شهرستان  تاکید کرد.


 حیدری افزود: مهمترين مرحله از پيشگيري در اين گونه مسائل، بحث آموزش است كه ستاد هاي تشكيل شده در بخش ها بايد اين مهم را در نظر بگيرند و كلاس هاي آموزشي هدفدار برگزار كنند.


وی در ادامه اظهار نمود: خط مقدم مقابله با آتش سوزیها در جنگلها و مراتع در شهرستان، بهره برداران از مراتع و دهياران هستند كه لازم است طي چند روز آينده دوره‌هاي آموزشي تخصصي براي آن‌ها برگزار شود و آن‌ها نيز با همكاري اهالي دلسوز روستا، حافظ منابع طبيعي منطقه خود باشند.


 فرماندار اسلام آباد غرب در زمینه پیشگیری از آتش سوزی بر استفاده از توان مردمی در همه امور و زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: مجموعه درکنار دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و هیئت مصلحین و معتمدین و پایگاههای مقاومت روستایی ظرفیت های بسیارتوانمندی هستند که می شود درمواقع آتش سوزی از این توان آنها به شکل شایسته استفاده کرد.

جهانبخش حیدری گفت: با استفاده از سیستم اطلاع رسانی قوی به گردشگران، دامداران و عشایر در طبیعت از طریق رسانه ها، فضای مجازی و پیامک می توان در درراستای پیشگیری از آتش سوزیها استفاده کرد.


در این جلسه فرماندار با تاکید بر همکاری تمامی ادارات و ارگانها در راستای پیشگیری از آتش سوزی به فرهنگ نامطلوب آتش زدن پس چر ها اشاره کرد و افزود جهاد کشاورزی در این زمینه مضرات این مسئله که باعث از بین رفتن ریز مغذی ها که در سطح خاک میشود را به بهره برداران بخش کشاورزی اطلاع رسانی و آموزش های لازم را ارائه دهد.


در این جلسه مقرر شد  اداره راهداری شهرستان نسبت به تیغه زنی حاشیه راهها اقدام نماید که شاهد آتش سوزی های سهوی نباشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها