با همکاری آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان صورت می گیرد؛

اجرای طرح آهن یاری در مدارس دخترانه شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 302791
|
11:57 - 1397/06/12
نسخه چاپی
اجرای طرح آهن یاری در مدارس دخترانه شهرستان اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: طرح آهن یاری از هفته اول مهر با همکاری آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مدارس دخترانه شهرستان اسلام آبادغرب اجرا می گردد.

به گزارشاسلام آباد خبر، صبح امروز اولین کمیته طرح مکمل یاری قرص آهن و ویتامین D ویژه دانش آموزان در محل معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش اسلام آباد غرب با حضور معاون محترم پرورشی، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان تربیت بدنی و سلامت مدیریت آموزش و پرورش برگزار گردید.

 

حسین مرعشی معاون پرورشی آموزش و پرورش اسلام آباد غرب در مورد اجرای این طرح کشوری گفت:این طرح به مدت 16 هفته در مدارس  از هفته اول مهر آغاز و هر دانش آموز دختر هفته ای یک عدد قرص آهن مصرف می کند.

 

وی افزود: طرح آهن یاری همزمان با ارائه آموزش های تغذیه ای سالم برای دختران دانش آموز در کشور و با هدف پیشگیری از ابتلا به کم خونی در مدارس اجرا می شود.

 

مرعشی گفت: این طرح در مدارس با همکاری اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اجرا می شود. وی همچنین با اشاره به توزیع منظم قرص آهن در مدارس دخترانه  متوسطه اول ودوم شهرستان اسلام آبادغرب اظهار کرد: کم خونی و فقر آهن موجب کاهش قدرت یادگیری ، تضعیف سیستم ایمنی بدن ، احساس ضعف و خستگی مزمن ، کاهش قدرت ذهنی و تحریک پذیری می شود.

 

معاون پرورشی آموزش وپرورش اسلام آبادغرب با تشکر از  از همکاری مدیریت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان، با بیان اینکه یکی از عمده ترین علت افت تحصیلی مشکل سوء تغذیه در دانش آموزان است گفت: اجرای طرح آهن یاری یکی از مهم ترین و موثرترین برنامه ها در آموزش و پرورش است و اجرای این طرح به رفع مشکل تغذیه ای و افت تحصیلی دانش آموزان کمک خواهد کرد.

 

در این جلسه کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان نیز با بیان نظرات کارشناسی خویش، در خصوص نحوه اجرای طرح پیشنهاداتی ارائه نمودند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد