به بهانه اشارات اخیر رهبر انقلاب به تحولات کشمیر؛

پول همیشه حرف اول را نمی‌زند

کد خبر: 297620
|
13:05 - 1396/04/13
نسخه چاپی
پول همیشه حرف اول را نمی‌زند
اسلام آبادخبر: دو بار ذکر نام کشمیر خلال یک هفته از سوی امام خامنه ای قطعا اتفاقی و بی‌جهت نبوده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، دو بار ذکر نام کشمیر خلال یک هفته از سوی امام خامنه ای قطعا اتفاقی و بی‌جهت نبوده است. در شلوغی بحران‌های غرب آسیا، دولت راستگرای حزب BJP در سه حیطه‌ی داخلی، بین‌المللی و نیز مساله‌ی کشمیر، رویه‌ای را در پیش گرفته که روزبروز در تقابل بیشتر با جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد. 

در عرصه‌ی داخلی فشارهای روزافزون، عرصه را بر بیش از ۲۰۰ میلیون مسلمان هند تنگ کرده؛ سیاستی که هرچند نارندا مودی در ظاهر از آن ابراز برائت می‌کند اما در واقعِ فرهنگ و اقتصاد و سیاست هند در حال رقم خوردن است. آمارها و گزارشات منابع هندی حاکی از افزایش فشارهای اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر بزرگترین جامعه‌ی اقلیت دنیاست و هفته‌ای نیست که اتفاقی تلخ از هجمه علیه مسلمین در هند اتفاق نیفتد. هند نیز این همه را در سایه سیاست‌های عمومی اسلام هراسی از تیرس انتقاد و توجه دور می‌کند.

در عرصه‌ی بین المللی روابط هند با رژیم صهیونیستی در دوران نارندرا مودی به اوج هفت دهه تاریخ هند جدید رسید. تنها دو روز دیگر است که بعد از چند سال زمینه سازی و سفر مقامات مختلف هندی به سرزمین‌های اشغالی، اولین نخست وزیر هندی وارد تل آویو شود و البته صهیونیست‌هایی که با ذره‌بین بدنبال یافتن کشوری برای ارتباط‌گیری و مشروعیت بخشی به خودشان هستند در برابر چنین رخداد بزرگی در پوست خود نمی‌گنجند.

در عرصه‌ی مساله کشمیر نیز سال‌های گذشته سال‌های افزایش فشار بر مردم کشمیر بوده است؛ کشتار مردم غیر مسلح، مجروح کردن معترضین با گلوله‌ها ساچمه‌ای، دستگیری‌های بدون دلیل و مدرک و ... آن چیزی بوده است که این سال‌ها مردم کشمیر با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. 

در چنین اوضاعی هند باید بداند که استمرار سیاست‌های مذکور، واکنش کشور قدرتمند منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران را بدنبال خواهد داشت. هند باید ریشه چنین موضع‌گیری‌های ایران را در سیاست‌های خویش دنبال کند و بداند که ضرب‌المثل Money talks (پول حرف اول را می‌زند) همواره صادق نیست و اگر کشورهای مختلف اسلامی دنیا از ترس عواقب اقتصادی انتقاد از هندوستان ترجیح می‌دهند سکوت کنند، ایران اینگونه نخواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب