نگاهی به مستند "انقلاب جنسی"

کد خبر: 298516
|
13:11 - 1396/06/14
نسخه چاپی
نگاهی به مستند "انقلاب جنسی"
اسلام آبادخبر: مستند انقلاب جنسی یکی از معدود مستندهایی است که به یکی از موضوعات حساس فرهنگی در جامعه پرداخته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به  نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، موضوع حساس مسائل جنسی در جامعه ایرانی یکی از سوژه هایی است که کمتر مستندساز و فیلم سازی توان این را دارد که به آن بپردازد. به دلیل برخی از حساسیت های اجتماعی و فرهنگی، تولیدات فرهنگی در این زمینه بسیار کم و انگشت شمار است.

سعید عرب یکی از کسانی بود که با ساخت مستند " یک پیشنهاد ساده" پای به این عرصه حساس گذاشته بود. اما حالا تازه ترین مستند با این موضوع مستند انقلاب جنسی است.

 مستند انقلاب جنسی تازه ترین اثر حسین شمقدری مستندساز است. حسین شمقدری پیش از این مستندهای جذابی را ساخته بود که توانستند به میزان زیادی در میان مخاطبان خود دیده شوند. میراث آلبرتا با چندین قسمت مختلف پر سر و صداترین مستند او بود که به مهاجرت نخبگان به خارج از کشور می پرداخت.

154545454

اما حالا او با ساخت مستند حساس انقلاب جنسی یک گام به جلو حرکت کرده است. این مستند او به دلیل موضوعی که دارد به نوعی تازه و بدیع است. بدون شک یکی از جذابیت های  مستند انقلاب جنسی نیز همین است که پیش از این کمتر کسی جرئت پرداختن به آن را داشته است.

اما موضوع این مستند چیست. در تیزر این مستند جمله از زبان شمقدری بیان می شود که تاحدود زیادی موضوع  را بیان می کند. او می گوید: امروز ما در ابتدای مسیری هستیم که غرب از 200 سال پیش در راه آزادی های جنسی طی کرد.

 

 

او به دنبال مقایسه تفاوت های آزادی های جنسی در ایران و غرب است. با مصاحبه های متعددی که با جوانان ایرانی و غربی انجام داده است موضوع را پیش می برد و سعی می کند به یک نتیجه گیری برسد.

مستند از لحاظ ساخت یک مستند خوش ساخت است. ریتم مناسبی دارد که بیننده را خسته نمی کند. اما یکی از بزرگترین ایرادهایی که به آن می توان گرفت این است که مستند در نتیجه گیری پایانی کمی با اشکال روبروست.

شمقدری نتوانسته است که به وضوح یک نتیجه گیری نهایی و مناسب را به بیننده منتقل کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد