رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

استاندارد مبارزه با فساد و رشوه خواری تدوین شد/ توقف تولید برخی از خودروهای داخلی از دی 97

کد خبر: 303259
|
12:11 - 1397/07/16
نسخه چاپی
استاندارد مبارزه با فساد و رشوه خواری تدوین شد/ توقف تولید برخی از خودروهای داخلی از دی 97
پیروزبخت گفت: هم اکنون استاندارد مبارزه با فساد و رشوه خواری تدوین شده است در حالی که کسی فکر نمی‌کند استانداردی در این موضوع وجود داشته باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگاراقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،نیره پیروزبخت رئیسسازمان ملی استاندارد ایرانامروز (دوشنبه 16مهر) ضمن بازدید و دیدار با مدیران باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بحث استاندارد در دنیا به سمت و سویی می‌رود که همانند سابق تنها در حوزه کالا و خدمات نیست، بلکه در تمامی سطوح و عرصه‌های زندگی استاندارد جاری می‌شود.

وی افزود: بعد از ابلاغ سیاستهایاقتصاد مقاومتیاز سوی مقام معظم رهبری می‌بایست استاندارد در تمامی تولیدات داخل اجرا شود چرا که زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که تنها تعداد معدودی از کالاها در زمره استاندارد قرار گیرند و همه كالاها و محصولات بايد  زير پوشش استاندارد برود و همين برنامه در دستور كار قرار دارد.

پیروزبخت با اشاره به اینکه بسیاری از استانداردهای مسئولیت اجتماعی به منشورحقوق شهروندیبازمی‌گردد، گفت: هم اکنون استاندارد مبارزه با فساد و رشوه خواری تدوین شده است در حالی که کسی فکر نمی‌کند استانداردی در این موضوع وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در کارگروه‌های مختلف بیان کرد:‌ نقش استاندارد در مسائل زیست محیطی به ویژه تغییر اقلیم، استاندارد نوآوری و فناوری، استاندارد شرکت‌های دانش بنیان، ‌استاندارد تحصیلات عالی و همچنین بحث بحران آب آشامیدنی سالم در بسیاری از کشورها در کارگروه‌های مختلف مطرح شده است.

رئیس سازمان استاندارد تأکید کرد: براساس زمان‌بندی صورت گرفته خودروسازان موظفند برنامه خود را براى ارتقای استاندارد خودرو‌ها اعلام کنند و طبق قانون 85 گانه استاندارد اجباری خودروها یک سری از خودرو‌ها باید ارتقا یا تولیدشان متوقف شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد