نگاهی مستند به رابطه سند ۲۰۳۰ با امنیت جنسی در غرب؛

سند متجاوز!

کد خبر: 297857
|
08:12 - 1396/04/26
نسخه چاپی
سند متجاوز!
اسلام آبادخبر: نگاهی به پژوهشها نشان می دهد آنچکه به عنوان ضرورتهای اجرای سند ۲۰۳۰ در ایران مطرح می شد، در مهد آن یعنی اروپا و آمریکا چیزی فراتر از بحران آفریده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، خبر تجاوز و قتل آتنا دختر معصوم پارس آبادی هم در شبکه های مجازی از تیررس حواشی در امان نماند.

یکی از این حواشی پیوند زدن آن با سند ۲۰۳۰ بود. موافقان سند ۲۰۳۰ ادعا می‌کنند در صورت اجرای این سند و آموزشهای جنسی به کودکان جلوی اینگونه تجاوزات گرفته خواهد شد.

 اگر چه هر چقدر جستجو کنید هیچ مطالعه ای درخصوص اجرای این سند وجود ندارد که القائات فوق را ثابت کند ولی از آنجاکه در غرب آموزش جنسی مانند مفاد سند ۲۰۳۰ جدی گرفته می شود می توان نگاهی به اخبار، آمار و ارقام در غرب انداخت که این مجاهدت تا چه حد موفق بوده است: 


 تجاوز جنسی هر ۹۸ ثانیه یکبار

در ایالات متحده ﻫﺮ 98 ﺛﺎﻧﯿﻪ ﯾﮏ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﻣﻮﺭﺩ ﺣﻤﻠﻪ ﺟﻨﺴﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ ﻭ ﻫﺮ 8 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺁﻥ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﺍﺳﺖ. آموزش جنسی دال بر رفع یا کاهش تجاوز نیست.

گاهی مستند به رابطه سند ۲۰۳۰ با امنیت جنسی در غرب


ﻭﺭﻭﺩ ﺁﻗﺎﯾﺎﻥ ﻣﻤﻨﻮﻉ

در خبرها آمده بود که ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺳﻮﺋﺪ رقم خورده است. و علت آن افزایش تجاوز و آزار جنسی در کنسرتهای مختلط عنوان شد!

آیا آموزشهای جنسی از جمله در سند ۲۰۳۰ نتوانسته این سطح از آگاهی را به وجود بیاورد که کنسرت جای تجاوز نیست؟

 

گاهی مستند به رابطه سند ۲۰۳۰ با امنیت جنسی در غرب

 

ازدواج های در سن کودکی و جرایم ده برابری نسبت به کشورهای مسلمان


گزارش های رسمی نشان می دهد ﺩﺭ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 2000 ﺗﺎ 2010 ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 167 ﻫﺰﺍﺭﺩﺧﺘﺮ ﺯﯾﺮ 17 ﺳﺎﻝ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﻰ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ 10 ﻭ 11 ﺳﺎﻝ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ.

از سوی دیگر بررسی داده های آماری منتشره از سازمان ملل بیان گر این واقعیت است که میزان تجاوز و آزارهای جنسی در کشورهای غربی بیش از ده برابر کشورهای مسلمان است.

 

زنان و کودکان در آمریکای نا امن

 

همچنین گزارش های نهاد های حمایت از حقوق زنان در خود ایالات متحده نشان می دهد که ﺍﺯ ۱۲۲ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺯﻥ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۲۰ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻧﻔﺮ گفته اند ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺠﺎﻭﺯ ‏( rape ‏) ﻗﺮﺍﺭ گرفتند. ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺯ ﻫﺮ ۶ ﺯﻥ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ.

و البته این واقعیت در مبارزات انتخاباتی آمریکا از زبان سیاست مداران آمریکایی بارها فاش شد که هر ۸ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﺩﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ گیرد.

 

 ادعاهای دروغ برای کارکرد سند ۲۰۳۰

 

موافقان سند ۲۰۳۰ ادعا می‌کنند در ایران گزارشات تجاوز به پلیس ارجاع نمی شود و باید با اجرای این سند این روند را اصلتح کرد، سوال جدی این است که اوضاع در غرب با سند ۲۰۳چ چطور است؟

نظر سنجی های معتبر از دانشگاه های آمریکه نشان می دهد که بالغ بر ۹۵ درصد زنان دانشگاهی در غرب می گویند تجاوز به خود را به پلیس گزارش نمی دهند و علت آن را اینگونه بیان می کنند که مطمئن نیستند دستگاه قضایی عدالت را اجرا کند!

مطالعه دیگر نشان می دهد که در اروپا و آمریکا بالای ۸۰ درصد از تجاوزها و آزارهای جنسی گزارش نمی شوند.

و البته  ﺗﻨﻬﺎ ۱۸ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ۱۱ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺗﺠﺎﻭﺯ به‌خود را ﮔﺰﺍﺭﺵ می‌کنند.

ﺳﺎﻝ ۲۰۱۲ نیز در یک نظرسنجی ﻫﺸﺘﺎﺩ ﺩﺭﺻﺪ ﺯﻧﺎﻥ اروپا و امریکا گفتند ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺭا ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻧﻤﯽکنند چون ﺍﻋﺘﻤﺎﺩی ﺑﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻗﻀﺎﯾﯽ خود ندارند.


به گزارش مرصاد، ۱۰ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﺎ ﺁﻣﺎﺭ ﺑﺎﻻﯼ ﺗﺠﺎﻭﺯ در جهان به ترتیب ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ، ﺳﻭﺋﺪ،  ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ، ﺁﻟﻤﺎﻥ، ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ و کانادا هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها