خسروی همچنان مسدود است/ تکاپوی مردم در رستاخیز اربعین

کد خبر: 299251
|
09:42 - 1396/08/07
نسخه چاپی
خسروی همچنان مسدود است/ تکاپوی مردم در رستاخیز اربعین
اسلام آبادخبر: در حالی که مرز خسروی همچنان مسدود است اما شور و تکاپوی جالب توجهی از سوی مردم برای میزبانی زائران اربعین دیده می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، برگزاری نشست ها و جلسات متعدد در مرز خسروی برای فراهم شدن شرایط مطلوب میزبانی از زوار اربعین حسینی (ع) همچنان ادامه دارد.

این شرایط در حالی است که همچنان خروج از مرز خسروی ممکن نیست و مسئولان مرتبط با تدارک رستاخیز اربعین با برخی ابهامات نسبت به بازگشایی اربعین سخن می گویند.

1

گیتهای عراق دقت بیشتری نیاز دارند

فرمانده مرزبانی کرمانشاه در این رابطه می گوید: مرزهای خروجی در خاک ایران امنیت کامل را دارند و در مورد خسروی نیز شرایط مطلوبی از نطر امنیتی حاکم است.

سردار پاکباز با تاکید بر ضرورت بیشتر طرف عراقی در این باره گفت: از نیروهای کشور عراق در آنسوی مرز خواستیم که برخی بی نظمی ها را مدیریت کنند و تلاش ویژه ای داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز از مقامات عراقی خواست تا کنترل ویژه ای روی گیت های حوزه مدیریت خود داشته باشند.

سردار امان اللهی گفت: گیتهای تحت کنترل نهاد های نظامی و انتظامی عراق باید نظم و دقت بیشتری در امورات خود داشته باشند.

شور و نشاط غیر قابل وصف مردم

 تکاپوی مردم کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین و همچنین دستگاه های خدمت رسان دولتی و عیر دولتی چشمگیر و مشتاقانه است.

2

موکب های هیئات مذهبی و مردمی در گوشه گوشه شهرستان قصرشیرین تا مرز خسروی برپا شده است و یا تکاپو برای استقرار این موکب ها ادامه دارد.

نظافت و زیبایی بصری معابر عمومی و رنگ آمیزی و غبار روبی کوچه و خیابان به یمن حضور زایران حسینی ادامه دارد و فضای خاصی را به این منطقه بخشیده است.

حضور جانشین هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در مرز خسروی

همچنین امیر سرتیپ علی جهانشاهی جانشین هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با حضور در مرز خسروی از آخرین آرایش خدماتی و امنیتی ارتش در این مرز بازدید کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز از ظرفیت ۱۰۰ هزارنفری مواکب و اماکن وقفی برای زائران اربعین در مسیر مرز خسروی خبر داد.

خسروی تا هفته اینده بازگشایی می شود

استاندار کرمانشاه از آمادگی زیرساختهای خدماتی در مرز خسروی خبر دارد.

هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه برخی نا هماهنگی ها از سوی طرف عراقی است، گفت: با این تفاسیر تلاش ما بر این است که  مرز خسروی تا هفته آینده بازگشایی شود.

3

برگزاری جلسه ویژه مرز خسروی در بغداد

سرکنسولگر ایران در عراق نیز با اشاره به اینکه جلسه ویژه بازگشایی مرز خسروی  امروز در بغداد برگزار می شود، گفت: تعلل تصمیم گیری از سوی عراق است و ما با اینکه امادگی لازم را داریم اما منتظر اعلام نظر  عراق مانده ایم.

به گزارش مهر، مرز خسروی نزدیک ترین مسیر برای سفر زائران اربعین به عتبات عالیات است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها