با حضور مسئولان شهرستان

جلسه هیئت اجرایی طرح پایتخت کتاب ایران در اسلام آباد غرب برگزار شد

کد خبر: 303286
|
13:36 - 1397/07/17
نسخه چاپی
جلسه هیئت اجرایی طرح پایتخت کتاب ایران در اسلام آباد غرب برگزار شد
اسلام آبادخبر: با حضور مسئولان شهرستان جلسه هیئت اجرایی طرح پایتخت کتاب ایران در اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، جلسه هماهنگی کمیته اجرایی پنجمین دوره پایتخت کتاب ایران در اسلام آبادغرب با حضور با حضور عبدی معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری، خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانم ارفع نژاد معاون عمرانی فرمانداری، برجی رئیس اداره آموزش و پرورش، اسدی رئیس اداره هلال احمر، بسامی رئیس نهاد کتابخانه های عمومی ، رستمی رئیس دانشگاه سماء و جمعی از فعلان فرهنگی و سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آّباد غرب به اهمیت مطالعه کتاب و کتابخوانی و تشریح طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه مطالعه کتاب  و کتابخوانی اشاره و بیان داشت : طرح پایتخت کتاب ایران یکی از طرح های ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در شهرهایی که به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده اند می تواند شاهد این رشد و توسعه بود.

 

وی افزود : از ابتدای سال ٩٧ مهمترین اولویت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع پایتخت کتاب ایران و شعار اسلام آبادغرب در مسیر پایتخت کتاب ایران بوده و تمام برنامه ریزی این اداره در این راستا بوده است.

 

تمری افزود : تا کنون طرح های زیادی توسط دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در اسلام آبادغرب وصول شده است و امید است با بررسی این طرح شبکه مطالعه کتابخوانی در سطح شهرستان تقویت شود.

 

سیروس عبدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب در این جلسه  با اشاره به اهمیت موضوع طرح گفت : کار سختی مجموعه فرهنگی شهرستان دنبال می کنند و الحمدالله کار خوب پیش می رود.

 

وی با تقدیر از مجموعه عوامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات و نهادها و شخصیت های عضو هیئت اجرایی پایتخت کتاب ایران در اسلام آبادغرب گفت : پایتخت کتاب ایران از دو منظر اهمیت دارد : نخست آنکه این طرح می تواند اسلام آبادغرب را به عنوان یکی از قطب های فرهنگی کشور مطرح نماید و دیگر آنکه به سطح مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه کمک نماید که در هر دو صورت کار ارزشمند و شایسه است.

 

عبدی در ادارمه افزود: در آیات و روایات اسلامی تاکید زیادی بر مطالعه و دانش صورت گرفته است و افتخارما این است که معجزه بزرگ پیامبر اسلام (ص) کتاب است.

 

وی افزود: امروزه فضای مجازی در کنار مزایایی که دارد صدمات زیادی به وضعیت مطالعه زده است و اصولا اطلاعاتی که از این ناحیه به جوانان داده می شود، اطلاعاتی با عمق کم است و در حقیقت راه هر گونه تفکر را بر انسان می بندد.

 

عبدی نقش آموزش و پرورش در راستای پایتخت کتاب ایران را ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: باید با ایده های جدید و تازه زمینه جلب دانش آموزان را به موضوع مطالعه را فراهم کرد .

 

وی همچنین افزود : اسلام آبادغرب در زمینه فضاهای فرهنگی در زمینه مطالعه و سایر حوزه ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

 

در ادامه این جلسه اعضاء حاضر در جلسه اعلام آمادگی نمودند که آماده همکاری ویژه در طرح پایتخت کتاب ایران هستند و از هرگونه تلاشی برای تحقق این امر دریغ نخواهند کرد.

 

در این جلسه سیروس عبدی معاون سیاسی و اجتماعی و ارفع نژاد معاون عمرانی فرمانداری به اهمیت طرح و تلاش شهرستان برای تحقق این امر تاکید کردند. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد