سفر فرمانده انتظامی کشور به استان کرمانشاه/ سردار اشتری: زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین از مرز خسروی فراهم است

کد خبر: 297750
|
13:58 - 1396/04/21
نسخه چاپی
سفر فرمانده انتظامی کشور به استان کرمانشاه/ سردار اشتری: زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین از مرز خسروی فراهم است
اسلام آبادخبر: فرمانده ناجا کشور، به منظور بازدید از مرزهای استان و بررسی وضعیت امنیت آنها صبح امروز وارد استان کرمانشاه شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،دقایقی پیش طی صبح امروز چهارشنبه، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا کشور وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه شد.

وی پس از ورود به استان و دیدار با مقامات استانی بلافاصله مرکز استان را به مقصد مرزهای غربی واقع در شهرستان قصرشیرین ترک کرد تا از این مرزها بازدید به عمل آورد.

بررسی وضعیت امنیتی مرزهای استان کرمانشاه از اهداف سفر فرمانده انتظامی کشور عنوان شده است.

 

سفر فرمانده انتظامی کشور به استان کرمانشاه

 

زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین از مرز خسروی فراهم است

 

سردار حسین اشتری صبح امروز چهارشنبه در سفر به استان کرمانشاه از پایانه مرزی خسروی بازدید کرد.

وی در این بازدید در جمع خبرنگاران از فراهم بودن تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم در پایانه مرزی خسروی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تمام امکانات و زیرساخت ها برای تردد زوار اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم است.

فرمانده انتظامی کشور افزود: مرز خسروی دارای امکانات و زیرساخت‌های مناسب است و این امکانات و زیر ساختها می تواند در جریان تردد زوار اربعین به کار گرفته شود.

وی از تلاش برای ایجاد شرایطی مناسب برای زائران عتبات در اربعین آینده خبر داد و تصریح کرد:  تلاش ها بر این است که تمام شرایط برای عبور امن و آسان زائران و مسافرین از خسروی آماده شود.

سردار اشتری تاکید کرد: نیروی انتظامی در کنار سایر دستگاه ها و نهاد ها برای برقراری نظم و امنیت مانور فرهنگی بزرگ اربعین تلاش خواهد کرد.

 

سفر فرمانده انتظامی کشور به استان کرمانشاه

 

تردد از مرز خسروی چند ماه قبل از اربعین آغاز می‌شود
 

سردار حسین اشتری امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی و در نشست با فرماندار و مسئولان شهرستان قصرشیرین گفت: با توجه به حجم بالای زائرین حسینی پیش بینی شد مرزخسروی جهت تردد زائران آماده شود.

وی افزود: به منظور بازگشایی مرز خسروی و تامین امنیت زائران از طریق این مرز صحبت‌های لازم  با طرف عراقی شده و آنها نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

فرمانده انتظامی کشور تاکید کرد: مرز خسروی از قدیمی ترین، اولین و بزرگترین پایانه مرزی کشور است  که در محل عبور زائرین قرار دارد و  مردم قصرشیرین همواره خادمان خوبی برای زائرین بوده اند.

 

سفر فرمانده انتظامی کشور به استان کرمانشاه

 

وی با اشاره به آمادگی موجود برای تردد زائرین در اربعین پیش رو از این مرز گفت: امیدواریم این آمادگی که در بین دستگاه های اداری کشور ما وجود دارد در طرف عراقی نیز وجود داشته باشد.

سردار اشتری با بیان اینکه از دو سه ماه قبل از اربعین تردد در مرز خسروی صورت می گیرد، افزود: هیچ نگرانی به لحاظ امنیتی نداریم اما باید آمادگی کامل داشته باشیم و نیروها و هنگ های خود را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: تصور ما این است که هیچ مشکلی نداریم و این اراده وجود دارد که همچون گذشته ترد د از مرزخسروی صورت گیرد.

 

آمادگی کامل ناجا برای پذیرش زائران اربعین حسینی در مرز خسروی

 

سردار حسین اشتری امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران پس از بازدید از پایانه مرزی خسروی گفت: هدف ما از سرف به استان کرمانشاه در درجه اول سرکشی از پاسگاه‌های مرزی و همچنی پایانه مرزی خسروی است.

وی افزود:  خوشبختانه همکاران بنده آمادگی لازم را در مرز خسروی برای پذیرش زائرین عزیز عتبات عالیات دارند. همچنین طی بازدید از پاسگاههای مرزی دیدیم که عزیزان مرزبانی ما آمادگی لازم را دارند.

فرمانده ناجا گفت: با آمادگی خوبی که بین نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران وجود دارد، در مرزهای کشور امنیت خوبی برقرار است و امیدواریم این آمادگی ارتقا پیدا کند و کسانی که قصد تعرضی را دارند و دنبال این هستند این آرامش و امنیت مردم را به هم بزنند، حتما به هدفشان نخواهند رسید.

هر تحرکی در آنسوی مرزها خنثی می‌شود

وی افزود: چنانچه این افراد تحرکاتی هم داشته باشند، در آن سوی مرز خنثی شده و مشکل خاصی از این نظر نداریم.

سردار اشتری  گفت: نیروهای مرزی ما از آمادگی کامل برخوردار بوده و آمادگی هرگونه جانفشانی را برای حفظ آرامش مردم دارند و امیدواریم بسترهای لازم هم ایجاد شود و تمهیدات لازم اندیشیده شده و آمادگی خود را ارتقا دهیم

وی تصریح کرد: با توجه به تعداد بالای مشتاقان زیارت کربلای معلی در ایام اربعین، تصمیم گرفته شد مرز خسروی نیز به سه مرز اصلی زمینی ایران برای تردد به کشور عراق اضافه شود.

شرایط و امکانات لازم برای پذیرش زائران اربعین در خسروی فراهم است

اشتری از فراهم بودن تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم در پایانه مرزی خسروی خبر داد و گفت: مرزهای غربی و شهرهای مجاور آنها شرایط لازم را برای پذیرش زوار اربعین آماده کرده اند، نیروی انتظامی نیز آمادگی کامل برای پذیرش زوار در ایام محرم و اربعین را دارد.

این مقام ارشد ناجا خاطرنشان کرد: مذاکراتی با طرف عراقی جهت تردد زائران صورت گرفته است که امیدواریم آنها نیز آمادگی لازم را برای امور مربوط به مراسم اربعین و پذیرش زوار داشته باشند.

سردار اشتری افزود: مردم ساکن در مسیر عتبات عالیات از مشتاقان ابا عبدالله الحسین(ع) هستند، در سال های اخیر نیز زیر ساخت ها پیشرفت خوبی داشته اند و جاده و مکان های مناسبی در طول مسیر ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ها بر این است که تمام شرایط برای عبور امن و آسان زائران و مسافران از خسروی فراهم شود، یادآور شد: نیروی انتظامی، ارتش و سپاه آمادگی دفاع از مرزها را دارند.

 

سفر فرمانده انتظامی کشور به استان کرمانشاه

 

گیت های لازم و موقت برای تردد زائرین در خسروی ایجاد می‌شود

فرمانده ناجا ادامه داد: ظرفیت ها در زمینه گیت ها باید افزایش یابد، لذا مسئولان پایانه مرزی و فرمانداری باید بستر مناسب را فراهم کنند، همچنین پلیس مهاجرت و اتباع ناجا نیز خدمات لازم به منظور ایجاد گیت های لازم و موقت را انجام خواهند داد.

سردار اشتری در پایان تاکید کرد: شرایط امنیتی مناسب در کشور و جداره مرزها وجود دارد و هیچ نگرانی امنیتی احساس نمی شود، با این حال باید هنگ ها و پاسگاه ها بیش از پیش تقویت شود.

تامین امنیت جاده‌های کشور برای تردد زائران اربعین

وی در خصوص تامین امنیت راه ها و محورهای تردد زائرین نیز در مسیرهای داخل کشور نیز  گفت: آمادگی لازم هم سال های گذشته بوده، هم امسال هست و در مرز خسروی هم گزارشی را که فرماندار محترم ارائه کردند، حاکی از آمادگی مسئولین مربوطه در استان و مردم عزیز است.

اشتری ادامه داد: علی رغم موارد فوق حتما در مسیر راه هم تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد و حتما نیروی انتظامی در آن مقطع حضور بیشتری را در مسیرها و جاده ها خواهد داشت و با همکاری خود مردم و زائرین عزیز، انشالله مشکلی پیش نخواهد آمد.

اقدامات لازم در بحث انسداد مرزها در شرق و غرب کشور انجام شده است

وی گفت: اگر طرف عراقی این آمادگی را اعلام کند ، طرف ایرانی و مسئولین مربوطه آمادگی کامل برای تردد زائرین و عبور آنها از مرز را دارند.

فرمانده ناجا کشور یادآور شد: موردی که سال‌های گذشته دنبال شده و امسال نیز در دستور کار نیروی انتظامی است،بحث انسداد مرزها بوده و  ما به دنبال انسداد کامل نوار مرزی هستیم و در شرق و غرب کشور اقداماتی را انجام داده ایم میدواریم با کمک مسئولان این انسداد به طور کامل صورت گیرد.

وی از حضور پر رنگ و آمادگی کامل نیروهای ارتش در مرزها خبر داد و گفت: دیگر نیروهای مسلح کشور نیز از آمادگی کامل برای ایجاد امنیت در مرزهای غربی برخوردار هستند و امیدواریم بتوانیم سفر خوب و آرامی را برای زائرین عزیز  رقم بزنیم.

لازم به ذکر است،  فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پس از بازدید از پایانه های مرزی خسروی و پرویز خان، با مقامات محلی دیدار کرد و سپس به منظور بررسی امنیت در مرزهای ثلاث باباجانی عازم این شهرستان شد.

 

امنیت ایران اسلامی را مدیون شهدا و رهبری معظم انقلاب هستیم

 

سردار حسین اشتری در جلسه ای که با حضور منفذین، روحانیون و مسئولان محلی شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در هنگ مرزی ثلاث باباجانی برگزار شد، پس از ادای احترام به مقام شامخ دو تن از شهدای هنگ مرزی ثلاث باباجانی، اظهار کرد: امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران؛ یک امنیت با ثبات، پایدار و بر اساس آموزه های دینی است.

وی ادامه داد: یادآوری هجوم دولت بعثی عراق به کشور ایران و تحرکات گروه های ضد انقلاب در برخی مناطق مرزی و به ویژه مناطق اورامانات و غرب کشور، خاطره همه شهدا و زحمات رزمندگان اسلام و مردم غیور این مناطق را زنده می کند.

این مقام ارشد ناجا تصریح کرد: با هدایت های حکیمانه حضرت امام (ره) و حضور مردم و پایداری جامعه اهل سنت در قالب پیشمرگان کرد و نیز نیروهای بسیج، سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی امینت به کشور بازگشت و اکنون هم امنیت ما در ابتدا مدیون شهدا و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) و سپس هوشیاری و انسجام آحاد مردم است.

 

سردار اشتری

 

سردار اشتری با اشاره به افزایش چشمگیر توان دفاعی نیروهای مسلح نسبت به دوران جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: خون شیعه و سنی در کنار هم ریخت و کشور از چنگال ابرقدرت ها خارج شد، در حقیقت مرزبانان اصلی مردم مناطق مختلف مرزی هستند که از امنیت کشور دفاع می کنند، نیروهای نظامی نیز با عشق به وطن و مبادی دینی، مجاهدانه خدمت خواهند کرد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی تهران، یادآور شد: تحرکات گروهک های تروریستی دلیلی بر خواهان بودن مردم آن منطقه نیست، همه از مرزنشینان و مردم اهل سنت منطقه اورامانات تقدیر می کنند، چراکه برای امنیت کشور قدم برمی دارند و سابقه شجاعت و پایمردی و شهدایی که در مبارزه با دشمنان پرداختند، کاملاً آشکار است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: دشمن از هر اختلافی در کشور برای ضربه زدن استفاده می کند، لذا مردم باید با هوشیاری، مانع از سوءاستفاده دشمن شوند، اما نیروهای مسلح نیز می بایست در این مناطق آمادگی مقابله با گروهک های تروریستی و ضدانقلاب را داشته باشند.

سردار اشتری با بیان اینکه امروز اشراف اطلاعاتی و آمادگی مقابله ای نیروهای مسلح بسیار بالا است، تصریح کرد: پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران با اذن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقتدار جمهوری اسلامی ایران و وجود تجهیزات پیشرفته و بومی بسیار قوی را نشان می دهد.

وی متذکر شد: خداوند توقیفی به ما داده که در رأس این کشور و سکاندار کشتی انقلاب بزرگمردی است که نمونه ایشان در دنیا وجود ندارد و خداوند را شاکریم که سربازان تحت امر ایشان هستیم.

این مقام ارشد ناجا در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تجهیزات و امکانات مناطق مرزی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و از طرفی موضوعات معیشتی کارکنان که تأکید مورد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، دنبال کنیم.

سردار اشتری افزود: گام های خوبی در سال گذشته و امسال در این راستا برداشته شد، ان شاءالله در سال های آینده نیز گام های مؤثرتری برخواهیم داشت و وضعیت معیشتی کارکنان نیروی انتظامی و مرزبانی در اقصی نقاط کشور و خصوصاً مناطق مرزی را مدنظر قرار خواهیم داد.

 

سردار اشتری

 

پیش بینی تردد ۴۰۰ هزار نفر از مرز خسروی در اربعین امسال

 

فرامرز اکبری در حاشیه بازدید فرمانده ناجا از پاسگاه مرزی خسروی در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: خسروی از دیرباز مرز رسمی میان ایران و عراق بوده است، اما طی چند سال گذشته به دلیل انجام عملیات های تروریستی در آن سوی مرزها، این مرز بر روی زوار عتبات عالیات بسته شد.

وی با بیان اینکه خبر بازسازی مرز خسروی مردم منطقه را خوشحال کرده است، افزود: بر اساس تصویب شورای عالی امنیت ملی این مرز امسال میزبان زوار اربعین خواهد بود.

فرماندار قصرشیرین مرز خسروی را بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه عنوان کرد و گفت: خسروی تا بغداد ۱۷۰ کیلومتر فاصله دارد و نزدیکترین نقطه به کربلا و بغداد محسوب می شود، فاصله مرز خسروی تا مرکز استان نیز ۲۰۰ کیلومتر است که جاده ای امن و مطمئن این ارتباط را برقرار می کند.

اکبری با بیان اینکه مرز خسروی از نظر زیرساخت تکمیل شده است، افزود: پیش بینی می شود در ایام اربعین بیش از ۴۰۰ هزار نفر از این مرز عازم کشور عراق شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان قصرشیرین پارکینگ های مناسبی با ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه برای خودروهای شخصی فراهم شده است و زائران، مسیر قصرشیرین تا مرز خسروی را با وسایل حمل و نقل عمومی جابجا می شوند.

این مقام مسئول گفت: ارتش در نزدیکی مرز خسروی پارکینگی برای توقف اتوبوس ها ایجاد کرده است، همچنین تاکنون هشت استان به منظور ایجاد موکب های خدمات دهی به زائران در طول مرز خسروی اعلام آمادگی کرده اند.

اکبری ادامه داد: بر اساس تصویت کمیته تغذیه ستاد اربعین استان، پیش بینی می شود در هر وعده بیش از ۱۰۰ هزار نفر اطعام داده شوند، مدارس منطقه نیز به منظور اسکان زوار در این ایام تعطیل خواهند شد.

وی تأکید کرد: شرایط امنیتی مطلوبی در مرزهای غربی کشور برقرار است و هنگ های مرزی بی وقفه طول مرز را رصد می کنند.


ادامه دارد...

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها