سردار اشتری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اعلام آمادگی ایران برای بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین حسینی/ گزارشی از آتش سوزی عمدی تالاب هورالعظیم توسط عراقی‌ها نداشتیم

کد خبر: 302586
|
10:09 - 1397/05/21
نسخه چاپی
اعلام آمادگی ایران برای بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین حسینی/ گزارشی از آتش سوزی عمدی تالاب هورالعظیم توسط عراقی‌ها نداشتیم
اسلام آباد خبر: فرمانده ناجا : جمهوری اسلامی ایران درباره بازگشایی مرز خسروی آمادگی خود را اعلام کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگارحوزه حوادث و انتظامیگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در دیدار با هئیت مرزبانی کشور عراق که امروز(یکشنبه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دیدار امروز ما با فرمانده مرزبانی کشور عراق درباره برقراری امنیت و اشراف اطلاعاتی در مرزها صحبت شد.

وی افزود: کشور عراق آمادگیارتقای امنیت در مرز‌هارا دارد و امروز امنیت در مرز‌های دو کشور برقرار است.

فرمانده ناجا افزود: تحرکاتی از طرف نیرو‌های ضد انقلاب در مرز‌ها وجود داشت که توسط نیرو‌های مسلح خنثی شد و امروز در خصوص تبادل تجربیات و برگزاری دوره‌های آموزشی بین نیرو‌هایمرزبانی ایران و عراقصحبت‌هایی انجام شد.


بیشتر بخوانید:مرزبانان؛ طلایه‌داران مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر


سردار اتشری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که برای نیرو‌هایمرزبانیکشور عراق در مرز‌ها دور‌ه‌های آموزشی تخصصی برگزار کند.

وی افزود: در رابطه با هرچه بهتر برگزار شدنمراسم اربعین حسینیهم صحبت شد تا زائران بتوانند به راحتی در مرز‌ها تردد داشته باشند و امنیت مانند سال‌های گذشته برقرار باشد.

فرمانده ناجا افزود: جمهوری اسلامی ایران در خصوصبازگشایی مرز خسرویآمادگی خود را اعلام کرده است و اگر کشور عراق هم بتواند امنیت زائران را فراهم کند، امسال این مرز باز می‌شود که البته برای بازگشایی مرز خسروی باید بین وزارت امور خارجه کشور عراق و دستگاه دیپلماسی کشور ما صحبت شود.

سردار اشتری در رابطه با تحرکات نیرو‌های تروریستی در مرز‌ها گفت: هر زمانی که نیرو‌های ضد انقلاب در مرز‌ها تحرکاتی داشتند، نیرو‌های مسلح توانستند با اقتدار با آن‌ها برخورد کنند.

سردار اشتری در رابطه با گزارش‌هایی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی تالاب هورالعظیم توسط کشور عراق گفت: در این رابطه گزارش نداشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس ایران برنامه‌ای برای آموزش نیرو‌های انتظامی عراق برای تامین امنیت داخلی این کشور دارد یا خیر؟، گفت: ما آمادگی هر گونه همکاری و تبادل اطلاعات را با نیرو‌های انتظامی کشور عراق داریم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها