تلاش غربگرایان برای بزک آمریکا در موضوع کمک کرونایی

کد خبر: 305539
|
11:46 - 1398/12/16
نسخه چاپی
تلاش غربگرایان برای بزک آمریکا در موضوع کمک کرونایی
اسلام آبادخبر: یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: ممکن است در موضوع کمک غرب رد پای داخلی ها دیده شود که می خواهند نگاه مثبت به غرب را در جامعه برقرار کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، محمدرضا مرندی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: کمکهای آمریکا، غرب و اروپا در موضوع کرونا جای تردید دارد و در این خصوص نیت خالصانه ای دیده نمی شود در واقع در شرایطی که کشور ما را تحریم دارویی کردند، چرا حالا می‌خواهند این تحریم‌ها را بردارند و از ما حمایت کنند.

 وی افزود: ممکن است در خوشبینانه ترین حالت بخواهند این کمک های تحقیرآمیز را انجام دهند و وجهه ای برای خود ایجاد کنند، همانگونه که در کمک به سیل زدگان آن کمک‌ها را به صورت تحقیرآمیز انجام دادند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: همچنین ممکن است این کمکها آلوده باشد در سوابق غربی ها این موارد وجود دارد، همان طور که فرانسه به جمهوری اسلامی ایران خون آلوده صادر کرد و بیماران هموفیلی را به ایدز مبتلا کرد بنابراین ما به کمک‌های آنها نیازی نداریم.

 مرندی بیان داشت: ممکن است در این موضوع رد پای داخلی ها یعنی طیفی از دولت و وزارت امور خارجه دیده شود که می خواهند نگاه مثبت به غرب را در جامعه برقرار کنند بنابراین مقاصد چندگانه ای در کمک غرب و آمریکا به ایران وجود دارد.

اهداف غیرصادقانه ای در این کمک‌ها دیده می‌شود

وی عنوان کرد: ما به صورت جدی به کمک غرب و آمریکا نیاز نداریم و اگر مسئولین امر تشخیص دهند که نیازی به کمک آنها نیست نباید کمکها را پذیرفت، زیرا احتمالا اهداف غیرصادقانه ای در این کمکها دیده می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اقدامات دولت درباره مبارزه با کرونا به خوبی انجام شد و آمارها به صورت شفاف اعلام می شود اما کشورهای اروپایی و آمریکایی آمار بیماران خود را مخفی می کنند همچنین در کشور ایران اقدامات پیشگیرانه هم نسبت به توان داخلی خوب انجام شده و در مجموع اقدامات وزارت بهداشت مثبت ارزیابی می شود البته همچنان جریان ضد انقلاب می خواهد این اقدامات را کوچک جلوه دهد.

وی افزود: از سوی دیگر در این شرایط شنیده می شود در کشور ترکیه ۲۲ هزار توریست چینی حضور دارند اما از ارائه آمار مبتلایان به کرونا امتناع می کنند در حالی که در ایران که ورود چینی ها ممنوع شده آمارها شفاف اعلام می شود.

مرندی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با کرونا در ایران بسیار خوب بوده و اظهارات علیه نظام در بحث کرونا منصفانه نیست.

 دست درازی جریان غرب گرا برای کمک

مرندی درباره دست درازی افراد داخلی به سمت آمریکا برای پذیرش کمک عنوان کرد: اینها جریان آمریکا طلب و غرب گرا و ذلت پذیر هستند و حیات خود را در گرایش به غرب و آمریکا می بینند.

مرندی گفت: بیش از این نمی شود از این افراد انتظار داشت در واقع اکنون اصلاح طلبی معادل غربی‌ گرایی و ذلت پذیری است این ها زمانی می گفتند بدون غرب نمی توانیم ادامه دهیم بعدها عنوان کردند بدون برجام نمی توانیم و آمریکا با فشردن یک دکمه ارتش را نابود می کند و وقتی برجام به جایی نرسید حالا می خواهند با این موضوع کرونا باز نزدیکی ایران و آمریکا و غرب را دنبال کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها