مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد خبر داد:

اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره به کتابفروشی‌ها

کد خبر: 303790
|
12:36 - 1397/08/20
نسخه چاپی
اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره به کتابفروشی‌ها
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره به کتابفروشی‌ها خبر داد و گفت: حمایت از کتب ارزشمند در دستور کار این وزارتخانه است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی غیاثی امروز یکشنبه در افتتاحیه نمایشگاه کتاب کرمانشاه اظهار داشت: مسئولان برپایی نمایشگاه کتاب در دوره پنج ساله اخیر علاوه بر ادامه راه گذشته در برگزاری نمایشگاه‌های استانی، ساز و کاری اندیشیده‌اند تا کتابفروشی‌ها هم در کنار ناشرین در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی افزود:‌ در کنار این نمایشگاه‌ها، طرح‌های عیدانه، بهارانه، پاییزانه و زمستانه کتاب هم فرصتی برای اعطای یارانه‌های اختصاصی به علاقه‌مندان کاب است تا کتب مورد نیاز خود را خریداری کنند و  همچنین حمایتی از کتابفروشی‌های کشور است.

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در این نمایشگاه کتابفروشی‌هایی که تمایل داشته باشند به سیستم مالی نمایشگاه وصل می‌شوند تا از تسهیلات آن برای فروش کتبشان استفاده کنند که این موضوع مشارکت و حمایت کتابروشی‌ها را در پی دارد.

غیاثی خاطرنشان کرد: در کنار برپایی نمایشگاه‌ کتاب کرمانشاه که با هفته کتاب و کتابخوانی همزمان است، برنامه‌های جنبی هم از جمله نقد و بررسی کتاب، برنامه‌های هنری و... برگزار می‌شود .

وی، یکی از برنام‌ هایی که در سال‌های اخیر توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود را بحث اهدای کتاب به مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز هنری از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این کار موجب تبلیغ کتاب می‌شود و در حمایت از نویسنگان استانی صورت می‌گیرد و تاکید شده که بخشی از اعتبارات به خریدن کتاب‌های استانی تخیص یابد.

غیاثی همچنین حمایت از کتب ارزشمند که در واقع جنبه مرجع دارند را مورد تاکید قرار داد و از ارائه تسهیلات بانکی  کم‌بهره به کتابفروشی‌های موجود و آنهایی که قصد تاسیس دارند خبر داد.

وی همچنین به طرح‌های مهم وزارت ارشاد اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این طرح‌های باشگاه‌های کتابخوانی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که کرمانشاه در این زمینه با استقبال خوبی مواجه بوده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها