واکاوی تاکید رهبر انقلاب بر تقویت توان دفاعی؛

استقلال همه جانبه در گرو امنیت و قدرت دفاعی کشور

کد خبر: 299268
|
09:31 - 1396/08/08
نسخه چاپی
استقلال همه جانبه در گرو امنیت و قدرت دفاعی کشور
اسلام آبادخبر: در سخنان اخیر مقام معظم رهبری لزوم تقویت توان دفاعی کشور که لازمه استقلال همه جانبه است به شکل برجسته ای به چشم می خورد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، همواره بصیرت و هوشیاری مقام مظعم رهبری و پیروی مردم ولایت مدار از فرمایشات ایشان سبب برهم خوردن نقشه های شوم و طرح ریزی شده دشمنان ملت آزاده جمهوری اسلامی ایران شده است؛ به گونه ای که معظم له تنها با یک سخنرانی چند دقیقه ای به راحتی بساط چند ماهه و چند ساله غربیان را بهم ریخته است.

اخیرا نیز حضرت آقا علم و قدرت دفاعی را از جمله عناصر اصلی قدرت ملت ایران خواند و گفت: توان موشکی باید به کوری چشم دشمن هر روز افزایش یابد. 

ایشان با اشاره به اینکه افزایش قدرت دفاعی، بر تجربه‌ی دفاع مقدس متکی بوده خاطرنشان کردند: در آن سال‌ها که تهران زیر موشک‌باران صدام و حامیان غربی‌اش بی‌دفاع بود، جوانان کشور برای حل این معضل از صفر شروع کردند و به‌تدریج به چنان توانایی دست یافتند که دشمن وقتی توانایی مقابله به مثل ما را دید، متوقف شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کرد: اکنون نیز باید توان دفاعی کشورمان را افزایش دهیم تا دشمنان گستاخ و جَری نشوند و به حمله و دست از پا خطا کردن، تشویق نگردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در راستای تبیین این بیانات، هریک به بیان راهکارهایی پرداخته اند؛

تقویت توان دفاعی کشورمان موضوعی ملی و داخلی است/نمی‌توان مسائل موشکی را به برجام ربط داد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد طرح موضوع توان دفاعی و مسائل موشکی از سوی غربی ها به نوعی دخالت در امور داخلی کشورمان تلقی می شود و نمی توان آن را پذیرفت. 

علیرضا رحیمی ، با اشاره به اهمیت سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه " امکان دفاعی کشور قابل مذاکره نیست و ما درباره آن چیزهایی که اقتدار ملی‌مان را تأمین میکند، با دشمن هیچ چک و چانه‌ای نداریم"، گفت: توان دفاعی کشورمان موضوع ملی و داخلی است و ارتباطی با دیگر کشورها ندارد که بخواهند در مورد آن اظهارنظر کنند.

توان دفاعی کشور

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید یادآور شد موضوع تقویت توان دفاعی و بهره گیری از ابزارهای مختلف در این عرصه به برجام ربطی ندارد و ایالات متحده آمریکا نیز نمی تواند چنین مسائلی را به برجام ربط دهد.

وی ادامه داد: طرح موضوع توان دفاعی و مسائل موشکی از سوی غربی ها به نوعی دخالت در امور داخلی کشورمان تلقی می شود و نمی توان آن را پذیرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر آمریکایی ها و ارائه پیشنهاد از سوی کنگره مبنی بر بازدید از مراکز نظامی کشورمان در راستای اجرای برجام، خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها از مراکز هسته ای کشورمان بازدید داشته و گزارش ها نیز بیانگر پایبندی ایران به برجام است زا این رو نمی توان مباحث غیر برجامی را به برجام ربط داد.

دکترین دفاعی کشورمان تاکید بر استفاده از توان موشکی دارد/توان دفاعی قابل مذاکره نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دکترین دفاعی کشورمان به دلیل شرایط جغرافیایی، سیاسی، تجربه دفاع مقدس و ظرفیت های داخلی تاکید جدی برای استفاده از توان موشکی دارد و این امر قابل مذاکره با هیچ کشوری نیست.

مرتضی صفاری نطنزی، با اشاره به اهمیت سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه " امکان دفاعی کشور قابل مذاکره نیست و ما درباره آن چیزهایی که اقتدار ملی‌مان را تأمین میکند، با دشمن هیچ چک و چانه‌ای نداریم"، گفت: بر اساس منشور ملل متحد حق دفاع از ملت کشورها و حفظ تمامیت ارضی برای همگان درنظر گرفته شده و در قواعد بین المللی نیز تاکید بر تقویت توان دفاعی صلح آمیز دارد لذا نمی توان در خصوص توان دفاعی کشورمان با دیگران مذاکره کنیم.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کشوری بر اساس شرایط منطقه ای می تواند از ابزارها و ظرفیت های مختلف برای تقویت توان دفاعی اش بهره ببرد، تصریح کرد: دکترین دفاعی کشورمان نیز به دلیل شرایط جغرافیایی، سیاسی، تجربه دفاع مقدس و ظرفیت های داخلی تاکید جدی برای استفاده از توان موشکی دارد.

وی ادامه داد: حق ملت ایران اسلامی است که شیوه دفاع از سرزمین کهن‌اش را خودش انتخاب کند و هیچ کشوری نمی تواند در این خصوص اظهار نظر کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه منافع آمریکایی ها در منطقه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره درخطر بوده و به عبارتی سیاست هایشان با شکست مواجه شده است، اظهار کرد: بنابراین تلاش می کنند از ابزارها و اعمال تحریم های مختلف استفاده کنند تا کشورمان تحت فشار قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال های زیادی است که ایالات متحده آمریکا تلاش می کند در منطقه اقدامات یکجانبه و خصمانه علیه ایران انجام دهد اما به اهدافشان نرسیده اند و بنابراین همچنان توسعه اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و فراتر از منطقه بیشتر شده است.

آمریکایی‌ها از اقتدار ایران در منطقه هراس دارند/توان دفاعی کشورمان برای حفظ تمامیت ارضی است

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس گفت: آمریکایی ها امروزه از اقتدار ایران در منطقه و نگاه مثبت ملت های دیگر نگران هستند لذا به مسائلی حاشیه ای مانند توان دفاعی و ارتباط دادن آن به برجام می پردازند. 

همایون یوسفی در واکنش به اهمیت سخنان رهبر انقلاب در خصوص اینکه " امکان دفاعی کشور قابل مذاکره نیست و ما درباره آن چیزهایی که اقتدار ملی‌مان را تأمین میکند، با دشمن هیچ چک و چانه‌ای نداریم"، گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای قرار دارد که متاسفانه برخی از کشورهای آن مسابقه تسلیحاتی راه انداخته اند از این رو نیاز جدی برای تقویت توان دفاعی به منظور حفظ تمامیت ارضی کشورمان وجود دارد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشرفت هر کشوری در زمینه های مختلف در گرو دستیابی به امنیت پایدار است، اظهار کرد: بر این اساس کشورها حق دارند که با بهره گیری از ظرفیت های داخلیشان توان دفاعی خود را تقویت کرده و در مقابل متجاوزان ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصالح ملی تصمیم می گیرد از چه ابزاری برای دفاع از مردم و سرزمین اش استفاده کند لذا طرح موضوعاتی مانند عدم استفاده از توان دفاعی موشکی و غیره توسط کشورمان از سوی ایالات متحده قابل پذیرش نیست و نمی تواند در خصوص آن مذاکره کرد.

توان دفاعی کشور

 این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: آمریکایی ها امروزه از اقتدار ایران در منطقه و نگاه مثبت ملت های دیگر نگران هستند لذا به مسائلی حاشیه ای مانند توان دفاعی و ارتباط دادن آن به برجام می پردازند.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها هم اکنون از اقتدار ملی ایران در منطقه و فراتر از منطقه هراس دارند و همین امر سبب شده تا سیاست های خصمانه ای علیه کشورمان اتخاذ کنند.

تاکید بر استقلال نظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران/ این موضوع قابل مذاکره با کشورهای دیگر نیست

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بر استقلال نظامی و اطلاعاتی ایران تاکید کرد و گفت: این موضوع قابل مذاکره با کشورهای دیگر نیست. 

ولی داداشی در خصوص اظهارات مقام معظم رهبری درباره تاکید بر عناصر اقتدار ملّی و ایستادگی در برابر مخالفت قدرتهای استکباری با توان دفاعی کشور در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش، گفت: امنیت یکی از مولفه‌های اصلی هر کشوری که نباید وابسته باشد، از این رو ملت و رهبری معظم انقلاب به آمریکا یا هر کشوری اجازه ورود یا ارزیابی سیستم‌ها و برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی را نخواهد داد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جریان مذاکرات هسته‌ای اتمام حجت کرده و تاکید کردند که آمریکایی‌ها در آینده موضوع تحریم‌های موشکی را مطرح خواهند کرد، لذا امروز همان پیش‌بینی ایشان محقق شده است.

وی با اشاره به طرح تحریم موشکی در مجلس نمایندگان آمریکا، افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که جمهوری اسلامی به لحاظ نظامی کاملا مستقل است و به هیچ کدام از قدرت‌های دنیا وابستگی نداریم. هرچند با برخی از کشورها تعامل‌های نظامی داریم اما این تعامل‌ها به معنای وابستگی نیست.

داداشی با تاکید بر استقلال نظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: اشرافیت نظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه سرآمد همه کشورهاست، آمریکا هم به تبع از این موضوع هراسان است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی همسو با نظر مقام معظم رهبری به دفاع از ارتش، سپاه و صنعت موشکی کشور خواهد پرداخت ضمن آنکه این موضوع قابل مذاکره با کشورهای دیگر نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها