نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان :

10 سال از ساخت‌وساز روز دنیا عقب هستیم/ صنعتی‌سازی مسکن فراموش شد

کد خبر: 300063
|
09:10 - 1396/10/06
نسخه چاپی
10 سال از ساخت‌وساز روز دنیا عقب هستیم/ صنعتی‌سازی مسکن فراموش شد
اسلام آبادخبر:نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان با تأکید بر اینکه 10 سال از ساخت‌وساز روز دنیا عقب هستیم و اگر بخواهیم به آنها برسیم باید آنها پیشرفت‌شان را متوقف کنند، گفت: صنعتی‌سازی مسکن در حد بسیار ضعیف انجام می‌شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج رهبر  با اشاره به اینکه از لحاظ صنعتی‌سازی مسکن کشور عقب‌ماندگی بالایی دارد، گفت: ساختمان‌سازی در کشور 2 نسل و یا بهتر بگوییم 10 سال از ساخت‌وساز کشورهای پیشرفته و علم روز دنیا عقب است.

وی با اشاره به اینکه اگر چه در سال‌های گذشته در زمان احداث واحدهای مسکن مهر و انبوه‌سازی اقدامات خوبی برای صنعتی‌سازی مسکن صورت گرفت اظهار داشت: در گذشته نه چندان دور و در ساخت‌ واحدهای مسکن مهر سیستم‌های صنعتی‌سازی از کشور ترکیه به روش سیستم قالب تونلی وارد کشور شد.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان ادامه داد: در حال حاضر نیز در حد بسیار ضعیفی صنعتی‌سازی با روش‌های LSF و سوپرپانل انجام می‌شود اما به هر حال باید اذعان کرد ناچاریم به به سمت ساخت‌وساز صنعتی حرکت کنیم.

رهبر اضافه کرد: در سیستم صنعتی‌سازی سازندگان به متقاضیان تیپ‌های مختلف را معرفی می‌کنند و بعد از انتخاب توسط متقاضی، کارخانه‌ها این تیپ را تولید و سپس در محل نصب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در هنگام وقوع زلزله ساختمان‌هایی که به روش صنعتی‌سازی احداث می‌شوند صدمات کمتری خواهند خورد، گفت:در حال حاضر 400 هزار مهندس عمران در کشور داریم اما یک حلقه واسطی باید میان مهندسان و کارگران وجود داشته باشد و این گروه همانا تکنسین ها هستند ،متأسفانه سیستم آموزشی به گونه‌ای عمل کرده است که این تکنسین‌ها بلافاصله تمایل به ورود برای اخذ مدرک مهندسی دارند.

رهبر ادامه داد: یکی از مشکلات به وجود آمده در زلزله اخیر و بالا بودن عمق فاجعه به این دلیل بود که تکنسین‌های حرفه‌ای و کارگران حرفه‌ای در ساخت‌وسازها ورود نکرده‌اند.

وی افزود: در زلزله کرمانشاه اهمیت ندادن به فاصله ها و کم نشدن سرستون‌ها باعث شد تا تخریب بیشتر شود.

به گفته وی، یک تکنسین باید حداقل 5 سال کار کند و سپس به مهندسی روی بیاورد در حالی که این موضوع در کشور رعایت نمی‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب