با موافقت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛

راه اندازی خانه هوره در اسلام آبادغرب

کد خبر: 303503
|
10:24 - 1397/08/01
نسخه چاپی
 راه اندازی خانه هوره در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: خسرو تمری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: با موافقت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خانه هوره در اسلام آباد غرب راه اندازی می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت:  با موافقت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خانه هوره در اسلام آباد غرب راه اندازی می شود.

 

وی افزود: راه اندازی خانه هوره اسلام آبادغرب یکی از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ثبت این آوای کهن می باشد.

 

وی گفت: هوره بخشی از موسیقی اصیل مناطق کرد نشتین است و یکی از قدیمی ترین آواهای ماندگار این مناطق به ویژه منطقه کلهر نشین است که این آوا درفرهنگ شهرستان اسلام آبادغرب  رواج دارد و باید با برنامه ریزی زمینه رونق این هنر غنی را فراهم کرد.

 

تمری افزود: هوره علاوه بر قابلیت هنری ظرفیت ویژه ای در حوزه ادبیات عامه دارد و بخش مهمی از فرهنگ شفاهی قدیم مناطق ایلام، کرمانشاه، کردستان و لرستان و برخی نواحی دیگر را دربر می­گیرد و در این رستا  شهرستان اسلام آبادغرب دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است.

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب بیان داشت: باید تلاش کرد تا مواریث فرهنگی و هنری منطقه را حفظ و ثبت و ضبط کرد؛ لذا می توان با هوره بخشی از این فرهنگ شفاهی مکتوب را حفظ کرد.

 

تمری افزود: با موافقت  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی خانه هوره اسلام آبادغرب راه اندازی می شود و زمینه ثبت آن فراهم می آید.

 

خسرو تمری در پایان گفت: بنا داریم با دعوت از هنرمندان برجسته شهرستان و استان بعد از ماه صفر خانه هوره اسلام آبادغرب را راه اندازی کنیم. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها