مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه:

کد خبر: 298444
|
10:48 - 1396/06/08
نسخه چاپی
 مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه:
اسلام آبادخبر: کرمانشاه دومین استان کشور در شفاف سازی بدهی ها است

به گزارشاسلام آباد خبر، به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  علی محمدی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز، اقتصاد، تئوریسین نمی خواهد، به اعتقاد من آقای کرباسیان جزو مدیران موفق خواهد بود و عملکرد اجرایی خوبی دارند، الان چند طرح روی زمین مانده در وزارت اقتصاد داریم، اگر آقای کرباسیان طرح جامع مالیاتی را به خوبی اجرا کند به اندازه پنج دولت گذشته کار کرده است.

وی با بیان اینکه امروز ما مشکل مالیات در کشور داریم، افزود: تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۹۳، ۱۱۴۴ هزار میلیارد تومان بود و این عدد در استان کرمانشاه ۲۱.۳ هزار میلیارد تومان است و سهم از تولید ناخالص داخلی کشور ۱.۹ است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه سهم بخش صنعت و معدن از اقتصاد استان در بحث اشتغال در سال ۹۵ را ۲۲.۳ درصد اعلام کرد و گفت: در این سال، سهم بخش کشاورزی ۲۷.۶ درصد و بخش خدمات ۵۰.۱ درصد است.

وی شاخص بهبود فضای کسب و کار استان را در بهار ۹۵، ۲۳، در تابستان سال گذشته ۱۶، در پاییز ۱۵ و در زمستان ۹۵، دو درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون جزو سه استان آخر در بیکاری هستیم و دیگر رتبه اول را نداریم.

محمدی با بیان اینکه اصلاح فرآیندها در اولویت قرار دارد، گفت: ما به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی استان کرمانشاه هستیم و درآمدهای مالیاتی کاهش خواهد یافت.

وی سرانه سپرده گذاری در استان کرمانشاه در سال ۹۴ را ۴.۹ میلیون تومان و در کشور ۱۲.۶ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در سال ۹۵ این شاخص در استان به ۵.۹ میلیون تومان و در کشور حدود ۱۶ میلیون تومان رسید.

وی نسبت مصارف به منابع در اسفند سال گذشته را اینگونه اعلام کرد: در مجموع کل بانکها ۹۷ درصد و بدون بانک های خصوصی ۱۱۵ درصد است، ترکیب سپرده های استان در قرض الحسنه جاری و پس انداز ۲۴ درصد، سپرده گذاری کوتاه مدت و بلند مدت ۷۰ درصد و سایر سپرده ها ۶ درصد است.

محمدی صادرات استان کرمانشاه در سال ۹۵ را ۹۴۶ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۲۴ میلیون دلار است، واردات از گمرکات استان در سال ۹۵، ۳۶ میلیون دلار و در سه ماهه نخست امسال ۶ میلیون دلار است.

وی حق بیمه تولیدی استان در سال گذشته را ۳۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:  این عدد در سه ماهه نخست امسال ۶۹ میلیارد تومان بود، خسارت پرداختی بیمه ها در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان و در سه ماهه نخست امسال ۵۹ میلیارد تومان است.

محمدی ارزش سهام معامله شده در سال گذشته را ۶۱۲ میلیارد تومان و در سه ماهه نخست امسال ۱۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حجم سهام معامله شده سال ۹۵، ۲۸۲۶ میلیون سهام و در سه ماهه نخست امسال ۶۱۰ میلیون سهم بوده است.

۱۰درصد از تسهیلات بانک‌های استان کرمانشاه معوق شده است

وی افزود: هر چه تعداد شرکتهای پذیرفته شده در بورس استان بیشتر باشد منابع بیشتری خواهیم داشت ما هم اکنون سه شرکت بورسی داریم و در این حوزه نیاز به کار وجود دارد، الان بیشترین فشار بر روی بانکها است. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اظهار داشت: ۱۰ درصد از تسهیلات داده شده بانکی در استان کرمانشاه معوق شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی، ۱۴ پروژه برای وزارت اقتصاد و دارایی تعریف شده است، افزود: اولین بسته ای که برای ما در این حوزه در سال جاری تعریف شده بهبود ۱۰ پله ای رتبه کشور در سهولت کسب و کار است و همه ادارات در این حوزه مسئول اند و نقش دارند نه فقط اقتصاد و دارایی.

محمدی طراحی و استقرار خزانه داری الکترونیکی را دومین بسته تعریف شده برای وزارت اقتصاد و دارایی در حوزه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: چند ماهی است که فرآیند چک حذف شده و مستقیم خزانه معین استان از حساب بانک مرکزی بر میدارد و حقوق افراد نیز مستقیم واریز می‌شود در گام بعدی سراغ دستگاه های اجرایی میرویم که سیستم چک را حذف کنند و در این صورت، سوء استفاده های مالی از بین می رود.

وی تکمیل فرآیند واگذاری سهام بنگاه های مشمول واگذاری، پیاده سازی کامل بر ارزش افزوده و اجرای طرح جامع مالیاتی را از دیگر بسته های تعریف شده در حوزه اقتصاد مقاومتی برای وزارت اقتصاد و دارایی عنوان کرد و گفت: دولت بنگاه دار خوبی نیست.

محمدی تصریح کرد: اگر طرح جامع مالیاتی اجرا شود، به عدالت مالیاتی نزدیک میشویم و بسیار خوشبین هستم که آقای کرباسیان این مهم را انجام شود، اجرای طرح جامع مالیاتی در حال انجام شدن است.

وی اظهار داشت: به منظور تسهیل و تشویق سرمایه گذاری صنعتی و معدنی کشور، شهرستانهایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است، به‌عنوان مناطق ای برخوردار از اشتغال تعریف می‌شوند.

محمدی بابیان اینکه اقتصاد استان نیاز به تحرک دارد، اضافه کرد: این مناطق با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب  هیئت وزیران در سال اول و نیز ششم هر دهه تعیین می‌شود.

وی سهم استان کرمانشاه از درآمدهای مالیاتی کشور را چهار دهم درصد اعلام کرد و افزود: کرمانشاه دومین استان کشور در شفاف سازی بدهی های دستگاهها است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری شهرستان قصرشیرین پایین تر از نرخ متوسط کشوری است، افزود: معافیت مالیاتی ۱۵ ساله برای مناطق غیر برخوردار لحاظ می‌شود.

 محمدی بیان کرد: در استان، یک میلیون و چهارصد و هفتاد هزار نفر سهام عدالت دارند و تا پایان شهریور ماه امسال سود سهام عدالت به حساب سرپرستان خانوار در استان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت یارانه بگیر استان کرمانشاه بشدت بالاست، اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان کرمانشاه ۴۰۰ میلیارد است و ۱۳۰ میلیارد آن تخصیص یافته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد