معاون صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خبر داد:

ثبت یک هزار و ۸۰۳ فقره تخلف دربازار/رصد قیمت ها با ۴۰ گروه بازرسی

کد خبر: 302275
|
12:20 - 1397/04/17
نسخه چاپی
ثبت یک هزار و ۸۰۳ فقره تخلف دربازار/رصد قیمت ها با ۴۰ گروه بازرسی
اسلام آباد خبر:معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از ثبت یک هزار و ۸۰۳ فقره تخلف ثبت شده در بازار خبر داد و گفت: ۴۰ گروه بازرسی متشکل از گشتهای مشترک بازار را رصد می کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی عباس سجادی راد در گفتگو  با خبرنگار مرصاد با اشاره به گزارش بازرسیصنعت و معدن و پرونده های متشکله این حوزه در سه ماهه اول امسال، اظهار داشت: در این مدت۲۷ هزار و ۷۳۶ مورد بازرسی درسطح بازار انجام شده که در این میان یک هزار و ۴۹۴ مورد پرونده تشکیل و یک هزار و ۸۰۳ فقره تخلف ثبت شد.

وی از ثبت ۲۳ مورد پرونده قاچاق خبر داد و افزود: ۴۹۵ مورد گشت مشترک در سطح استان انجام شده و ۹۳۵ مورد گزارش مردمی به سامانه ستاد خبری تلفن ۱۲۴ واصل شده است.
معاون سازمانصنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهایی که دراین آمار بیشترین افزایش قیمت را داشتند شامل انواع مواد لبنی، خوراکی و نوشیدنی، برنج وارداتی، انواع مصالح ساختمانی، انواع نهاده های دامی، انواع میوه و تره بار، انواع کاغذ و انواع خودرو و قطعات و لوازم یدکی بوده است.
وی افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت کالاها، افزایش و نوسانات نرخ ارز و همچنین ورود عوامل سودجو وفرصت طلب در سطح بازار بوده که به صورت سازمان یافته در فرآیند تامین توزیع و فروش انواع کالاها باعث آشفتگی قیمتها در سطح بازار شده اند و اغلب صاحبان واحدهای صنفی و صنعتی به بهانه عدم تامین کالاهای جایگزین بعضا از فروش کالا خودداری یا اینکه با افزایش قیمت اقدام به فروش می کنند.
 سجادی راد عنوان کرد: این در حالی است که برای تمام کالاها و خدمات درصد سود قانونی تعریف شده و تمام صاحبان واحدهای صنفی و عرضه کنندگان کالاها موظف اند در هر لحظه از زمان کالای مورد عرضه را با رعایت درصد سود قانونی به خریداران و مشتریان عرضه کنند و هرگونه اقداماتی خارج از این موضوع تخلف گران فروشی و امتناع از عرضه تلقی می شود.
وی افزود: انتظار ما از آنان این است که با رعایت انصاف و حمایت منطقی از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان از هرگونه اجحاف در حق آنان خوداری کنند زیرا در صورت مشاهد هرگونه تخلف طبق مقررات تعزیرات برخورد می شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: انتظار می رود مردم استان هرگونه اطلاعات راجع به صاحبان انبارها و عرضه کنندگان کالاهایی که از فروش کالا خودداری می کنند یا روزانه نسبت به افزایش قیمت ها مبادرت می کنند مراتب را با تلفن ۱۲۴ و تلفن ثابت ۳۸۲۵۰۰۸۸ ستاد خبری سازمان صنعت و معدن و تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع رسانی کنند.
معاون صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ما در سطح استان بازار را در قالب ۴۰ گروه بازرسی متشکل از گشتهای مشترک و در قالب گروه های دو الی سه نفره رصد می کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها