تحقق پش از موعد وعده سردار؛

آواره شدن داعش در بیابانهای شام/ پایان زامبی های "سعودی - صهیونیستی"

کد خبر: 299354
|
09:05 - 1396/08/14
نسخه چاپی
آواره شدن داعش در بیابانهای شام/ پایان زامبی های "سعودی - صهیونیستی"
اسلام آبادخبر: وعده ای که سردار قاسم سلیمانی برای انتقام خون شهید حججی از داعش داده بود زودتر از موعد محقق شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، شکستن محاصره شهر دیرالزور در سوریه و آزاد سازی شهر القائم دو تحول اساسی در مقابله با تروریسم است، با آزاد سازی این شهرها، داعش به جز یک منطقه کوچک همه مناطق شهری خود را از دست داد و از این پس تنها بیابانهای سوریه و عراق را در دست دارد.

بیانیه اخیر ارتش سوریه تقریبا شبیه ختم کلام داعش در شامات بوده آزاد سازی شهر دیرالزور، مرحله نهایی از بین بردن کامل داعش در سوریه است چه اینکه این شهر پایگاه اصلی داعش به حساب می آمد و از دست دادن تسلط تروریستها بر آن، سبب شد داعش توانایی رهبری عملیات تروریستی گروهکهای خود را از دست دهد؛ گروهکهایی که اکنون در حوکه شرقی این شهر محاصره هستند.

سه ماه پس از آنکه موشکهای نقطه زن ایران به طور مستقیم مواضع داعش در دیرالزور را هدف گرفتند فرمانده نیروی قدس سپاه از نابودی داعش خبر داد.

انتقام خون شهید حججی از داعش کمتر از سه ماه

سردار سلیمانی گفت: ما در پیامی که به مناسبت شهادت شهید حججی صادر شد گفتیم انتقام خواهیم گرفت، ما باید به وعده خود صادق باشیم.

وی افزود: آن انتقام کمتر از سه ماه دیگر اعلام پایان داعش و حکومت ان در این کره خاکی خواهد بود.

اما هنوز وعده سه ماه سردار سلیمانی به سر نیامده که داعش آخرین تقلای خود را برای ادامه حیات در دیرالزور کرد تا این گروه تروریستی به نقطه پایانی نزدیک تر شود.

داعش تمام مواضع خود را از دست داد

خبرنگار شبکهBBCدرباره وقایع اخیر سوریه گفته: با شکستن محاصره دیرالزور آخرین پناهگاه نیروی تروریستی داعش از دستش خارج شده است. همچنین به نوشته روزنامه دیلی میل، داعش تقریبا تمام مواضعی را که سه سال پیش بدست آورد از دست داد در عین حال عراق آخرین جای پای تروریستها را پاک کرد و آنان را از شهر القائم در مرز سوریه به عقب راند؛ شهری که حلقه مواصلاتی تروریستهای عراق و شام و محلی برای پناه گرفتن فرماندهان داعشی پس از شکستنها در عراق و سوریه محسوب می شود.

دیرالزور حتی قبل از بحران سوریه محلی مناسب برای رشد تروریستها بود، مزارع مهم پنبه در کنار منابع نفتی این شهر نیز بر اهمیت آن افزود تا جایی که از میدان نفتی العمر در این شهر روزانه 30 هزار بشکه نفت استخراج می شده است.

پیش بینی گریختن داعش به بیابانهای عراق و سوریه

رسانه های غربی با توجه به فراخواندن داعشی به تیراندازی به سمت همرزمان فراری خود می گویند داعش جز بیابانها عراق و سوریه جایی برای مخفی شدن ندارد.

مشاهده اتباع خارجی در میان کشته شدگان داعشی

وزیر دفاع سوریه نیز گفته در میان کشته شدگان داعشی، اتباع خارجی هم وجود دارد البته برخی از دستگیرشدگان نیز از اتباع خارجی بوده اند.

به غیر از تکه هایی از بیابانهای مرزی سوریه و عراق، بوکمال تنها منطقه شهری است که داعش آن را در اختیار دارد و نیروهای ارتش سوریه در حال نزدیک شدن از سمت فرات به آن هستند البته از سوی دیگر آمریکا که به اذعان سیاست مداران خود، در شکل گیری داعش نقش ایفا کرده در لحظه های احتضار این گروهک تروریستی، خود را در قالب حمایت هوایی از برخی گروه ها به سوریه رسانده تا نشان دهد از زنده و مردم داعش نیز بهره برداری می کند.

به هر حال پرونده وحشی ترین گروه صهیونیستی-سلفی در حال پیچیده شدن است، گروهی که با تخریب اسلام درصدد مانع تراشی برای جذب و نفوذ اسلام به آن سوی مرزها بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب