شکوه بی‌فروغ سنگواره‌های هزاران ساله ساسانی؛

نبض کند قلب گردشگری کرمانشاه /نابه‌سامانی طاقبستان ادامه دارد!

کد خبر: 302451
|
09:45 - 1397/05/07
نسخه چاپی
نبض کند قلب گردشگری کرمانشاه /نابه‌سامانی طاقبستان ادامه دارد!
اسلام آباد خبر: طاقبستان، نبض گردشگری شهر کرمانشاه در پی نابه‌سامانی‌های ایجاد شده برای این مجموعه به جای جذب گردشگر موجب نارضایتی آنان شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، شکوه هنر ساسانی را در قلب سنگواره‌های بی نظیر طاقبستان کههمچون تاریخی مصور هویت فرهنگی و پیشینه تمدن این دیار را برای جهانیان به نمایش می گذارد این روزها بی‌‌فروغ شده است.

نابه‌سامانی‌هایی که در پی طرح 10 ساله ساماندهی برای این مجموعه ایجاد شده جلوه‌های نازیبایی از این آثار تاریخی هزاران ساله را پیش روی گردشگران و توریست‌ قرار داده‌ است و متولیان میراث فرهنگی و گردشگری هم کلا انگار بیخیال این مجموعه شده‌اند که به این حال و روز افتاده است.

از همان ورودی این آثار، پریشانی جلوه‌های بصری توی ذوق بازدیدکنندگان می‌زند و آنهایی که نام و آوازه طاق‌های ساسانی و نخستین انیمیشن سنگی دنیا را شنیده‌اند با ورود به این مجموعه نظرشان کلا عوض می‌شود، چون دیگر خبری از آن محوطه زیبایی که سالیان پیش این طاق‌های زیبا را در دل خود جای داده بود نیست.

محوطه نابه‌سامان این مجموعه را در مسیرهای داخل آن هم می‌توان دید که هنوز با شن پوشیده شده و گردشگران حتی برای راه رفتن روی آن هم مشکل دارند متولیان بعد از 10 سال از ایجاد یک راه سنگ‌فرش زیبا در محوطه این مجموعه عاجز مانده‌اند !

از دیگر مشکلات آن می‌توان به عدم نظافت دریاچه و آبراهه‌های اطراف اشاره کرد و یا وجود دستفروشانی که در مقابل ورودی این مجموعه اطراق کرده‌اند و بساط قلیان‌هایی که روبروی آن به راه است اشاره کرد که باعث نارضایتی مسافران از این موضوع شده است.

مسافرانی که به این محوطه آمده بودند در گفتگو با خبرنگار مرصاد ضمن انتقاد از وضعیت موجود، عدم وجود سرویس بهداشتی و سنگفرش مسیر را از مهمترین مشکلات این مجموعه تاریخی است.

آنها همچنین عدم استقرار راهنما در این مجموعه، برخورد نامناسب با مسافران و عدم نظافت مرتب مجموعه و دریاچه را یکی دیگر از مشکلات برشمردند.

یکی از مسافران به خبرنگار مرصاد گفت: حدود سال 60 که به اینجا سفر کردیم وضعیت بسیار بهتر بود، این دریاچه قایق‌های زیبایی بود که جلوه‌های بصری زیبایی به طاق‌ها داده بود اما الان متاسفانه اصلا رسیدگی نمی‌شود.

وی افزود: برخی استانها آثار کوچکی دارند که آدم حض می کند در کنار آنها قدم می‌زند، اما این آثار با این عظمتی که دارد هیچ امکاناتی ندارد وضعیتش اسفناک است.

این شهروند تهرانی گفت: در استان‌های دیگر اتوبوس‌های گردشگری در برخی نقاط مستقر هستند و مسافران را به تمام نقاط شهر می‌برند ولی کرمانشاه این امکانات را ندارد.

ااااا

ا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد