فیلم کمتر دیده شده از حاج احمد متوسلیان در حرم حضرت زینب (س)

کد خبر: 297994
|
09:10 - 1396/05/05
نسخه چاپی
فیلم کمتر دیده شده از حاج احمد متوسلیان در حرم حضرت زینب (س)
اسلام آبادخبر: فیلمی کمیاب از زیارت سردار متوسلیان در حرم حضرت زینب در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، سردار جاوید الاثرحاج احمد متوسلیانیکی از شاخص ترین فرماندهان دوراندفاع مقدسبود به طوری که در دوران فرماندهی اش در سپاه مریوان به وی لقب "رئیس جمهور مریوان"  را داده بود، و هنگامی که پس از رشادت ها و پیروزی های  بسیار در منطقه جبهه غرب به دستور فرماندهان ارشد برای تشکیللشگر 27 محمد رسول اللهقصد رفتن به جبهه جنوب را داشت ، اشک چشم مردم غیرتمند کُرد بدرقه راهش شد.

پس از عزیمت به جنوب در منطقهدوکوههتیپ 27 محمد رسول الله که بعد ها یکی از مهمترین لشگر ها در دوران دفاع مقدس شد را با حضور افراد شاخصی مانند شهیدوزوایی، سردارشهید همت، خرازی ، قجه ای ، شهبازی ، سردارشهید همدانی، سردار برقی و ... در اواخر سال 1360 تشکیل داد و طیعملیات الی بیت المقدس  با فرماندهی مثال زدنی‌اش بر تیپ 27 ، به عنوان سردار فاتحخرمشهرلقب گرفت.

پس از این عملیات بود که جبهه کفر  توسطرژیم صهیونیستیبه یکی دیگر از سرزمین های اسلامی یعنی لبنان حمله کرد که سوریه نیز تا حدی درگیر  این جنگ شد.

برای کمک به امت اسلامی یک گردان  زبده از کشورمان نیز بر اساس تصمیم مقامات ارشد نظام ، انتخاب و به فرماندهی حاج احمد متوسلیان بهسوریهعزیمت کرد و دردمشقمورد استقبال پرشور مردم سوریه واقع شد تا جایی که این گردان در خیابان های  این شهر نیز رژه رفت.

اما حاج احمد اهل کارهای نمایشی نبود بلکه مرد عمل بود به همین جهت بارها درخواست انجام عملیات را به مقامات سوری داد، ولی هر بار با تعلل همراه شد. تا اینکه با هماهنگی مقامات کشورمان قرار بر بازگشت شد .

در همین زمان کاردار ایران درلبنانضمن ملاقات با حاج احمد برای تخلیه اسناد سفارت ایران در بیروت درخواست کمک کرد و این موضوع مبدأ اسارت 4 دیپلمات ایرانی در 14 تیرماه 1361  توسط فالانژهای  تحت امر رژیم صهیونیستی شد. فراقی که برای دوستان او و حتی جوانانی که ندیده عاشق  حاج  احمد هستند، جانسوز است.

به تازگی ویدئویی ناب و  کمتر دیده شده از حضور سردار حاج احمد متوسلیان درحرم حضرت زینب سلام الله علیهدر سال 1361 منتشر شده است که در ادامه میتوانید مشاهده کنید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها