مدیر عامل شرکت جی ال ایکس در گفتگو با دانا:

در کشور ما واردات گوشی به‌صرفه‌تر از تولید آن است/ 40 درصد قطعات گوشی جی ال ایکس در خود شرکت ساخته می‌شود/ صادرات جی ال ایکس به 50 کشور دنیا

کد خبر: 301752
|
09:10 - 1397/02/15
نسخه چاپی
در کشور ما واردات گوشی به‌صرفه‌تر از تولید آن است/ 40 درصد قطعات گوشی جی ال ایکس در خود شرکت ساخته می‌شود/ صادرات جی ال ایکس به 50 کشور دنیا
اسلام آباد خبر: مدیرعامل شرکت جی‌ال‌ایکس با بیان اینکه شرکت جی ال ایکس سال سختی را پشت سر گذاشت گفت: در ابتدا بیشتر از 1000 نفر در این شکرت مشغول به کار بودند اما در سال گذشته این تعداد به صفر رسید که امسال با تأکیدات رهبر انقلاب در حال جذب نیرو بوده و اکنون 200 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و امیدواریم تا پایان سال نیروهای بیشتری در این شرکت مشغول به کار شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حمید سعیدی مدیرعامل شرکت جی‌ال‌ایکس در گفتگو با خبرنگار اقتصادیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص شروع دوباره کار این شرکت در سال جدید اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب بر حمایت از کالاهای ایرانی، امسال بر خلاف سال گذشته که حتی در یک برهه زمانی کار شرکت تعطیل شد، امسال تولید گوشی های جی ال ایکس رونق پیدا کرده است.

 

از 1200 نیرو به تعطیلی کارخانه رسیدیم و دوباره سر پا ایستادیم

وی در ادامه گفت: سال گذشته به خاطر مشکلات زیادی که در بحث تولید به وجود آمده تقریباً همه نیروهای شرکت از کار بی کار شدند اما در حال حاضر 200 نفر از نیروها دوباره مشغول به کار شده و از طرف دیگر در حال جذب نیروی کار بیشتری برای ادامه کار تولید هستیم.

مدیرعامل شرکت جی‌ال‌ایکس با بیان اینکه شرکت جی ال ایکس سال سختی را پشت سر گذاشت عنوان کرد: در ابتدا بیشتر از 1000 نفر در این شکرت مشغول به کار بودند اما در سال گذشته این تعداد به صفر رسید که امسال با تأکیدات رهبر انقلاب در حال جذب نیرو بوده و اکنون 200 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و امیدواریم تا پایان سال نیروهای بیشتری در این شرکت مشغول به کار شوند.

مسئولان حداقل موانع را از سر راه تولیدکنندگان بردارند

سعیدی با انتقاد از عملکرد مسئولان و عدم حمایت آنها از تولیدکنندگان داخلی گفت: در شرایطی قرار گرفته ایم که می گوییم اگر از تولیدکنندگان داخلی حمایت نمی شود حداقل مانع جلوی پای تولید کنندگان نگذارند و موانع را از جلوی ما بردارند؛ مسئولان برای تولیدکنندگان هزینه تراشی و یا آنها را وارد بروکراسی‌های پیچیده اداری می‌کنند.

وی با انتقاد از عدم تعلق ارز با نرخ مناسب به تولید کنندگان تصریح کرد: برای تولید هر کالای داخلی ناگزیر از واردات برخی از مواد اولیه هستیم که متاسفانه با افزایش نرخ ارز قیمت تمام شده گوشی GLX بالاتر می‌رود و اگر قیمت بالا برود برای مصرف کننده داخلی مقرون به صرفه نیست که از گوشی تولید داخلی استفاده کند.

 

40 درصد قطعات گوشی جی ال ایکس در خود شرکت ساخته می‌شود/ واردات گوشی به صرفه تر از تولید آن است!

مدیرعامل شرکت جی‌ال‌ایکس در ادامه خاطر نشان کرد: گوشی جی ال ایکس جزء محصولاتی است که فقط صنعت مونتاژ نیست و 40 درصد قطعات این گوشی در داخل کشور تولید و 60 درصد ما بقی وارد می‌شود که البته تولید این 40 درصد بر عهده خود شرکت بوده و از شرکت های دیگر کمکی نمی گیریم.

سعیدی با انتقاد از محقق نشدن وعده مسئولان مبنی بر برداشته شدن عوارض گمرک برای واردات قطعات گوشی عنوان کرد: متاسفانه تعرفه واردات قطعات گوشی از تعرفه واردات خود گوشی بسیار بیشتر است و از همین جهت واردات گوشی خارجی به صرفه تر از واردات قطعات گوشی است!

وی در ادامه افزود تعرفه واردات گوشی به کشور 5 درصد بوده و تعرفه واردات قطعات گوشی 15 درصد که این در جای خود ضرر بزرگی به تولید داخل زده؛ چرا که از یک طرف تولید گوشی به صرفه نخواهد بود و از طرف دیگر گوشی های وارداتی در کشور زیاد هستند.

مدیرعامل شرکت جی‌ال‌ایکس با بیان اینکه هزینه کارگر در کنار هزینه تولید بسیار بالاست عنوان کرد: 15 سال است که در مسیر تولید گوشی قدم گذاشته‌ایم اما در این سالها حمایت از تولید داخلی از حد یک شعار بالاتر نرفته است هرچند هدف اول ما ایجاد اشتغال برای جوانان بوده است.

سعیدی ضمن اشاره به راه اندازی بخش تحقیق و توسعه عنوان کرد: امسال این بخش با انگیزه بیشتری کار کرده و حتی به موفقیت هایی هم رسیده است؛ تا آخر سال 97 سه گزینه LCD گوشی، شارژر و هنزفری در خود شرکت ساخته شده و دیگر نیازی به وارد کردن آنها نداریم.

وی در ادامه گفت: اصلی ترین انتظار ما از دولت این است که موانع را از پیش پای تولیدکنندگان بردارند در این صورت مطمئن باشند حتی اگر از بسیاری از محصولات به صورت مالی هم حمایت نشود این محصولات نه تنها قابل رقابت با محصولات خارجی بوده بلکه توان صادرات هم دارند.

مدیرعامل شرکت جی‌ال‌ایکس در ادامه عنوان کرد: مردم همواره با حمایت های خود از کالای داخلی می توانند به یک کالای داخلی قوت و قدرت ببخشند در این صورت تولید کننده هم خود را موظف می داند که با سلیقه مردم سازگار شده و کیفیت محصول خود را بالاتر ببرد.

سعیدی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که مردم با ایمان به تولید داخلی آن را خریداری کنند عنوان کرد: به دنبال تحمیل کردن خود به مردم نیستیم بلکه دلمان می خواهد توسط مردم انتخاب شویم؛ جی ال ایکس و جنرال لوکس دو برند و محصولی هستند که نه تنها کاملاً ایرانی بوده بلکه به کشورهای خارجی هم صادر می شود.

وی ضمن بیان این نکته که جی ال ایکس در 50 کشور دنیا نمایندگی دارد عنوان کرد: گوشی ایرانی کاملاً یک گوشی ایرانی است که حتی به کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی و برخی از کشورهای عربی نظیر عراق، این گوشی صادر شده است و امیدواریم با حمایت از جی ال ایکس به عنوان یک محصول تولید داخل صادرات ما افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ط

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد