رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس خبر داد:

رد پای حمایت های غیرمنطقی برخی خواص در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی/ 31 نفر هزاران میلیارد به غارت برده اند

کد خبر: 298927
|
11:35 - 1396/07/17
نسخه چاپی
رد پای حمایت های غیرمنطقی برخی خواص در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی/ 31 نفر هزاران میلیارد به غارت برده اند
اسلام آبادخبر:رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت های غیرمنطقی برخی خواص مبارزه با مفاسد اقتصادی را دچار مشکل کرده است گفت: هر کس در هر مقامی اگر تخلف کند باید با آن برخورد شود و این مسئله خواسته مقام معظم رهبری و مردم است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر خجسته در خصوص ضرورت پیشگیری از مفاسد اقتصادی در کشور گفت: بحث مفاسد اقتصادی یکی از مسائل مهم در کشور است و در دنیا پیشگیری از آن به صورت دقیق صورت می گیرد؛ در کشور ما هم باید پیشگیری و پیش بینی با استفاده از بیست دستگاه نظارتی و بعد نظارت مجلس و قوه قضائیه انجام شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه عده ای از خواص ورود پیدا کرده اند و قریب 31 نفر از سران مفاسد اقتصادی به چنگ افتاده اند که بانک ها را غارت کرده و با ارتباطی که با افراد پشت پرده و تشکیلات بانک ها داشته اند، می توان گفت بیش از هزاران میلیارد را به یغما برده اند.

وی اظهار داشت: طریقه کار آنها به این صورت است که با تشکیل یک شرکت، دوهزار نفر را عضو می کنند و آن را ساپورت می کنند اما خود به ان ورود پیدا نمی کنند؛ به طور مثال از بانک سرمایه 1100 میلیارد و یا از بانک دی 10 هزار میلیارد پول می گیرند و تضامینی را که می دهند تضامین غیر قابل وصول است.

خجسته ادامه داد: مثلا تضامین 50 میلیاردی برای هزینه های 1000 تا 1500 میلیاردی داده شده است و وقتی مسئله را پیگیری می کنیم می بینیم که این مبالغ به حساب 31 نفر از آقایان است که اسامی آنها به رئیس قوه قضائیه و مقننه داده شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبیعتا اگر با این مسائل با قاطعیت برخورد نشود، اتفاقات بسیار بدی رخ خواهد داد؛ این افراد همانند اژدهای هزار سری هستند که از هر جا بروند از جای دیگر بیرون خواهند آمد و مانند موریانه پایه های نظام را می خورند.

وی افزود: پول مردم را از بانک ها جمع آوری کرده و قسمتی از آن در برج سازی وساختمان سازی و بخش دیگر را خارج از کشور برده اند؛ مردم اطمینان کرده اند اما وقتی به بانک ها مراجعه می کنند وچار مشکل می شوند.

خجسته باانتقاد از بانک مرکزی بیان کرد: موجب تاسف است که بانک مرکزی به ویژه معاونت آن، عملکرد خوبی نداشته است؛ در حالی که می بینند برخی از بانک ها اصلا مجوز نداشته و پول مردم مقابل چشمان همین واحدهای نظارت جمع کرده اند؛ در ادارات ، وزارتخانه و مخصوصا بانک ها و سیستم های اقتصادی اموال بیت المال را غارت می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی هم که فشار می آوریم مشاهده می کنیم دست افراد خاص در این رابطه در کار است و حمایت ها و پشتیبانی هایی در این کار وجود دارد که همین امر موجب شده است که کار کند شود؛ بسیاری از مشکلات ما به حمایت های غیر منطقی برخی از خواص بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه ما در این زمینه تذکرات لازم را داده ایم، تاکید کرد: چنانچه به این مسائل توجه نشود، اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد و به مردم بازگو می کنیم که این افراد چه اقدامات و فعالیت هایی را انجام داده و می دهند.

خجسته خطاب به قوه قضائیه عنوان کرد: در خصوص پرونده هزارصفحه ای بانک که تحویل داده ایم، چرا با گذشت یک سال از آن جواب را عنوان نمی کنند؟ همین مرور زمان باعث می شود که این افراد امید و جرأت پیدا کنند و اقداماتی از این دسته انجام دهند لذا از قوه قضائیه می خواهیم که محکم ورود پیدا کنند.

وی اذعان داشت: از همکاران خود می خواهیم که سینه سپر کرده و در مقابل مفاسد اقتصادی بایستند و سکوت نکنند چرا که سکوت موجب شک مردم خواهد شد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص دستگیری اخیر برادر معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هر کس در هر مقامی اگر تخلف کند باید قوه قضائیه مواجه شود و  گرایش چپ و راست وجود ندارد؛ هر کسی تخلف کرد باید باآن برخورد شود و این مسئله خواسته مقام معظم رهبری و مردم است بنابراین باید در مقابل تخلفات قدرتمند ورود کرده و از آن جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها