کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

دیدارهای اخیر در آمریکا به منظور جلوگیری از قدرتمند شدن کشورهای محور مقاومت/عدم وجود اهرم نظامی غربی ها در منطقه با شکست گروهک های تکفیری

کد خبر: 301742
|
10:10 - 1397/02/13
نسخه چاپی
دیدارهای اخیر در آمریکا به منظور جلوگیری از قدرتمند شدن کشورهای محور مقاومت/عدم وجود اهرم نظامی غربی ها در منطقه با شکست گروهک های تکفیری
اسلام آباد خبر: کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دیدارهای رهبران کشورهای اروپایی و عربی با رئیس جمهور آمریکا، گفت:این دیدارها در جهت مهار کشورهای محور مقاومت و جلوگیری از قدرتمند شدن این کشورها انجام شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو باراه آرمان؛ با اشاره به مذاکرات اخیر مقامات اروپایی با رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت : آنچه که در صحنه های سیاسی در خصوص مسائل منطقه ایران می گذرد، در واقع ناشی از شرایطی است که در دوران پسا داعش ( فروپاشی ساختار سیاسی و نظامی داعش ) به وجود آمده و با پیروزی کشورهای محور مقاومت، معادلات نظامی و سیاسی را در منطقه، به زیان رژیم صهیونیستی و ارتجاع عربی تغییر داده است.

 این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این اتفاق موجب شده است تا ارتجاع عربی و رژیم صهیونیستی تلاش کنند تا پای آمریکایی ها و غربی ها را به منطقه باز کنند و پیوسته در حال ترغیب و تشویق غرب هستند تا با کمک آنها بتوانند معادلات سیاسی منطقه را به سود خود تغییر دهند.

نگرانی آمریکا و اروپا از پیشرفت کشورهای محور مقاومت

وی تصریح کرد: البته آمریکا و اروپا خود نیز در این شرایط، از قدرتمند تر شدن محور مقاومت و پیشرفت های کشورهای این حوزه، نگران هستند، زیرا که این کشورها هراس دارند که منافع اقتصادی و سیاسی شان در منطقه عرب آسیا به کلی از دست برود.

قنادباشی بیان کرد: لذا همزمان با تلاش هایی که رژیم صهیونیستی و ارتجاع عربی برای تحریک غرب به منظور مداخله در این منطقه صورت می دهند؛ خود غربی ها نیز در تلاشند تا معادلات را به گونه ای تغییر دهند تا به نفع آنها تمام شود.

تلاش غربی ها برای توقف غرب زدایی در منطقه

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مطلب فوق گفت: آنها می خواهند که روندی در منطقه ایجاد شود که توقف غرب زدایی را در پی داشته و باعث جلوگیری از خروج آمریکا از منطقه شود.

 وی با اشاره به دیدارهای رهبران کشورهای اروپایی و عربی با رئیس جمهور آمریکا، ابراز کرد: لذا این دیدارها در جهت مهار کشورهای محور مقاومت و جلوگیری از قدرتمند شدن این کشورها انجام شده است؛ و این بخودی خود، به معنای آن است که آنها در موضع انفعال قرار گرفته اند و روند تحولات غرب آسیا را به زیان منافع خود و متحدینشان می دانند.

قنادباشی اظهار کرد: حتی تهدیدات رژیم صهیونیستی و تحرکات دزدانه ای که این رژیم در حمله موشکی به سوریه بکار برده است، به این مسئله باز می گردد؛ میدانیم که در زمان حضور داعش در سوریه و عراق، برخی از نگرانی های مشترک مثلث : "عبری- عربی– غربی" رفع شده بود؛ اما اینک این واقعیت آشکار شده که تحرکات خرابکارانه وخشونت بار داعش نیز نتوانسته است کشورهای محور مقاومت را تضعیف کند.

عدم وجود اهرم نظامی غربی ها در منطقه با شکست گروهک های تکفیری

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در شرایط کنونی نه تنها داعش شکست خورده، بلکه گروهک های دیگر "تروریستی تکفیری" مستقر در اطراف دمشق نیز، طی عملیات یک ماه گذشته ارتش سوریه، از این مناطق استراتژیک بیرون رانده شده اند، و این همان مسئله ای است که نگرانی آنها را تشدید کرده است ؛ چرا که با شکست کامل این گروهک ها، غربی ها برای پیشبرد سیاست هایشان در منطقه هیچ اهرم نظامی مناسبی را در اختیار نخواهند داشت و انفعال و نگرانی غرب بیشتر خواهد شد.

 قنادباشی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران خاطر نشان کرد: معظم له فرموده اند که غربی ها توانایی مقابله نظامی با ایران را ندارند؛ بنابراین آنها از راه اقتصاد وارد شده اند و به جای انجام کار نظامی، کوشش می کنند که از راه تحریم بیشتر با کشور ما مقابله کنند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد