گزارش تصویری؛

برگزاری همایش هیئات مذهبی در شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 298640
|
15:42 - 1396/06/25
نسخه چاپی
برگزاری همایش هیئات مذهبی در شهرستان اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: همایش هیئات مذهبی شهرستان در محل اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از ظهر امروز همایش هیئات مذهبی شهرستان در محل اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

حجت الاسلام کماسی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مدعوین خیرمقدم عرض نمود.

 

 

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان با اشاره به آیات قرآن، اظهار کرد: هرکس شعائر الهی را بزرگ بدارد، این کار نشانه تقوای دلهاست.

 

وی افزود: تاج کرامت خادمین حسین(ع) فردای قیامت در صحرای محشر می درخشد، و خوشا به حال کسانی که این تاج نور و کرامت را بر سر دارد.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به این روایتی از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)گفت: با کشته شدن حسین (ع) آتشی در جان مومنین می افتد که تا قیام قیامت سرد نخواهد شد، می بینیم که قبل از ایام محرم مردم جهت برپایی خیمه های عزا لحظه شماری می کنند و این همان حرارت و عشق به حسین است.

 

 

وی تصریح کرد: محرم و صفر و جلسات سیدالشهداست که بعد از هزار و اندی سال هنوز نام حسین، یاد حسین و ذکر حسین را زنده نگه داشته و احیا کرده است و با وجود توطئه ها و تبلیغات گسترده دشمن، مردم حول محور محرم ، صفر و عاشورا می گردند.

 

حجت الاسلام مهری به اشاره به قرار گرفتن سیاست های دینی و الهی، ظلم ستیزی و کمک به مظلوم در سرلوحه کارهای اباعبدالله الحسین(ع) بیان داشت: نباید اجازه داده شود عظمت برنامه حسینی زیر سوال برده شود و شور حسینی همراه با شعور ایجاد گردد و فضا فراهم شود تا در هیئات یک روحانی دعوت شود تا از اباعبدالله الحسین بگوید و احیا امر بکند و معارف ناب برای مردم گفته شود.

 

 

وی تصریح کرد: جلسه که نام حسین در آن است اگر قال صادق(ع) و قال باقر(ع) در آن نباشد این احیا امر نیست و در سه ساعت عزاداری حد اقل 15 دقیقه برای گفتن حدیث و روایت وقت گذاشته شود و کسی که زمینه  را برای وعاظ، خطبا و روحانیون فراهم کند در ثواب ان قال صادق(ع) و قال باقر(ع) شریک است.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به برخی آسیب های هیئات مذهبی گفت: اجازه داده نشود که هر کسی میکروفون مداحی را در دست بگیرد، سبک مداحی ها، یک سری خرافات و حرف ها در قالب مداحی خوانده می شود که انسان خجالت می کشد که این برای امام حسین(ع) خوانده شود.

 

در ادامه فرمانده سپاه شهرستان، جانشین انتظامی شهرستان، مسئول شورای مذهبی شهرستان و تنی چند از مسئولین هیئات مذهبی نکته نظرات خود را خصوص مشکلات موجود بیان کردند و در پایان کارت های مداحی صادر شده به تعدادی از اعضای کانون مداحان شهرستان تحویل گردید.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد